مجتبی سیفی کاشانی مدیرعامل مجموعه هتل های زعفرانیه در قم:بروکراسی‌های اداری، بیشترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد/هنوز از فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران خبری نیست/ایجاد مرکزی برای تعیین تکلیف سرمایه گذاری در قم ضروری است

به گزارش پایگاه خبری پایش روز ، مجتبی سیفی کاشانی یکی از سرمایه گذاران فعال در عرصه اقتصادی و گردشگری در خصوص پروژه بزرگ مجموعه هتل های زعفرانیه در قم و ارائه گزارشی از بازدید استاندار از این پروژه در روزهای اخیر اظهار داشت: این مجموعه هتل در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر در ۱۶ […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز ، مجتبی سیفی کاشانی یکی از سرمایه گذاران فعال در عرصه اقتصادی و گردشگری در خصوص پروژه بزرگ مجموعه هتل های زعفرانیه در قم و ارائه گزارشی از بازدید استاندار از این پروژه در روزهای اخیر اظهار داشت: این مجموعه هتل در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر در ۱۶ طبقه در حال ساخت است، پروژه در ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارای ۱۰۲  اتاق سوئیت مجلل و ۳۰۰ تخت راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل مجموعه هتل های زعفرانیه در قم افزود: طرح اولیه پروژه از سال ۹۵ با خرید زمین کلید خورد و روند اداری را از سال ۹۶ آغاز کردیم که با پیمودن مراحل تا سال ۹۸ طول کشید تا بتوانیم مجوزهای اولیه را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه روند ساخت و ساز از اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز شد بیان کرد: با توجه به اینکه مقدار زمین کمتر از میزان مورد نظر در احداث مجموعه بود و برای هتل ۴ ستاره، ۱۱ هزار متر زیربنا در مجوز اولیه تعریف شده بود، جهت ارتقاء رتبه هتل به ۵ ستاره، یک ساختمان سه واحدی و دو قطعه زمین مجاور تهیه و به متراژ پروژه افزوده تا ضمن افزایش  ۶۵۰۰مترمربع به بنای مفید هتل  و ۱۵۰۰ متر زمین آن، موفق به افزایش ارتقای مجموعه نیز گردید.

سیفی کاشانی عنوان کرد: اگر تعامل و همکاری لازم صورت بگیرد این هتل تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید و با هدف گذاری این امر در تلاش هستیم همه مجموعه در یک زمان افتتاح گردد تا خدمات رسانی را به صورت گسترده و متمرکز برای مهمانان و زائران عزیز فراهم نمائیم.

وی در خصوص سرمایه گذاری انجام شده خاطرنشان کرد: تا به امروز بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد ریال در روند ساخت و ساز پروژه هزینه شده و پیش بینی ها برای ساخت کل پروژه بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد ریال می باشد.

مدیرعامل مجموعه هتل های زعفرانیه گفت: برای این مجموعه بزرگ ۱۰۰ پارکینگ پیش بینی شده است همچنین تجهیزات کامل ورزشی اعم از استخر، سونا، جکوزی در هتل طراحی شده، ضمن اینکه تالار و سالن اجتماعات و ۵ رستوران بین المللی از جمله انواع رستوارنهای ایرانی و ایتالیایی، کافه و کافی شاپ، فضای بازی و سرگرمی از دیگر بخش های این مجموعه بزرگ است.

وی افزود: این مجموعه در انتهای بلوار ۷۵ متری عمار یاسر واقع و ضمن دسترسی خوبی به بزرگراه مشهد، تا حرم مطهر و پارکینگ شرقی نیز ۵ دقیقه فاصله دارد که این امر ظرفیتی مهم برای پذیرایی از زائران و مسافران و گردشگران به شمار می رود و دسترسی خوبی برای همه مهمانان تا مرکز شهر وجود دارد.

سیفی کاشانی در مورد این پروژه بیان کرد: مجموعه هتل های بین المللی زعفرانیه دارای نمای بومی و سنتی و اسلامی است و با بهره مندی از متریال آجر و سنگ، به بهترین شکل ممکن طراحی و چشم انداز زیبایی دارد.

در ادامه در خصوص نام گذاری پروژه و نام زعفرانیه افزود: من زعفرانیه را دوست دارم اگر چه برندهای خارجی بسیاری نیز بود، اما ملاک من یک نام و برند ایرانی بود و زعفرانیه اسمی زیبا و ایرانی است.

وی در ادامه پیرامون برخی از مشکلات نیز عنوان کرد: در حال حاضر بروکراسی‌های اداری، بیشترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد، در این خصوص ایجاد مرکزی برای تعیین تکلیف سرمایه گذاری در قم ضروری است تا سرمایه گذاران به واسطه مشکلاتی که در مسیر ایجاد می شود سرگردان و گریزان نشوند.

مدیرعامل مجموعه هتل های زعفرانیه اظهار داشت: شاید اگر من می دانستم که قرار است اخذ مجوزهای اولیه پروژه، ۴ سال به طول بیانجامد و چشم اندازی از مشکلات، پیش روی من بود اصلا به سمت و سوی سرمایه گذاری در این حوزه نمی رفتم.

وی تصریح کرد: هنوز از فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران خبری نیست، هر چند دولت سیزدهم وعده‌هایی داده که انشالله عملیاتی شود و این مشکلات را بتوانیم با سرعت بیشتری پشت سر بگذاریم.

سیفی کاشانی در مورد اخذ تسهیلات نیز گفت: در ابتدای آغاز به کار پروژه نیازی به اخذ وام نداشتم، اما با وجود تورم و افزایش سرسام آور قیمت‌ها مجبور به اقدام جهت اخذ تسهیلات نمایم که البته با توجه به پیچیده تر شدن شرایط پرداخت تسهیلات این امر بسیار زمانگیر و دشوار شده است.

وی ادامه داد: مبلغ پیش بینی برای اتمام پروژه ۸۰۰۰ میلیارد ریال بوده و تا امروز ۲۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و بنا دارم ۳۵۰۰ میلیارد ریال طبق درخواست از بانک، تسهیلات دریافت کنم که دولتی و با سود ۱۴ درصد است.

مدیرعامل مجموعه هتل های زعفرانیه در این باره تصریح کرد: امیدوارم که با توجه به نگاه دولت جدید بر امر اشتغالزایی و توسعه صنعت گردشگری، بتوانیم مسیر اخذ تسهیلات را بسیار راحتر و سهل تر پیمود و جذابیت های سرمایه گذاری در این صنعت را برای سرمایه گذاران افزایش داد.

وی در مورد همراهی مسئولان عنوان کرد: همکاری خوبی از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قم و میراث فرهنگی تهران و در سطح عالی مساعدت مناسبی در وزارت متبوع شاهد بوده ایم، به خصوص از مدیران سابق گردشگری قم و آقای ارجمندی مدیر فعلی کمال تقدیر داریم، هر چند هنوز موانعی بر سر اجرای پروژه وجود دارد.

سیفی کاشانی بیان کرد: همکاری های خوبی را از شهرداری و دیگر ارگان ها می بینیم، ولی امید است معضلات و مشکلات از مسیر سرمایه گذاری برداشته شود، ما نیازمند حمایت ویژه مسئولان هستیم، علی رغم وجود برخی مشکلات و موانع در مسیر سرمایه گذاری در قم از همه این تلاش ها تقدیر می کنم که در جهت رفع مشکلات و معضلات سرمایه داران در اجرای پروژه های اقتصادی و گردشگری قدم برمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین تقاضای ما رفع موانع موجود در مسیر سرمایه گذاری است به طوری که در بسیاری از کشورهای خارجی زمان صدور مجوزهای اولیه بسیار اندک و نهایتا تا سه روز می باشد که این موضوع نگرانی و سردرگمی سرمایه گذاران در حوزه های مختلف را کاهش می دهد.

مدیرعامل مجموعه هتل های زعفرانیه اظهار داشت: من بنا ندارم برای این مجموعه شریکی از بخش خصوصی داشته باشم چرا که نگران هستم اجرای پروژه از مسیر واقعی دور شود.

وی پیرامون اشتغال زایی در مجموعه نیز بیان کرد: پیش بینی اولیه برای این امر، ایجاد اشتغال برای ۱۲۰ نفر به طور مستقیم است، اما با راه اندازی کامل بخش های مختلف پروژه قطعا اشتغال زایی برای بیش از ۲۰۰ نفر خواهد بود.

سیفی کاشانی بیان نمود: بنده ۲۷ سال سابقه حضور در عرصه تولید و صنعت دارم و یکی از بنیانگذاران گروه بین المللی آذرخش در کنار برادرانم بوده ام و با توجه به اینکه متولد قم و ساکن تهران هستم، بسیار علاقمند سرمایه گذاری در استان قم بوده و همواره طی این سالها بزرگترین غرفه نمایشگاههای بین المللی صنعت ساختمان را به نام قم داشته ام و این افتخار بزرگی است.

وی گفت: قم به چنین هتل و ظرفیتی نیاز دارد و دوست دارم در کنار ظرفیت های اقتصادی همچون راه اندازی خطوط تولیدی در شهرک صنعتی محمود آباد، در صنعت گردشگری قم نیز حرفی برای گفتن داشته باشم.

در انتها ایشان ضمن تشکر و قدردانی از کلیه همسایگان و مجاوران پروژه از صبر و شکیبایی این عزیزان کمال تشکر و قدردانی را داشته و امید است با آغاز به کار این هتل بین المللی بتوانیم مزاحمت های زمان ساخت و ساز پروژه را جبران نماییم.