قریشی‌زاده:

تصویب بسته هدایتی و حمایتی مهارت‌آموزی در مجلس راهکار حل مشکل اشتغال است

مهدی زرنوش - نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است مجلس آینده بسته‌ی کامل هدایتی و حمایتی را برای جوانان از مهارت‌آموزی تا ایجاد اشتغال تصویب کند.

سید محسن قریشی‌زاده اظهار کرد: به عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم باید بگویم مشکلات ازدواج و اشتغال جوانان در این استان مسئله‌ای نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت.

او افزود: مسائلی که با آنها رو به رو هستیم واقعیت‌های غیر قابل انکار هستند، اینکه سن ازدواج در قم به طور قابل توجهی افزایش یافته است، هزینه‌های مربوط به جهیزیه، مسکن و مراسم عروسی بسیار بالاست، از جوانان در قم شغل مناسب با درآمد کافی پیدا نمی‌کنند و البته بسیاری از آنها مهارت‌های لازم برای شغل‌های موجود در قم را ندارند.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمبود فرصت‌های شغلی برای همه تخصص‌ها، دستمزد پایین و شرایط نامناسب کار در بعضی مشاغل، سبب شده جوانان قمی نتوانند بر اساس علاقه و استعداد و همچنین تحصیلات خود، کار مناسبی داشته باشند که این مسئله خود یکی از عوامل افزایش سن ازدواج است.

او در پاسخ به این سوال چه راهکارهایی برای رفع این مشکلات ارائه می‌دهید عنوان کرد: گام نخست اینکه است که دولت باید تسهیلات ازدواج، مانند وام ازدواج و مسکن، را به جوانان ارائه دهد، بنابراین در صورتی که رأی و نظر مردم قم، حضور اینجانب در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده آنها باشد، اولویت اول، تلاش برای افزایش تسهیلات ازدواج متناسب با تورم و نیازهای تشکیل یک خانواده خواهد بود.

قریشی‌زاده با تاکید بر ترویج ازدواج ساده و فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت: همچنین دولت باید با حمایت از کارآفرینان و ایجاد مشاغل جدید، فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان ایجاد کند که نمایندگان مجلس می‌توانند با قانون‌گذاری صحیح و رفع موانع قانونی در این زمینه، دست دولت را برای اقدامات گسترده‌تر باز کنند.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی هم امر مهمی در حوزه فرهنگ‌سازی برای کاهش سن ازدواج است گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت می‌توانند با ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های ذیربط، زمینه ارائه آموزش‌های لازم برای مهارت‌های زندگی، مانند مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله، به جوانان را فراهم کنند.

او حمایت از کارآفرینان را نیازمند عزم ملی و حاکمیتی دانست و تصریح کرد: دولت باید با ارائه تسهیلات و حمایت‌های مالی از کارآفرینان، زمینه ایجاد مشاغل جدید را فراهم کند اما برای تحقق این مهم، باید ریل‌گذاری درستی صورت بگیرد که اینجا نقش قوه مقننه بسیار پر رنگ است.

قریشی‌زاده به ضرورت ارتقای کیفیت آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت‌افزایی نسل جوان هم اشاره و ابراز کرد: توسعه مراکز و رشته‌های فنی و حرفه‌ای راهکار مناسبی برای افزایش مهارت نوجوانان و جوانان است البته در ادامه باید تسهیلات لازم برای ایجاد شغل هم در اختیار آنها قرار داد که در این زمینه باید شاهد تصویب یک بسته کامل هدایتی و حمایتی از آغاز مهارت‌آموزی تا ایجاد اشتغال در مجلس آینده باشیم.