مدیرکل تامین اجتماعی قم: پنج هزار قمی در سال گذشته جذب بیمه فراگیر خانواده شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم از ایرنا، محمد عاشوری افزود: بیمه فراگیر خانواده ایرانی، در واقع بسته‌ای است که انواع بیمه‌های مرتبط با خانواده و افراد از جمله دختران مجرد، خانم‌های خانه‌دار و دانشجویان را شامل می شود که بتوانند برای آینده خود بیمه‌پردازی داشته باشند. وی اضافه کرد: یکی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم از ایرنا، محمد عاشوری افزود: بیمه فراگیر خانواده ایرانی، در واقع بسته‌ای است که انواع بیمه‌های مرتبط با خانواده و افراد از جمله دختران مجرد، خانم‌های خانه‌دار و دانشجویان را شامل می شود که بتوانند برای آینده خود بیمه‌پردازی داشته باشند.

وی اضافه کرد: یکی از جوامع هدف این طرح، زنان خانه‌دار و دختران مجرد هستند که از محورهای اصلی گرداننده صنایع‌دستی کشور و مشاغل خانگی خُرد بوده و به‌طور قطع نیازمند پوشش بیمه‌ای و تامین آتیه خود و افراد تحت سرپرستی می‌باشند.

وی گفت: بیمه دختران و زنان خانه‌دار با نرخ ۱۴ درصد(برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی)، ۱۶ درصد (بازنشستگی و فوت، پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) و ۲۰ درصد(بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی) طراحی شده و با توجه به اینکه ۲ درصد از نرخ آن توسط دولت تقبل شده لذا فرصت خوبی برای تحت پوشش قرارگرفتن این قشر از جامعه است.

عاشوری با بیان این‌که تمامی دختران، زنان خانه‌دار و دانشجویان بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند،‌ بیان کرد: دستمزد نیز به انتخاب متقاضی بین حداقل تا حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار می‌تواند انتخاب شود و مبنای اعمال نرخ‌های یاد شده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک دولت در تقبل ۲ درصد از حق بیمه، از جمله مزایای این طرح این است که متقاضیان چنانچه از طرف پدر یا همسر خود از پوشش درمان برخوردار باشند، نیاز به پرداخت حق بیمه جداگانه برای درمان نداشته و همچنان می‌توانند از پوشش درمانی سابق خود استفاده نمایند.

وی یادآور شد: دختران و زنان خانه‌دار می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir پس از ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری از طریق بخش بیمه‌شدگان و از منوی طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به‌صورت الکترونیک نسبت به انعقاد قرارداد مورد نظر خود اقدام و یا به شعبه‌ها و کارگزاری‌های رسمی در سطح استان مراجعه کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: همچنین مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم است.

وی افزود: هم‌اکنون سازمان تامین اجتماعی با گسترش خدمات بیمه‌ای خود به قشرهای مختلف جامعه در تلاش است تا بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داده و طیف گسترده‌ای از قشرهای مردمی را تحت پوشش قرار دهد.

تامین اجتماعی قم ۸۱۵ هزار و ۵۱۲ نفر تحت پوشش دارد که از این تعداد ۳۰۷ هزار و ۷۱۹ نفر بیمه شده اصلی و ۵۸ هزار و ۸۴۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی و سایر موارد بیمه‌ای را در این استان زیر چتر امیدآفرین خود قرار داده است.

خدمات‌رسانی به جامعه هدف در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام می‌شود.