مدیر عامل شرکت تعاونی مصرف ناجیان سبز:

مدیر عامل شرکت تعاونی ناجیان سبز گفت: حمایت مسئولان از تعاونی‌ها موجب تحولات مهم اقتصادی در کشور می شود. سید حسین زمانی در گفتگو با خبرنگار ایران ضمن معرفی خود اظهار داشت: بنده جانباز نیروی انتظامی و برادر شهید بزرگوار بسیجی سید علی زمانی در سال ۱۳۵۴ در قم متولد شده ام و در سال […]

مدیر عامل شرکت تعاونی ناجیان سبز گفت: حمایت مسئولان از تعاونی‌ها موجب تحولات مهم اقتصادی در کشور می شود.

سید حسین زمانی در گفتگو با خبرنگار ایران ضمن معرفی خود اظهار داشت: بنده جانباز نیروی انتظامی و برادر شهید بزرگوار بسیجی سید علی زمانی در سال ۱۳۵۴ در قم متولد شده ام و در سال ۷۳ به استخدام نیروی انتظامی درآمدم و در سال ۸۸ بازنشسته شدم و از سال ۱۳۸۱ به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره این تعاونی درحال انجام وظیفه هستم.

مدیر عامل شرکت تعاونی ناجیان سبز بیان کرد: سمت های فرماندهی و مدیریتی مختلفی را عهده دار بودم از جمله فرمانده ی عملیات پلیس امنیت اخلاقی، فرمانده ی دژبان، فرمانده ی چک و خنثی سازی بمب، موسس و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل تعاونی گردشگری تفریحی اوشون فشم، مدیرعامل تعاونی تامین صنعت نیزار، عضو هیئت مدیره شرکت توانمندسازان انس و … بوده ام.

وی افزود: در این سالها همواره به عنوان تعاونی برتر و مامور نمونه و مدیر ساعی از سوی نیروی انتظامی و وزارت تعاون و سازمان بازنشستگی معرفی شدم، همسرم، فرهنگی و استاد و پژوهشگر آموزش عالی و طلبه است و دو فرزند دختر دارم که یکی طلبه و دیگری محصل هستند.

زمانی با اشاره به چگونگی راه اندازی این مجموعه خاطرنشان کرد:این تعاونی در تاریخ  ۱۳۶۴/۸/۷ به نام تعاونی مصرف کارکنان شهربانی قم به شماره ثبت ۶۷۱ تاسیس شده و هم اکنون به نام تعاونی مصرف ناجیان سبز مشغول به خدمت رسانی می باشد.

وی در مورد فعالیت شرکت نیز افزود: حدود ۲۰۰۰ نفر از پرسنل شاغل و بازنشسته ناجا عضو این تعاونی هستند و در حال حاضر مواد غذایی و لوازم خانگی و خدمات خودرویی و شعبه فروشگاه اتکا در تعاونی دایر می باشد.

مدیر عامل شرکت تعاونی مصرف ناجیان سبز تصریح کرد: تعاونی مصرف ناجیان سبز با ارائه ی طرحهای نوین و ابتکاری از جمله حذف انبار و خرید کالا به انتخاب مشتری و توزیع سود تعاونی در قالب یارانه های فصلی بین اعضا، در زمینه ی خدمت رسانی پیش قدم بوده است.

وی گفت: تاکنون هیچ یک از اعضای تعاونی، نارضایتی و شکایت موثری نداشته است و درحد توان سعی کرده ایم رضایتمندی بین اعضا ایجاد کنیم، لکن متاسفانه به جهت عدم حمایت نیروی انتظامی و سایر مسئولین ذی ربط در اجرای قوانین و آیین نامه های مصوب، تمامی هزینه های نگهداری و اداره ی تعاونی توسط خودمان پرداخت می شود که این موضوع باعث تضعیف روند خدمات رسانی شده است.

زمانی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم تعاونی از سال ۹۳ به بعد، وارد کردن خودروهای ون غزال ۱۴ نفره به قم و بومی سازی آنها و فروش اقساطی با سود بسیار کم به رانندگان متقاضی بود که حدود  ۹۰ دستگاه خودروی مذکور به افراد واگذار شد و بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم و چندین فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد کردیم.

وی بیان کرد: هم اکنون هم رانندگان با بیمه ی تامین اجتماعی و مجوزات لازم در حال اشتغال اند و در حال حاضر هم حدود ۲۰ نفر در تعاونی بطور مستقیم درحال فعالیت هستند و ما بدون هیچ تسهیلات دولتی و حمایتی این اقدامات را انجام داده ایم.

مدیر عامل شرکت تعاونی ناجیان سبز تصریح کرد: شاید تلخ ترین خاطره ی بنده و هر تعاون گری این باشد که وقتی به دلیل عدم حمایت مسئولین و هزار و یک دلیل دیگر برای تعاونی مشکلی پیش می آید بلافاصله با مدیرعامل آن برخورد قهری و غیر کارشناسانه می شود و در برخی مراجع قضائی به چشم متهم و حتی مجرم با وی برخورد می گردد.

وی اظهار داشت: در این باره می توانم بگویم به طور میانگین به ازای هر شغلی که در این استان ایجاد کرده ام حداقل دو پرونده ی قضایی در دادگستری له یا علیه تعاونی یا بنده ایجاد شده است، این را هم باید بگویم که اکثر مسئولین و قضات محترم پدرانه و با درایت و بدون توجه به حاشیه سازی های افراد، حق و عدالت را در این راستا محقق نموده اند.

زمانی خاطرنشان کرد:  شیرین ترین خاطره ی روزانه ی بنده هم این است که اعضا و شهروندان گرامی که مساعدت و کمکی از تعاونی به آنها می شود از اعماق وجود برای انسان دعای خیر می کنند که بالاتر از خدمت به خلق برای رضای خدا هیچ خاطره ی خوبی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: تعاونی برتر سال ۹۳ و ۹۶ استان قم، منتخب مدیران مبتکر و هوشمند، پلیس نمونه ی کشور، پیشکسوت نمونه ی نیروهای مسلح، شرکت در مسابقات عکاسی، کتابخوانی، کویرنوردی، اتومبیل رانی، تنیس، دفاع شخصی و کاراته و کسب رتبه های گوناگون در این زمینه ها، اخذ گواهینامه ی رتبه اول چک و خنثی سازی بمب در کشور، کسب رتبه برتر کشوری در کنگره ی ملی شهدا به دلیل ارائه مقاله با عنوان مولفه های وحدت در تفکر دفاعی امام علی (ع) و امام خامنه ای، اخذ گواهینامه های متعدد مدیریت کسب و کار، اخذ گواهینامه های بین المللی ۵s از کمپانی Qs سوئیس Iso 9001 ، Iso 31000 ، Iso 14971 ، Iso 17021 ، اخذ گواهینامه های بین المللی MBA و DBA و شرکت در همایش ها و نمایشگاه های ملی و بین المللی از جمله افتخارات بنده می باشد.

مدیر عامل شرکت تعاونی ناجیان سبز گفت: برابر سیاستهای کلی نظام و اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی و برنامه ی پنجم توسعه مقرر بود که سهم تعاون در اقتصاد مملکت به ۲۵ درصد برسد ولی متاسفانه این سهم در حال حاضر حدود ۳/۵ درصد است، جهت تحقق این آرمان به نظر بنده نیاز به تصویب هیچ قانون جدیدی نداریم. همین قوانین و مقررات موجود با اهرمهای اجرایی و نظارتی می توانند آرزوی ۲۵ درصدی بخش تعاونی را در مملکت محقق نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اگر از تعاونی ها حمایت بشود کارهای بزرگی انجام خواهد شد، نکته ی مهم دیگر اینکه بالغ بر ۸ سال به دنبال مجوز احداث مجتمع گردشگری تفریحی با ملک شخصی رفتم و با کلی هزینه به دلایل غیرقانونی و واهی سد راه شدند و متضرر شدیم.