با ظرفیت طبخ 15 هزار پرس غذای روزانه صورت می‌گیرد

آماده‌سازی آشپزخانه صنعتی مسجد جامع تا پیش از ماه رمضان

پایش روز- معاون بهره‌وری و بقاع متبرکه استان قم گفت: تا پیش از ماه رمضان امسال، آشپزخانه صنعتی مسجد جامع قم با ظرفیت پخت روزانه 15 هزار پرس غذای گرم، به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دلاوری در آیین بهره‌برداری از مجتمع خدماتی رفاهی مسجد جامع شهر مقدس قم که با حضور مدیرکل و دیگر معاونان و مدیران اوقاف استان برگزار شد اظهار کرد: کمبود امکانات رفاهی در مسجد جامع به خصوص در ایام اعتکاف، کاملا مشهود بود به همین دلیل با تدبیر مدیرکل اوقاف و همت سایر مدیران و دست اندرکاران، پروژه مذکور شامل چندین بخش از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شد.
وی افزود: بر این اساس ملکی که در جوار مسجد خریداری شده و بخشی از آن هم موقوفه بود برای این امر در نظر گرفته و در نهایت طرح مذکور در ۴۵۰ متر مربع زیربنا احداث شد.
معاون بهره‌وری و بقاع متبرکه استان قم با بیان اینکه زیرزمین و طبقه همکف هم در مجموع ۷۰۰ متر مربع مساحت دارند گفت: عملیات عمرانی این پروژه از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و اینک برای اعتکاف سال جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: بنا داریم تا پیش از فرا رسیدن عید نوروز و ماه رمضان، سیستم آشپزخانه مسجد جامع به دستگاه‌های پخت صنعتی مجهز شوند که روزانه قادر به تهیه ۱۵ هزار پرس غذای گرم هستند و با قیمتی مناسب بین شهروندان توزیع خواهد شد.
دلاوری خاطرنشان کرد: ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی (زنانه و مردانه)، سه واحد حمام برای ایام اعتکاف یا دیگر روزهای سال و سالن پذیرایی با متراژ ۱۱۰ متر مربع، ۱۵۰ متر مربع آشپزخانه و ۵۰ متر اتاق سرایداری، از جمله بخش‌های این مجتمع خدماتی و رفاهی به شمار می‌روند.
معاون بهره‌وری و بقاع متبرکه استان قم با بیان اینکه پروژه مذکور کمتر از یک سال و نیم به بهره‌برداری رسیده است گفت: اوقاف شهرستان قم نیز همکاری گسترده‌ای در این زمینه داشت که از مدیریت و معاونان این اداره تشکر می‌کنیم.