تمام خدمات غیرحضوری تامین‌اجتماعی رایگان است/ گول سایت‌ها را نخورید

به‌ گزارش پایگاه اطلاع رسانیا ادره کل تامین اجتماعی قم از سازمان تأمین‌اجتماعی، با هدف تسهیل در ارائه خدمات و در چارچوب طرح تأمین‌اجتماعی دیجیتال و هوشمند، در حال حاضر تعدادی از پرکابردترین خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی که مخاطب این خدمات گروه‌های بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران و نیز کارفرمایان هستند، بدون نیاز به مراجعه حضوری به […]

به‌ گزارش پایگاه اطلاع رسانیا ادره کل تامین اجتماعی قم از سازمان تأمین‌اجتماعی، با هدف تسهیل در ارائه خدمات و در چارچوب طرح تأمین‌اجتماعی دیجیتال و هوشمند، در حال حاضر تعدادی از پرکابردترین خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی که مخاطب این خدمات گروه‌های بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران و نیز کارفرمایان هستند، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه ها و کارگزاری‌های این سازمان و به‌صورت الکترونیک و غیرحضوری ارائه می‌شود.

تعداد خدمات غیرحضوری قابل ارائه به مخاطبان در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی در ابتدای دوره مدیریت اخیر سازمان تأمین‌اجتماعی، ۳۰ خدمت بود که با توسعه این خدمات در حال حاضر به ۴۴ خدمت رسیده است. تعداد خدمات غیرحضوری قابل ارائه در نرم افزار تأمین من به ۳۹ خدمت افزایش یافته است. ‌

بر اساس این گزارش، برای استفاده از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، کافی است که به قسمت ثبت‌نام مخاطبان در سامانه خدمات غیرحضوری مراجعه کنید و از تمام خدمات غیرحضوری ارائه شده در این سامانه و نیز برنامه کاربردی (اپلیکیشن) تأمین من که برای نصب روی تلفن‌های هوشمند طراحی شده و در دسترس قرار گرفته، به صورت رایگان استفاده کنید.

برنامه کاربردی تأمین من که تنها نرم افزار رسمی مرتبط با خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی است، از پایگاه سازمان تأمین‌اجتماعی و نیز از فروشگاه‌های مجازی مانند بازار و مایکت قابل دریافت است و امکان ارائه خدمات رایگان غیرحضوری بر بستر گوشی تلفن همراه هوشمند با سیستم عامل اندروید نسخه پنج و بالاتر و همچنین وب‌اپلیکیشن (رایانه و گوشی تلفن همراه هوشمند) را داراست.

برای استفاده از این برنامه کاربردی، دارا بودن حساب کاربری در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی الزامی است. روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن دعوت از تمامی بیمه‌شدگان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان مرتبط با این سازمان برای ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، اعلام کرده است برنامه‌های کاربردی و سایت‌های اینترنتی غیر از این سامانه و برنامه تأمین‌ من که با تبلیغات گسترده، مدعی ارائه بخشی از خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی همچون سوابق‌شمار، پیشخوان، استعلام سوابق بیمه، همه‌کاره، همیار اداری، کارمند، کارمند پلاس و کافی‌نت همراه هستند، هیچ ارتباطی با این سازمان ندارند.

برخی از سایت‌ها و برنامه های کاربردی های مدعی ارائه تمام یا بخشی از خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، مبالغی را برای ارائه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی از مردم مطالبه می‌کنند و برخی از آنها نیز صرفاً متقاضیان را به سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی منتقل می‌کنند.

سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین اعلام کرده است برخی از این سامانه‌ها نیز اطلاعات هویتی، شماره تماس و اطلاعات هویتی دیگر را از مردم و متقاضیان این خدمات تقاضا می‌کنند که ارائه این‌گونه اطلاعات به افراد ‌و مجموعه‌های ناشناس می‌تواند زمینه‌ساز سوء‌استفاده‌های احتمالی باشد.