قمی‌ها رتبه نخست پرداخت صدقه در کشور را کسب کردند

سید حسین میرهادی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن، ۳۲ میلیارد تومان از صندوق های صدقه استان قم جمع‌آوری شد.

حجت‌الاسلام محمدطه مهری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن، ۳۲ میلیارد تومان از صندوق های صدقه استان قم جمع آوری شد و در عملکرد کشوری، به نسبت سرانه جمعیتی، قم رتبه نخست پرداخت صدقه در کشور را دارد.

وی افزود: مجموع عملکرد حوزه اشتغال کمیته امداد قم درخصوص مددجویان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است که حجم عملکردی و هزینه ای تسهیلات، آموزش، بازاریابی و حمایت و ایجاد مشاغل را شامل می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: فعالیت کمیته امداد قم در آموزش کسب و کار به مددجویان همچون ایجاد مشاغل نوین و دانش بنیان، بازاریابی و فروش محصولات مددجویان و پایدارسازی فعالیت اشتغال آنها، خوب بوده است.

مهری عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی، امروز خدمات قابل توجهی به جامعه هدف خود ارائه می دهد و امور مسکن، سلامت، فرهنگی و حقوقی را شامل می شود.

وی یادآور شد: کمیته امداد در استان قم ۲۱ هزار و ۶۱۲ خانوار تحت حمایت دارد که ۳۹ هزار و ۳۷ نفر را شامل می شود که دهک های یک از خدمات اشتغال، مسکن، حمایت از سلامت خانواده و موضوع های فرهنگی و حقیقی و دهک های یک تا سه کمک معیشتی نیز دریافت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با اشاره به موضوع مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ابراز کرد: در این حوزه در احداث، تعمیر و مرمت مسکن مددجویان در سال جاری و تا پایان بهمن ماه ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه کرده ایم.

وی عنوان کرد: در حوزه حمایت و سلامت خانواده مددجویان، در اموری چون ارائه خدمات ویژه به سالمندان تحت پوشش، ارتقای شاخص های سلامتی و بهداشتی مددجویان، پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیازمند، سهم بیمه خانوار روستایی و عشایر نیازمند، هزینه درمان بیماران صعب العلاج و تهیه جهیزیه نیازمندان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه حدود سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در حوزه فرهنگی مربوط به خانواده‌های تحت حمایت، دانش آموزان و دانش جویان با اجرای برنامه هایی از جمله برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی، خدمات آموزشی و تربیتی، راهنمایی و مشاوره تخصصی، ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مهری بیان کرد: در اکرام ایتام و محسنین، ۶ هزار و ۷۶۸ نفر تحت پوشش کمیته امداد قم داریم که توسط ۳۵ هزار نفر حامی، حمایت می شوند.

وی ادامه داد: در مورد زکات واجب، مستحب و فطریه که توسط مراکز نیکوکاری و شورای زکات در روستاها جمع آوری می شود امسال و تا پایان بهمن ماه شاهد کمک نقدی و کالایی ۳۶۰ میلیارد ریالی بوده ایم.