دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی کشور:

ایجاد تحول بنیادین در عرصه اقتصاد و رونق تولید ملی، جز با استفاده از ظرفیت‌های مردمی میسر نخواهد بود

عبدالرحمن معاشر گفت: ایجاد تحول بنیادین در عرصه اقتصاد و رونق تولید ملی، جز با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بهره‌گیری از مشارکت همه جانبه میسر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از پایگاه خبری ثروت ایرانی، عبدالرحمن معاشر مشاور معاون رئیس جمهور در امور توازن و توسعه منطقه‌ای و دستیار سابق رئیس مرکز راهبردی سپاه و رئیس هیات‌موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در گردهمایی اعضای جمعیت در استان قم به مناسبت سال جدید اظهار داشت:خوشحالم در اولین سفر استانی افتخار حضور در جمع مردم انقلابی قم و جمعیت گفتمان اسلامی قم را دارم.

وی تصریح کرد:امیدواریم بتوانیم دنبال این باشیم که برای مردم کاری کنیم، هر چند با تلاش و حضور شمااین چنین توسعه و پیشرفتی در امور امکان پذیر است.

دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: در این جمع صمیمی فرا رسیدن سال نو را به همه شما عزیزان صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امید است در سایه الطاف الهی و در پرتو منویات مقام معظم رهبری، سالی سرشار از موفقیت، پیشرفت و تعالی را در مسیر آرمان‌های والای انقلاب اسلامی پیش رو داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه امسال با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، چنین شعاری نشان از اهمیت و جایگاه رفیع تولید و نقش بی‌بدیل مردم در تحقق این مهم دارد.

معاشر گفت:بی‌تردید، ایجاد تحول بنیادین در عرصه اقتصاد و رونق تولید ملی، جز با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بهره‌گیری از مشارکت همه جانبه و فراگیر آنان میسر نخواهد بود.

وی ماموریت جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی را حراست از دستاوردهای انقلاب و تلاش برای تحقق اهداف متعالی آن دانست و اعلام کرد: این جمعیت تمام توان خود را برای تحقق شعار سال و ایجاد جهش در تولید ملی به کار می گیرد.

دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی کشور افزود:مسیر پرافتخار اما پرفراز و نشیب انقلاب، نیازمند عزم راسخ، هوشمندی و همدلی همه فرزندان این مرز و بوم است، امید است در سال جدید شاهد وحدت، اتحاد و یکپارچگی بیشتر ملت عزیز ایران در سایه رهنمودهای داهیانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باشیم و بتوانیم با تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گام‌های مؤثری در راستای پیشرفت کشور و تأمین معیشت و رفاه مردم شریف ایران برداریم.

در این برنامه دکتر مهدی صابر معاون نظارت، بازرسی و ارزیابی عملکرد جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی کشور نیز با تقدیر از حضور دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی کشور و همچنین تقدیر از فعالیتهای رئیس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی استان قم اظهار داشت:هماهنگ کردن در فضای قم با توجه به برگزاری برنامه‌های مختلف کاری سخت است و ایت الله اشکوری در این مدت تلاش زیادی داشتند تا از ظرفیت استانی به خوبی بهره بگیرند.

وی تصریح کرد:بنده ۴ سال رئیس جمعیت انقلاب اسلامی در قم بوده ام و به خوبی می دانم که در فضای قم چنین هماهنگی، کار سختی است و ایشان واقعا سنگ تمام گذاشتند، همین طور از اعتماد آقای معاشر تقدیر می‌کنیم.

صابر عنوان کرد:یک گزارش کلی را خدمت دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی کشور ارائه می کنیم، دوران فعالیت حقیر کسانی که در خدمتشان بودیم به عنوان شورای مرکزی هستند.

وی خاطرنشان کرد:عمده فعالیت جمعیتی یکی بحث تعلیم است همچنین گام دوم توجه به فرمایش رهبری و ابلاغیه وزین معظم له است که سابقه نداشت چنین برنامه ۴۰ ساله‌ای ابلاغ شود.

معاون نظارت، بازرسی و ارزیابی عملکرد جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: در این زمینه در خدمت سردار میرزاده بودیم و اولین کتاب چه بحث تعلیم گام دوم را ایشان طراحی کردند که با هماهنگی که انجام دادند اولین دوره آموزشی در استانداری قم برگزار شد.

وی تصریح کرد:در ایام انتخابات عمده فعالیت جمعیت به سمت و سوی انتخابات رفت و بحث دولت مردمی مطرح شد که با فرمایش معاشر، ما هم در استان قم ستاد انتخاباتی را راه اندازی کردیم.

صابر اظهار داشت: همچنین ستاد انتخاباتی برون مرزی راه اندازی شد و طبق آماری که داریم بین ۷۰ تا ۷۲ کشور دفتر نمایندگی داشتیم و به همت دوستان در قم از ظرفیت کشوری نیز بهره بردیم که جا دارد از دوستان کشوری نیز تقدیر کنیم.

وی بیان کرد: ظرفیت استان قم با استانهای دیگر کاملا متقاوت است؛ در این راستا معاونت های حضرت عالی مشخص و سه معاون از قم منصوب شدند و انتظار داریم همان دیدگاه سابق را داشته باشند که با حسن نظر در  قم فعالیت ها تداوم یابد.

معاون نظارت، بازرسی و ارزیابی عملکرد جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی کشور عنوان کرد: اقای معاشر اولین سفری که تشریف آوردند به استان قم بود و انشالله این سفر ادامه داشته باشد و این تراکم پیش آمده در جمعیت از ظرفیت استانی و میدانی بهره مند شویم ما بعد از ۴ سال فعالیت از همان ابتدا در خدمت دکتر معاشر بودیم و علاقه داریم در این زمینه به کسب تجربه بپردازیم.

در این مراسم همچنین آیت الله شریفی اشکوری رئیس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی استان قم با تشکر از تلاش‌های صورت گرفته اظهار داشت: امید است بتوانیم در مسیر انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب قدمهای موثری برداریم.

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره بقره تصریح کرد: وَإِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلَائِکَهِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَهً قَالُوا أَتَجْعَلُ فِیهَا مَنْ یُفْسِدُ فِیهَا وَیَسْفِکُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَنُقَدِّسُ لَکَ  قَالَ إِنِّی أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ، وقتی که پروردگارت فرشتگان را فرمود که من در زمین خلیفه‌ای خواهم گماشت، گفتند: آیا کسانی در زمین خواهی گماشت که در آن فساد کنند و خونها بریزند و حال آنکه ما خود تو را تسبیح و تقدیس می‌کنیم؟! خداوند فرمود: من چیزی (از اسرار خلقت بشر) می‌دانم که شما نمی‌دانید.

آیت الله شریفی اشکوری خاطرنشان کرد:جعل می‌تواند به معنای خلق کردن و یا گذاشتن باشد، مراد از خلیفه به معنای جانشین است، در آیه قبل آمده است خداوند، همه‌ى مواهب زمین را براى انسان آفریده و در این آیه و آیات بعد، مسأله‌ى خلافت انسان در زمین مطرح مى‌شود که نگرانى فرشتگان از فسادهاى بشر و توضیح و توجیه خدا و سجده آنان در برابر نخستین انسان را بدنبال دارد.

وی بیان کرد:گرچه همه‌ى انسان‌ها، بالقوّه استعداد خلیفه خدا شدن را دارند، امّا همه خلیفه‌ى خدا نیستند و به فرموده روایات افراد خاصى هستند، چون برخى از آنها با رفتار خود به اندازه‌اى سقوط مى‌کنند که از حیوان هم پست‌تر مى‌شوند، اما اینکه چرا خداوند در آفرینش انسان، موضوع را با فرشتگان مطرح کرد؟ چون انسان، مخلوق ویژه‌اى است که ساخت مادّى او به بهترین قوام بوده است.