جشنواره فراگیری نخستین واژه (آب) در قم برگزار می‌شود

پایش روز - جشنواره فراگیری نخستین واژه (آب) با هدف آشنایی دانش آموزان پایه اول ابتدایی با اهمیت آب و روش‌های استفاده درست از آب در مدارس استان قم برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس عبدالحمید توکلی بینا قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان قم در همایش آموزشی – توجیهی جشنواره فراگیری نخستین واژه (آب) که با حضور معلمان پایه اول ابتدایی در تالار آب شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد با اشاره به اهمیت آب در آیات و روایات، بر ضرورت صیانت از این مایع حیاتی تأکید کرد.

وی با اشاره به فراگیری «آب» به عنوان نخستین واژه در پایه اول مدرسه اظهار داشت: همزمان با فراگیری این واژه، باید کودکان با اهمیت و راهکارهای استفاده درست از این نعمت عظیم الهی آشنا شوند که نقش معلمان در این زمینه بسیار پررنگ است.

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان قم اصلاح رفتار و ابزار را در بهینه‌سازی مصرف آب مهم دانست و بر ضرورت آموزش صحیح در این زمینه تأکید کرد و گفت: بهترین سنین برای آموزش رفتارهای صحیح مصرف آب در جامعه دانش آموزان پایه اول ابتدایی هستند که امیدواریم با همکاری آبفا و آموزش‌وپرورش این امر محقق شود.

مدیر آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم نیز در این همایش از آموزگاران پایه اول ابتدایی به عنوان مربیان تأثیرگذار در جامعه یاد و خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما می‌توانیم فرهنگ‌سازی را از پایه اول و با کمک آموزگاران شروع کنیم.

دکتر الهی نژاد با بیان اینکه مشکل آب مربوط به یک سازمان نیست ، اظهار کرد: همه ما در این زمینه مسئول هستیم و اگر نقش خودمان را در این مسیر به درستی ایفا نکنیم نسل آینده و فرزندانمان با مشکل مواجه خواهند شد.

وی تأکید کرد: امیدواریم این همایش شروعی برای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب در منازل، مدارس و در تمام مراحل زندگی دانش آموزان باشد.

مدیر آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم همچنین با بیان اینکه باید برنامه‌ها کاربردی باشد گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دانش آموزش در تمام طول سال تحصیلی با بحث آب و استفاده بهینه از این مایه حیاتی درگیر باشند.

در ادامه این مراسم محمد کربلایی ابراهیمی مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم به تشریح برنامه‌ها و دستورالعمل جشنواره نخستین واژه پرداخت و  دکتر حسن فرمانی انتظام مدیر دفتر توسعه پایدار و مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز مطالبی آموزشی پیرامون چرخه تولید آب، نحوه استحصال آب، وضعیت آبی کشور و استان و راهکارهای مدیریت مصرف آب ارائه کرد.

 

جشنواره فراگیری نخستین واژه (آب) از ۲۷ بهمن‌ماه تا سوم آذرماه در مدارس ابتدایی استان برگزار می‌شود.