کل اخبار 1450 اخبار امروز : 0
  • تاریخ : دوشنبه - ۳۱ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 - May - 2024
  • ساعت :

    سعید عرب جوانترین رئیس هیئت مدیره بین آژانس های مسافرتی: اولویت ما، جلب رضایت مشتریان در سفری به یادماندنی است

    به گزارش ایران سعید عرب یکی از مدیران توانمند شرکت خدمات مسافرت و جهانگردی ر قم به عنوان یکی از آژانس‌های مسافرتی قم با سابقه بلند مدت با اولویت قرار دادن رضایت مشتریان خود همواره در جهت بالابردن کیفیت خدمات هوایی، زمینی و گردشگری می باشد. وی بر این باور است انتخاب یک آژانس مسافرتی […]

    به گزارش ایران سعید عرب یکی از مدیران توانمند شرکت خدمات مسافرت و جهانگردی ر قم به عنوان یکی از آژانس‌های مسافرتی قم با سابقه بلند مدت با اولویت قرار دادن رضایت مشتریان خود همواره در جهت بالابردن کیفیت خدمات هوایی، زمینی و گردشگری می باشد.

    وی بر این باور است انتخاب یک آژانس مسافرتی خوب از مهمترین عوامل تاثیرگذار در سبک سفر محسوب می شود و زمانی که برای سفر تصمیمی گرفته می شود انتخاب بهترین زمان سفر، بهترین شرکت‌ها برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای کسانی که چندان در این زمینه اطلاعات کافی ندارند کار نسبتا سختی است و باید به سراغ مجموعه ای معتبر و توانا رفت.

    رئیس هیئت مدیره بین آژانس های مسافرتی با اشاره به وجود سیستم رزرواسیون قوی اینترنتی اظهار داشت: یکی از الزامات هر آژانس مسافرتی خوب و توانا ، برخورداری از سیستم رزرواسیون قوی است، امروزه اکثر خریدها از طریق اینترنت انجام می‌شود و خرید بلیت و سایر خدمات آژانسهای مسافرتی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

    وی گفت: بهترین آژانس مسافرتی آژانسی است که در کنار همه‌ی معیارهایی که تا کنون برشمردیم، از یک سیستم رزرواسیون بسیار قوی، کم‌خطا، و قابل اعتماد برخوردار باشد و مشتری بتواند در هر لحظه از شبانه‌روز و بدون مشکل، خرید یا رزرو خود را از طریق اینترنت انجام دهد، شرکت میراث گشت قم نیز به زودی تا پایان فروردین به سیستم رزرو آنلاین بلیط، هتل ، اجاره خودرو ، تورهای داخلی و خارجی مجهز میشود.

    آقای عرب خاطرنشان کرد: اکوتوریسم مخفف کلمه (Ecological Tourism) است که در زبان فارسی طبیعت گردی نام گرفته و گرایشی نو و پدیده ای تازه در صنعت جهانگردی محسوب می شود، کشور ایران از نظر جاذبه طبیعی در جهان رتبه پنجم را دارد و امروزه اکوتوریسم مهمترین بخش صنعت گردشگری به شمار می آید. وجود تالاب های حائز اهمیت بین المللی، پارکهای ملی و مناطق حفاظت بسیار بالایی برخوردار است.

    این مدیر جوان و موفق گفت: برای رسیدن به اهداف توسعه هزاره با بهینه سازی صنعت توریسم و شناسایی توان اکوتوریستی در کشورمان و برنامه ریزی اصولی در این زمینه و همکاری با سازمان های مربوطه می توان علاوه بر حفظ و حراست از ارزش های طبیعی و ماندگار بتوانیم گامهای موثری در ایجاد اشتغال و هدف نهایی آن که رسیدن به توسعه پایدار است، برداریم.

    وی افزود: کوشش برای حفظ ظرفیت های حیاتی اکوسیستم های حفاظت شده و بهره برداری خردمندانه از آن در راستای دستیابی به بزرگترین آرمان زیست محیطی جهان معاصر یعنی توسعه پایدار و اهداف هزاره است.

    رئیس هیئت مدیره بین آژانس های مسافرتی تصریح کرد: اکوتوریسم به شرط برنامه ریزی مطالعه شده منطقی ، مناسب و قانونمند یکی از سامانه های راهبردی جوامعی تلقی می شود که ۳ نسل گذشته ، حال و آینده را به هم پیوند داده و جامعه انسانی را به همزیستی عادلانه و آرامش بخش با سایر موجودات زنده زیست کره زمین دعوت می کند.

    محسن خشت کار مدیر عامل و مدیر فنی شرکت نیز با سابقه طولانی در آژانس مسافرتی ، دارای گواهینامه هتل داری عضو تعاونی و اولین شخصی که موفق به انجام تور ریلی قم کربلا شده است، یکی دیگر از عوامل موثر در شرکت به شمار می رود.

    وی در خصوص خدمات این مجموعه عنوان کرد: در تمام ایام سال مجموعه گردشگری میراث گشت برای شما پیشنهادهای شگفت انگیزی از تور اقتصادی گرفته تا تور لوکس ولاکچری  در نظر دارد تا بتوانید بهترین های ایران و جهان را در بهترین زمان ممکن ببینید.

    خشت کار در این باره بیان کرد: توجه داشته باشید که برای اطلاع از ارائه تخفیف هایی که بر روی محصولات سفری از طرف شرکت ارائه می دهد حتما صفحات اجتماعی این مجموعه را دنبال کنید، به این ترتیب شما می توانید یک تور ارزان یا بلیط هواپیما ارزان به مقصد مورد نظرتان را تهیه فرمایید.

    وی خاطرنشان کرد: در صورتی که با مشکلی در هنگام رزرو هتل مواجه شوند می توانند با مشاوران سفر میراث گشت که به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات هستند با شماره ی ۰۹۱۰۶۵۲۰۳۴۴ تماس بگیرند.

    مدیر عامل و مدیر فنی شرکت خدمات مسافرت و جهانگردی میراث در خصوص امکان مشاوره خدمات نیز گفت: شرکت میراث گشت با مجوز بند و به زودی الف و پ و با کادری مجرب با خدمات  فروش بلیط ایرلاین‌های داخلی و خارجی، اخذ ویزای انفرادی و گروهی، برگزاری تورهای ورودی، خروجی و ایرانگردی، برگزاری تورهای علمی آموزشی، ارائه سرویس‌های تشریفات، خدمات بیمه، برگزاری همایش و سمینار و ترانسفر داخل شهر و خارج از شهر، رضایت مشتری و ارائه خدمات با کیفیت را به عنوان اصول مهم کسب و کار خود می‌داند و پرسنل مجرب این شرکت همواره سعی در برآورد نیازهای مشتری به بهترین شکل ممکن را دارند.

    وی عنوان کرد:چنانچه گردشگران و مسافران به دور از هیاهوی شهری و مشغله‌های زندگی سفری به شهرهای سرسبز ایران زمین یا به هر کجای کشورمان داشته باشند، پیشنهاد ما به شما تورهای داخلی آژانس میراث گشت است تا تجربه‌ای به یادماندنی را در کنار همراهانشان برای خود رقم بزنند.

    خشت کار تاکید کرد:خدمات این آژانس تمامی ندارد، برای گرفتن ویزا هم می‌توانند روی کارشناسان آژانس حساب باز کنند، طوری که با خاطری آسوده راهی سفر شوند، البته در کنار تمامی این ویژگی‌ها، اگر هم به سفرهای پر هیجان و ماجراجویی علاقه داشته باشند، می‌توانند سفری متفاوت را با تورهای خارجی تجربه کنند که می‌تواند برای هر فرد گردشگری جالب و لذت‌بخش باشد.

    وی تصریح کرد: در کل آژانس مربوطه با کلیه خدمات مسافرتی باکیفیت، این امکان را به شما می‌دهد که از بهترین سرویس‌های سفری برخوردار شوند و از تک تک لحظاتِ سفر خود بی‌نهایت لذت ببرند، دیگر امکاناتی که آژانس به مشتریان خود ارائه می‌دهد را می‌توان به خدمات تشریفات اشاره کرد، بدین صورت که می‌توانند از صفر تا صد مراسم ها را به کارشناسان این آژانس بسپارند و با خاطری آسوده مراسم را برگزار کنند.

    مدیر عامل و مدیر فنی شرکت خدمات مسافرت و جهانگردی میراث با اشاره به مهم ترین ویژگی‌های این آژانس اظهار داشت: احترام به مسافر، با تجربه بودن، حضور مشاور حرفه ای سفر، خدمات متنوع  قابل اعتماد و اطمینان و دارای مهارت‌های ایجاد رابطه و دارای مجوز معتبر از جمله این ویژگی‌هاست.

    وی در مورد اطمینان مشتری از معتبر بودن آژانس گفت: مشتریان با مراجعه به سایت  سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت (سادرا) میتوانند از معتبر بودن آژانس هواپیمایی مورد نظرشان اطمینان حاصل فرمایند که شاملhttps://ta.mcth.ir/agency است.

    خشت کاردر خصوص نحوه‌ی برخورد کارمندان آژانس با مشتریان نیز بیان کرد: همه‌ی ما با کارمندانی برخورد داشته‌ایم که به هر دلیلی، بی‌حوصله، عصبانی یا بی‌انگیزه به نظر می‌رسند، معمولاً اولین برخوردی که با یک کارمند آژانس داشته باشیم که صفات فوق در وی مشاهده شود، احتمالاً دیگر سراغ آن آژانس نخواهیم رفت.

    وی عنوان کرد: کارمند آژانس باید همیشه با حوصله باشد و بتواند تمام گزینه‌های موجود را برای مشتری و مسافر خود شرح دهد، خوبی‌ها و بدی‌های هر گزینه را به وی گوشزد کند، و نهایتا در کمال ادب و حوصله، تصمیم‌گیری را بر عهده‌ی خود مسافر بگذارد. پس یکی از معیارهای ما برای انتخاب برترین آژانس مسافرتی کشور، نحوه‌ی برخورد کارمندان با مشتریان بوده است.

    خشت کار در خصوص گردشگری سلامت و مجوزهای لازم خاطرنشان کرد: توریسم درمانی اصطلاحی گسترده و فراگیر است که طیف وسیعی از فعالیت‌های متنوع را در بر می‌گیرد اما تعریف تقریبا واحد آن به این صورت است که، به سفر کردن به کشورهای دیگر به قصد دریافت خدمات درمانی و سلامت را گردشگری درمانی یا همان گردشگری سلامت می‌‌گویند، این درمان می‌تواند دامنه ی وسیعی از خدمات درمانی و سلامت را در بر گیرد که رایج ترین آن‌ها مراقبت از دندان،‌ جراحی زیبایی، پیوند عضو و درمان ناباروری است.

    وی ادامه داد: البته در کشور های مختلف این تعریف می‌تواند بسیار متفاوت باشد مثلا در بعضی کشورها فقط بیماران خارجی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند را به عنوان توریست سلامت در نظر می‌گیرند درحالی که برخی دیگر تمامی افرادی که به این منظور وارد کشور می‌شوند را به عنوان گردشگر درمانی حساب می‌کنند، حتی یکی از انواع آن، شامل مهاجرانی‌ است که از یک کشور خارجی به کشور میهن می‌روند و یا به بیمارانی که به قسمت دیگری از کشور خود سفر می‌کنند اطلاق می‌شود، که در این شیوه هیچ سفر بین‌المللی اتفاق نمی‌افتد، در این راستا آژانس میراث گشت قم تمام مجوزات لازمه رو گرفته و می تواند پاسخگوی نیازهای توریست های ایران باشد.

    مدیر عامل و مدیر فنی شرکت خدمات مسافرت و جهانگردی میراث در خصوص چالش ها و ریسک های گردشگری سلامت بیان کرد: موانع فرهنگی و زبانی یکی از مهمترین چالش ها در این صنعت است، زیرا اگر کادر درمان و بیمار متوجه زبان و فرهنگ یکدیگر نشوند، فرایند درمان بسیار سخت‌تر و پیچیده تر می‌شود.

    وی تصریح کرد:فقدان زیرساخت های کافی مناسب در کشور های درحال توسعه‌ای که پذیرای گردشگران سلامت هستند که از آن جمله غذای بی کیفیت و یا بهداشت ضعیف و نامناسب بیمارستان ها و مراکز درمان است؛ همچنین کمبود کادر حرفه ای درمان در برخی از کشور های در حال توسعه و همچنین برخی مهارت های نرم مثل داشتن رفتاری دوستانه و حس همدردی هنوز در رفتار و خصوصیات کادر درمان این بیمارستان ها جا نیافتاده است، البته نداشتن سیستم قیمت‌گذاری یکسان و عادلانه، و تفاوت درکیفیت ارائه خدمات در بیمارستان های کشور های در حال توسعه نیز از دیگر چالش هاست.

    خشت کار در مورد برخی از دلایل عدم موفقیت ایران در جذب توریست و گردشگر بیان کرد: اولین دلیلی که باعث میشود گردشگران و توریستان هر کشوری را به این کشور ترجیح دهند کمبود امکانات رفاهی برای گردشگران است هیچ چیزی برای توریستان محیا نیست حتی امکانات رفاهی ، خدمات حمل و نقل سریع و امن ، حمل ونقل فرودگاهی، امکانات فرودگاهی قابل قبول و امکاناتی لازم برای داشتن اقامتی راحت  و آرام ! اینها پیش پا افتاده ترین امکانات برای توریستان است که با کمترین کیفیت ممکن ارائه میشود.

    وی افزود: در هرجای دنیا شهرهای توریستی در یکی کشور با راه آهن به هم متصل میشوند اما در ایران اصلا اینطور نیست ! برای مثال شهرهای اصفهان ، شیراز، یزد اصلا هیچ راه ارتباطی از طریق راه آهن ندارند حتی مسیر جاده ای هم که وجود دارد هیچ سرویس بهداشتی فرنگی ای درش وجود ندارد و این معزل بزرگی برای توریستان است آنها اصلا طرز استفاده از توالت ایرانی را بلد نیستند و قطعا برایشان خوشایند نخواهد بود

    مدیر عامل و مدیر فنی شرکت خدمات مسافرت و جهانگردی میراث عنوان کرد: همچنین مشکلاتی را برای توریستان ایجاد کرد وضعیت سیاسی و اجتماعی امروزه کشورمان است ، کشور ایران در رسانه های خارجی اصلا وجهه خوبی ندارد همه ما را با چشم تروریست نگاه میکنند در چشم توریستان کشور ایران کشوری نا امن که سفر به آن میتواند ریسک بزرگی باشد.

    وی بیان کرد:از طرفی دیگر خدمات و امکانات بانکی اصلا کیفیت ندارد و تحریم های همه جانبه آن را محدود تر ساخته ، تحریم هایی که به ایران ضربه ی وحشتناکی وارد کرد علی الخصوص در زمینه توریسم و گردشگری ! اگر از الان به فکر نباشیم اتفاقات بدی خواهد افتاد .

    خشت کار اظهار داشت: برای بهتری شدن این وضعیت حتما باید از الان برنامه ریزی کنند! با برنامه ریزی مناسب بهبود این وضعیت قابل تغییر است، ساخت هتل های مناسب همراه با استانداردهای جهانی، رستوران های بین المللی ، امکانات حمل و نقل درون و برون شهری مناسب و ایده ال و ارائه ویزای فرودگاهی از دیگر کارهایی است که میتوان با آنها به وضعیت فعلی بهبود بخشید .

    وی در مورد راهکارهائی برای رشد و توسعه صنایع دستی و گردشگری در ایران بیان کرد: امروزه تولید صنایع دستی که مزین به نقش آثار تاریخی ، باستانی و یادمانهای ویژه هر کشور است، تمامی ممالک جهان ، اعتقاد به تأثیر متقابل صنایع دستی و صنعت گردشگری دارند، چرا که در عمل و تجربه در یافته اند که هنرهای صناعی یکی از عوامل بسیار مؤثر در جلب و جذب گردشگر در تمامی گرایش های ملی، منطقه ای و داخلی است و متقابلاً به این نتیجه هم رسیده اند که صنعت گردشگری می تواند به رشد ، توسعه و گسترش صنایع دستی و بهبود کیفیت آن کمک کند . بر پایه این اعتقاد و تجربیات حاصله تشکیلات صنایع دستی و گردشگری در بسیاری از کشورها در هم ادغام و یا در رابطه ای هماهنگ و منسجم با هم دیده شده اند که خوشبختانه در کشور مانیز گامهائی در این زمینه برداشته شده است .

    مدیر عامل و مدیر فنی شرکت خدمات مسافرت و جهانگردی میراث بیان کرد: بهترین راهکار ،این است که بستر توسعه صنایع دستی ، باهدف ایجاد فرصت های اشتغال مولد برای جمعیت مازاد و سرریز روستائی ، توزیع برابر و عادلانه فرصت ها و امکانات ، و حتی اولویت های جانبی از صنعتگر صنایع دستی را استقرار کارگاه در روستا و سپس در شهرها در نظر بگیریم .

    وی در مورد نقش آموزش در ارتقای صنعت گردشگری عنوان کرد: یکی از مسایل مهمی که طی سالها در امر گردشگری و مسافرت به دست فراموشی سپرده شده و در دنیا خصوصاً کشورهای موفق در امر گردشگری و توریست مورد توجه قرار گرفته آموزش است، در این مکانها علاوه بر در اختیار گذاشتن اطلاعات کامل راجع به هر منطقه می توان آموزشهای نظیر اهمیت و روشهای محافظت از محیط زیست، اکوسیستم، اکو توریسم ، اهمیت صنعت گردشگری، وفرهنگ برخورد با توریست خارجی را انجام داد.

    خشت کار در مورد مشکلات دفاتر خدماتی در قم اظهار داشت:بیماری کرونا ضربه مهلکی به همه ی دفاتر خدماتی زد که حتی باعث تعطیلی خیلی از دفاتر شد . و در این زمان نیز اخذ مالیات و ارزش افزوده از دفاتر سبب مشکلات بیشتری شد.

    وی بیان کرد:دومین معضل بزرگ دفاتر وجود افرادی هست ( دلال ) که سالیان سال بدون مجوزات لازم اقدام به فروش و خدمات  می کنند که با وجود اعتراض در سالهای اخیر و گرفتن وعده از مسئولین، همچنان پابرجا هستند و حتی به صورت مافیایی اداره می شوند، ضمن اینکه عدم هماهنگی هتل داران با دفاتر آژانس های مسافرتی که سبب زیان به سیستم گردشگری شهرمان زده و هیچ رویکردی برای رفع این مشکل هم وجود ندارد

    مدیر عامل و مدیر فنی شرکت خدمات مسافرت و جهانگردی میراث با اشاره به اهداف میراث گشت اظهار داشت: دریافت مجوزات بند الف و پ، راه اندازی سامانه رزرواسیون اینترنتی، راه اندازی آموزشگاه گردشگری، اجرای طرح گردشگری سلامت، اجرای تورهای علمی فرهنگی دینی، طرح توجیهی ساخت کاروانسرای سنتی در قالب هتل ۵ ستاره از آن دسته است.

    وی در مورد برنامه های شرکت در آینده بیان کرد: شهر قم چون از نظر فرهنگی و دینی جایگاه ویژه ای دارد و طبق فرمایش جناب جهانگیری قم از نبود هتل ۵ ستاره رنج می برد، بنابراین یه طرح توجیهی ساخت کاروانسرای سنتی در قالب هتل ۵ ستاره داریم که نیازمند سرمایه‌گذار هست که با برنامه ریزی که مطرح شده ، میشود قول داد قطب گردشگری در آینده قم خواهد بود.

    وی در پایان یادآور شد: این شرکت با ارائه تورهای تفریحی به سراسر دنیا و مجری تورهای داخلی و خارجی با شرایط پرداخت دلخواه از طریق اینستاگرام mirasgashtو سایت mirasgasht.com

    و ایمیل mirasgasht025@gmail.comو و نشانی قم خیابان دل آذر بین کوچه ۶۷ و ۶۹ مجتمع تجاری سعدی طبقه دوم واحد دو و شماره تماس ۳۱۲۸۸ و ۳۷۷۵۷۴۴۱ در خدمت مشتریان است.

    ویرایش پست

    دیدگاهتان را بنویسید

    با عنوان میرابوالحسن میرهادی وارد شده‌اید. خارج می‌شوید؟

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا