پر کردن خلأ دانشگاه و بازار کار با ۲ طرح ویژه فنی و حرفه‌ای

پایش روز - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: طرح‌های کهاد و نخلستان با هدف آموزش مهارت به دانشجویان و پر کردن خلأ میان دانشگاه و بازار کار، اجرایی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم، حجت‌الاسلام سید محمود عرب در نشستی با دکتر فاضلی، رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان که در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه علم نافع باید به عمل نافع تبدیل شود اظهار کرد: از گروه‌های هدف خاص این اداره کل، دانشجویان هستند.
او افزود: برای دانشجویان این زمینه وجود دارد تا در قالب طرحی موسوم به کهاد در کنار رشته تحصیلی خود، یک ‌رشته مهارتی مرتبط یا غیر مرتبط آموزش ببینند تا فاصله بین دانش و نیاز بازار را کمتر کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال و مهارت آموزشی را گام مهمی در انقلاب صنعتی چهارم دانست و گفت: اساس این برنامه‌ریزی، نیروی انسانی ماهر است و در این زمینه باید از سیستم‌های یکپارچه، رایانش ابری، ربات‌های خودکار، امینت سایبری و سایر فناوری‌ها بهره گرفت.
او ادامه داد: در خصوص فارغ‌التحصیلان هم طرحی بنام نخلستان را با کمک پارک علم و فناوری در دست اقدام داریم که بر اساس آن برای آن گروه از فارغ‌التحصیلانی که موفق به یافتن شغل نشده‌اند، سه تا ۶ ماه آموزش اشتغال‌های نوظهور در نظر گرفته شده تا فرصت جذب در بازار کار برایشان فراهم شود.