در دیدار معاون سواد آموزی با مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت؛

آغاز فصل جدیدی از تعامل با شرکای راهبردی آموزش و پرورش در استان قم

پایش روز - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم در دیدار با مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره): استفاده از ابزار های تشویقی و حمایتی ، مددجویان کم سواد و بی سواد را به حضور فعال در کلاس های سوادآموزی ترغیب می کند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، نشست مشترک معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان با شورای معاونین اداره کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود دو دستگاه در تسهیل برنامه‌های سوادآموزی مددجویان برگزار شد.

غلامرضا رضایی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم در این نشست ضمن قدردانی از همراهی کمیته امداد امام خمینی (ره) با برنامه های آموزش و پرورش به ویژه سوادآموزی ،خواستار تقویت و تحکیم تعامل و ارتباط بین دستگاهی شد.

رضایی با اشاره به تفاهم نامه همکاری مشترکی که در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ با حضور علیرضا عبدی معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سوادآموزی و سیدمرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رسید، استفاده از ظرفیت دو نهاد و ارائه خدمات سوادآموزی ، توسعه و تثبیت سواد و توانمندسازی مددجویان بی سواد و نوسواد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) را از اهداف این تفاهم نامه برشمرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شناسایی، جذب و نگهداشت افراد بی سواد و کم سواد، از مهمترین چالش های شتاب بخشی به برنامه ریشه کنی بی سوادی است، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) دارای ظرفیت های خوبی است که میتواند با استفاده از ابزار های تشویقی و حمایتی ، مددجویان کم سواد و بی سواد را به حضور فعال در کلاس های سوادآموزی ترغیب نماید.

وی اظهار داشت: با توجه به حجم ابلاغی برنامه‌های آموزشی و مکمل فعالیت‌های سوادآموزی استان در سال جاری و ضرورت مشارکت مؤثر همه دستگاه‌های اجرایی، فصل جدیدی از تعاملات را با شرکای راهبردی آموزش و پرورش و با محوریت شورای پشتیبانی سوادآموزی استان آغاز نموده ایم.

رضایی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان در این زمینه با بسیاری از دستگاه‌ها از جمله: کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، مدیریت حوزه های علمیه ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ثبت احوال، دانشگاه‌ علوم پزشکی ، و… تفاهم نامه همکاری مشترک منعقد نموده است.

وی راهکار اجرایی شدن این تفاهم نامه ها و ریشه کنی بی سوادی در جامعه را اهتمام و تلاش همه همکاران در حوزه سوادآموزی و همچنین مسئولین و عوامل پیگیری کننده در سایر دستگاه ها دانست و ابراز امیدواری کرد: با همکاری، تعامل و پیگیری ان شاء الله درصد باقیمانده بی سواد و کم سواد در استان قم نیز زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی در سه دوره تحصیلی قرار گرفته و از موهبت علم و دانایی بهره مند شوند.

شایان ذکر است در پایان این نشست که با همراهی روسای ادارات معاونت سوادآموزی استان همراه بود، از کارکنان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) به پاس همراهی با برنامه های اداره کل آموزش و پرورش، توسط معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان تقدیر به عمل آمد.