کیف و کفش محسن برند معتبر و مطمئن در بازار داخلی وخارجی 

این مجموعه با شعار  فروش بیشتر  سود کمتر  فعالیت می کند که تاکنون خدمات گسترده ارزشمندی به مصرف کنندگان ارایه نموده و تنها واحد صنفی این رسته شغلی محسوب می شود که برای اولین بار ضمانت قیمت و ضمانت کیفیت را تواماً عرضه می کند و نیز کالای فروخته شده را از مشتری باز پس […]

این مجموعه با شعار  فروش بیشتر  سود کمتر  فعالیت می کند که تاکنون خدمات گسترده ارزشمندی به مصرف کنندگان ارایه نموده و تنها واحد صنفی این رسته شغلی محسوب می شود که برای اولین بار ضمانت قیمت و ضمانت کیفیت را تواماً عرضه می کند و نیز کالای فروخته شده را از مشتری باز پس می گیرد. هرچند تاکنون چنین وضعیتی ایجاد نشده و مشتریانی که کیف و کفش برند محسن را خریداری کرده اند، جملگی رضایتمندی کامل از کیفیت، ماندگاری و ظرافت و زیبایی کالا دارند.

محسن وفائی نژاد کارآفرین جوان و موفق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما به تشریح فعالیت و خدمات مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد.

مدیر و موسس واحد صنفی کیف و کفش محسن در ابتدا با اشاره به اینکه شروع کار من در این صنف از یک مغازه بسیار کوچک ۱۲ متری کلید خورد افزود با تلاش و پشتکاری که داشتم: مدتی بعد مغازه بزرگ تری به متراژ ۳۰ متر تهیه و تدارک نمودم و برادرمن نیز همکاری خود را با این واحد شروع کرد.

محسن وفائی نژاد که دانش آموخته مدیریت صنعتی در مقطع لیسانس است. آنگاه با بیان اینکه سه سال بعد ، یک شعبه دیگر نیز به شعبه اول اضافه کردم: گفت: در آن مقطع زمانی تلاش مستمر و خستگی ناپذیر برای رونق بخشیدن و توسعه کار داشتم به طوری که در هفته دو مرحله برای خرید به تهران عزیمت می کردم. و احداث و راه اندازی یک مجموعه فروشگاهی بزرگ با اشتغالزایی بالا، همواره از اهداف اصلی من محسوب می شد.

مدیر واحد کیف و کفش محسن  همچنین با اشاره به اینکه برای تنوع بخشی و پاسخگویی به مقتضیات جامعه و سلیقه های متنوع مصرف کنندگان سفرهایی به چند کشور مانند امارات، ترکیه (استانبول) و … داشتم که این سفرها با هدف بازدید از فروشگاه ها و مراکز فروش بزرگ کیف و کفش صورت می گرفت. در جریان این سفرها نمونه هایی از اجناس با کیفیت و برندهای معتبر را تهیه و به کشور می آوردم تا د راختیار دوستان تولید کننده قرار دهم که به عنوان الگو مورد استفاده آنها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شیک ترین مدل کیف و کفش ها را در اختیار تولید کنندگان قرار می دادم، خاطر نشان کرد: این کار را صرفاً برای ارتقاء و سطح کیفی و تنوع بخشیدن بیشتر به تولیدات کیف و کفش و حمایت از تولید کنندگان داخلی انجام می دادم و هیچ توقع مادی نداشتم.

محسن وفایی نژاد ادامه داد: قالب و زیرک کفش در داخل کشور ما تولید می شود و تولید کنندگان با الگو گیری از مدل هایی که من در اختیار آنها قرار می دادم؛ کفش و کیف هایی بسیار شیک و با تنوع بسیار زیاد تولید و عرضه می کردند که مورد استقبال چشم گیر مصرف کنندگان خوش سلیقه قرار می گرفت و بازار فروش گسترده ای برای این نوع محصولات ایجاد شد.

مدیر واحد کیف و کفش محسن سپس با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخلی، موجب اشتغالزایی و صرفه جویی در منابع ارزی کشور می شود، افزود: در گذشته کیف و کفش ها از کشورهای خارج وارد کشور می شد که بدین ترتیب مقادیر قابل توجهی ارز برای واردات این کالاها از کشور خارج می گردید. درحالی که صنعت گران  و تولید کنندگان خلاق و مبتکری در میهن اسلامی فعالیت دارند که در صورت برخورداری از حمایت و پشتیبانی های لازم، می توانند در بخش های مختلف محصولاتی با کیفیت بالاتر و با قیمت مناسب تر تولید و روانه بازار کنند.

وی در همین حال با ابراز تأسف از مشکلات و  موانعی که پیش روی تولید کنندگان و صنعت گران داخلی قرار دارد، اضافه کرد: دشواری های تهیه و تأمین مواد اولیه و به خصوص نوسانات شدید و افزایش سرسام آور قیمت اقلام مصرفی برای تولیدات مختلف از مهم ترین و اصلی ترین مشکلات پیش روی تولید کنندگان به شمار می رود و این در حالی است که یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت ها، دلال ها و افراد واسطه هستند که تقریباً در همه صنوف و مشاغل و رسته های تولیدی مختلف حضور و فعالیت دارند و در حالی که زحمت و مشتقات کار تولید را تولید کنندگان متحمل می شوند اما سود اصلی نصیب واسطه ها می شود و مصرف کنندگان نیز ناگزیر از خرید کالا با قیمت های چند برابری هستند.

این کارآفرین موفق همچنین شیوع ویرس کرونا را یکی دیگر از عوامل موثر بررکود صنوف مختلف و از جمله بخش تولید دانست و افزود: نوسانات نرخ دلار نیز ابعاد مشکلات را گسترده تر نموده به طوری که درگذشته خرید مواد اولیه با چک های مدت دار صورت می گرفت و تولید کننده پس از تولید محصول و فروش کالای خود؛ مبلغ چک های صادره را پاس می کرد. اما با نوسانات

 

شدید نرخ دلار و ارز امروزه خریدها عمدتاً به صورت  نقدی انجام می شود که با توجه به کمبود سرمایه در گردش، موانع بیشتری سد راه تولید کنندگان می گردد.

وی اضافه کرد: واسطه ها در همه حوزه ها و از جمله در بخش کشاورزی نیز، فعالیت گسترده ای دارند که محصولات  و فراورده های کشاورزی و لبنی را با قیمت های بسیار پایین خریداری می کنند و پس از مدتی ، با چندین برابر قیمت خریداری شده در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

وی ابراز عقیده کرد: چنانچه دولت با اتخاذ راهکارهایی دست واسطه ها را از چرخه توزیع و فروش محصولات مختلف کوتاه کند.

یکی از مشکلات اصلی بخش تولید مرتفع و کالاها با قیمت مناسب تری روانه بازار خواهد شد. ضمن اینکه چرخه تولید از شتاب بیشتری برخوردار شده و تولید کنندگان با دلگرمی بیشتر به کار خود ادامه خواهند داد.

مدیر واحد کیف و کفش محسن آنگاه با اشاره به نتایج و دستاوردهای سفر و باز دید خود از مراکز فروش بزرگ در چندکشور خارج، اضافه کرد: برندهایی مانند آدیداس و نایک و مشابه آن که در سطح جهانی از شهرت گسترده ای برخوردار هستند به مجموعه های بزرگ با اشتغالزایی بالا نمایندگی اعطا می کنند.

در جریان سفرهایی که داشته ام از این نمایندگی های بزرگ نوع دیزاین، نورپردازی، رنگ بندی و دیگر عناصر مرتبط با دیزاین، الگوبرداری کرده و در بازگشت به کشور همه تلاش خود را معطوف بومی سازی این برندها نمودم نتیجه ی کار مورد استقبال چشمگیر و کم نظیر مصرف کنندگان قرار گرفت و این استقبال زمینه ساز توسعه مجموعه کیف و کفش محسن گردید. به طوری که اکنون به جرأت اعلام می کنیم این مجموعه، بزرگ ترین مرکز فروش کیف و کفش در سطح استان قم محسوب می شود.

محسن وفایی نژاد سپس با بیان اینکه موقعیت کنونی این مجموعه حاصل سال ها تلاش و زحمت خستگی ناپذیر و با پشتوانه متکی برعشق و علاقه خدمتگزاری به مردم شریف؛ ایجاد شده؛ افزود: بسیاری از جوانان امروز؛ این گمان نادرست را در ذهن دارند که ظرف بسیار کوتاه و بی آنکه زحمت و مشقتی متحمل شوند؛ به امکانات و تسهیلات رفاهی دست یابند و به اصطلاح عام یکشبه، ره صد ساله را طی کنند. چنین پنداری از بنیاد اشتباه است و سرانجام آن به ناکجا آباد منتهی می شود چرا که هر موقعیت و شرایط ایده آل و برخوردار از امکانات رفاهی فقط در سایه کار و تلاش و پشتکار قابل دسترسی خواهدبود. من از دوران نوجوانی و حین تحصیل و حتی در روزهای مرخصی خدمت سربازی نیز به کسب و کار مشغول می شوم و همواره چشم امید به آینده ای روشن داشتم که اکنون این مجموعه بزرگ و موفق، حاصل تلاش پیگیر و خستگی ناپذیر خودم بوده که با توکل برخداوند متعال، توانسته ام در عرصه کسب وکار، به جامعه و مردم شریف خدمات دهی گسترده داشته باشم.

محسن وفائی نژاد، در ادامه تشویق ها و حمایت های معنوی والدین و به خصوص پدر را در موقعیت خود مؤثر قلمداد کرد و افزود: تشویق و حمایتهای پدر  و باعث دلگرمی هرچه بیشترمن در ادامه مسیری بود که انتخاب ودر پیش گرفته بودم.

وی سپس با اشاره به فضا و امکانات فروشگاهی خود،  اضافه کرد: فضای فروشگاه عرضه کننده کیف وکفش زنانه، ۴۰۰ متر و فضای فروشگاه بچه گانه ۵۰۰ متر د ردو طبقه بالا و زیرزمین است.

وی گفت: در حال حاضر به ۴۲ نفر به صورت مستقیم در این مجموعه فروشگاهی (دو شعبه) مشغول به کار هستند که ازاین تعداد سه تن به عنوان حسابدار؛ دو نفر به عنوان مدیران قسمت ها، و مابقی هم به عنوان فروشنده؛ کارمند و نیروی خدماتی اشتغال به کار دارند.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: اما در رابطه با اشتغالزایی غیرمستقیم این مجموعه، باید به شمار زیادی از افرادی اشاره کنم که در حمل و انتقال کالا؛ فروش در مراکز مختلف  ایران با ما ارتباط کاری دارند و تعداد آنها بین یکصد تا یکصد و ۵۰  نفر برآورد می شود. این تعداد از رهگذر فعالیت های مجموعه کیف و کفش محسن، از فرصت شغلی غیرمستقیم برخوردار شده و با کسب و کار رونق گرفته و منتفع شده  اند.

محسن وفایی نژاد همچنین نوع محصولاتی که درمجموعه تحت مدیریت او عرضه می شود را مورد اشاره قرار داد و گفت: طیف گسترده و متنوعی از انواع کیف و کفش های زنانه در طرح ها و مدل های مورد پسند سلیقه های مختلف و همچنین انواع کفش های طبی، بچه گانه و یکسری کفش های مخصوص طبی و حتی کفش هایی برای پاهای ناموزون – (که یک پا سایز کوچکتر و یک پا سایز بزرگتر باشد) در این مجموعه به متقاضیان و مشتریان عزیز ارایه می شود.

وی کیفیت  و ظرفیت و تنوع چشمگیر مدل را از ویژگی های بارز محصولات فروشگاهی کیف وکفش محسن دانست و افزود: با توجه به استقبال و رضایتمندی گسترده مصرف کنندگان از محصولاتی که در این مجموعه عرضه می شود: برند محسن به برندی مشهور و معتبر تبدیل شده که هم اکنون درصدد ثبت رسمی این برند هستیم.

مدیرخلاق وتوانمند کیف و کفش محسن افزود: درحال حاضر مراحل اداری کار ثبت رسمی برندمحسن را در دستورکار

 

و اجرا داریم که منحصر به خود این مجموعه است و با ثبت رسمی آن، زمینه مناسبی برای توسعه مجموعه فراهم خواهد شد که در این صورت برای شمار بیشتری فرصت شغلی فراهم  می شود. کما اینکه در شرایط کنونی نیز به نیروی انسانی بیشتری نیاز داریم که به یاری خدا با عمومی شدن واکسیناسیون وکاهش زنجیره ی ویروس کرونا ، ۱۵ تا ۲۰ نفر دیگر را جذب کار خواهیم کرد.

این مدیر جوان و کارآفرین همچنین با تاکیددوباره بر اینکه شعار و هدف این مجموعه فروش بیشتر و سود کمتر است؛ از رضایت مندی و اعتماد مشتریان به برند محسن خبر داد و تصریح کرد تاکنون حتی یک مورد نارضایتی ، گله یا شکایت از محصولات این مجموعه گزارش نشده و خریداران جملگی از خرید خود رضایت کامل داشته و نیز اعضای فامیل؛ دوستان و آشنایان خود را جهت خرید به این مجموعه معرفی کرده اند. بدین ترتیب زنجیره مشتریان مجموعه کیف و کفش محسن   گسترش قابل توجهی یافت. اساساً شعبه دوم را با توجه به استقبال کم نظیر مشتریان و براساس نیاز بازار دایر و راه  اندازی کرده ایم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مشتریان عزیز و بازار باشیم.

وی آنگاه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر مناسبات فیمابین مجموعه کیف و کفش محسن با واحدهای مشابه، اظهار داشت: مناسبات صنفی، عمدتاً برپایه رقابت شکل می گیرد و تعریف می شود که ما نیز از آن مستثنی نیستیم و معتقدیم رقابت سالم موجب ارتقاءکیفیت محصول خواهد شدو این امر منافع مصرف کنندگان را حفظ و تأمین خواهد کرد.

وی در این زمینه حمایت ارگان های ذیربط و به خصوص سیستم بانکی را از تولید کنندگان و فعالان بخش فروش و خدمات ضروری خواندو گفت: بانک ها باید از افرادی که قصد ورود به حوزه های خدماتی تولیدی و کارآفرینی را دارند حمایت کنند که بدون شک اختصاص تسهیلات وام با اقساط بلند مدت و نرخ بهره پایین به فعالان این عرصه از مهم ترین و مؤثرترین راهکارهای حمایتی محسوب می شود.

محسن وفایی نژاد همچنین با اشاره به بخشی دیگر از مشکلات، افزود: مشکلات ما جدا ازمشکلات بخش تولید نیست و هر حمایتی از تولید کنندگان مستقیم و غیر مستقیم، حمایت از این مجموعه و واحدهای مشابه تلقی می شود. متأسفانه  تولید کنندگان با انبوهی از مشکلات خرد و کلان دست و پنجه نرم می کنند که از تهیه و تامین مواد اولیه تا کمبود نقدینگی و فرسودگی و استهلاک ماشین آلات و به خصوص نوسانات شدید نرخ ارز و دلار و افزایش سرسام آور قیمت ها که در نهایت هزینه تولید را به نحو چشمگیری بالا می برد را شامل می شود. و این در حالی است که نظارت ها در بخش تولید نیز کم رنگ می باشد.

وی ادامه داد: به اقتضای شغل و همچنین علاقه ای که به بخش تولید و حمایت از تولید کنندگان داخلی دارم با بسیاری از صاحبان و مدیران کارخانجات تولیدی مراوده و ارتباط کاری و دوستانه دارم و از اینرو مشکلات و معضلات بخش تولید را کاملاً درک می کنم. نوسانات دلار ارز و قیمت ها در فاصله های زمانی کوتاه، امکان هرگونه برنامه ریزی حتی کوتاه مدت را از مدیران تولیدی سلب نموده و قراردادهای منعقده آنها با مشتریان اغلب با ضرر و زیان مالی همراه است. از سوی دیگر، مواد اولیه، در بخش تولید نیز درانحصار واسطه ها است که به قیمت های چند برابر به فروش می رسانند.

مدیر مجموعه کیف و کفش محسن آنگاه ضرورت حمایت بیشتر مسوولان اجرایی ازمجموعه های کارآفرین، تصریح کرد: چنانچه حمایت های لازم از این مجموعه به عمل آید، قطعاً اشتغالزایی را چند برابر میزان فعلی افزایش خواهیم داد. کما اینکه در اوج شیوع ویروس کرونا، قرنطینه عمومی و تعطیلی صنوف و مشاغل مختلف، ما با رعایت دقیق و همه جانبه پروتکل های بهداشتی این مجموعه را  همچنان سرپا نگه داشته و برخلاف بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی و .. که ناگزیر از تعدیل نیرو شدند، ما نه فقط نیرویی را تعدیل نکردیم بلکه حتی به جذب نیروی کار جدید هم اقدام نمودیم.

محسن وفایی نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه همه سعی و تلاش ما معطوف ارتقای کالای ایرانی بوده، اظهار داشت این مجموعه در راستای رهنمودها و توصیه های مقام معظم رهبری، گام بر می دارد که حضرت آقا همواره بر مقوله تولید و کالای ایرانی تاکید می فرمایند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت های دولت، مجموعه کیف وکفش محسن بتواند در سراسر میهن اسلامی شعبات خود را دایر و گسترش دهد.

وی یادآور شد: در این مجموعه علاوه بر محصولات برند محسن که برندرسمی و اصلی مجموعه به حساب می آید: بعضی برندهای معتبر، دیگر کیف و کفش نیز به متقاضیان ارایه می شود.

وی همچنین از تامین کفش های مورد نیاز افراد معلول توسط مجموعه تحت مدیریت خود خبر داد که بعضاً به سفارش مشتری کفش تولید و عرضه می شود.

این کارآفرین جوان و پرتلاش سپس با بیان اینکه هدف اصلی ما خدمتگزاری به جامعه و حمایت از تولیدات داخلی است، خاطر نشان کرد به بخشی از عواید و سود حاصله را برای امور عام المنفعه هزینه می کنیم و معتقدیم که

 

گام بر داشتن در امور نوع دوستانه و عام المنفعه برکت مجموعه و انسان را افزون می کند.

گفتنی است: مجموعه کیف و کفش محسن در زمینه توزیع بسته های معیشتی بین قشرها و افراد کم درآمد و آسیب پذیر، همواره پیشقدم بوده اما محسن وفایی نژاد از میان جزییات در این زمینه خود داری نمود چراکه معتقد است امور عام المنفعه و نوع دوستانه و نیکوکارانه برای رضای خدا انجام می شود و بیان  آن شائبه ریا در اذهان عمومی ایجاد می کند.

سرپرست و پرسنل این مجموعه همچنین در تکریم ارباب رجوع معدل بالایی به خود اختصاص داده اند و اعتقاد مدیریت این است که رضایتمندی مشتریان، از برگ های افتخار آمیز این مجموعه به شمار می رود و یکی از رمزهای اصلی موفقیت برند محسن است.

مدیریت مجموعه کیف و کفش محسن در این مصاحبه همچنین اقدام ادارات دارایی و تأمین اجتماعی از کاهش تعرفه های مالیاتی و بیمه ای و عوارض شهرداری انگیزه بخشی بیشتر کارآفرینان ضروری خواند و ابراز عقیده نمود:

از آنجایی که معضل بیکاری منشاء اغلب آسیب ها و ناهنجاری های فردی و اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق، سرقت و محسوب می شود لذا جا دارد همه ارگان ها، از واحدها و مجموعه های کارآفرین حمایت کند و بدون شک کاهش  تعرفه های دولتی و رفع موانع اداری پیش روی چنین مجموعه هایی؛ از مؤثرترین راهکارهای حمایتی محسوب می شود.

محسن وفایی نژاد که با مدیریت کارآمد خود مجموعه کیف و کفش محسن را به مجموعه ای ممتاز و منحصر به فرد در سطح  استان ارتقا داده و در تلاش برای گسترش شعبات در سراسر کشور است؛ در پایان صحبت های خود برای مقام معظم رهبری آرزوی طول عمر و سلامتی نمود و از نماینده پرتلاش و کارآمد استان  دکترامیرآبادی، رییس اتحادیه کیف و کفش جناب آقای مقیمی، مدیریت بانک سامان به خصوص مدیریت و کارکنان خدوم و پرتلاش بانک سامان شعبه میدان توحید، آقای شماخی از مدیران موفق و مردمی و همچنین ازمدیریت و پرسنل بانک سپه شعبه میدان توحید قم تشکر و قدر دانی کرد.