سردار شکارچی: دشمن امروز باورهای دینی مردم و جوانان را نشانه گرفته است

سردار ابوالفضل شکارچی شب گذشته در مراسم گرامیداشت ۵۰۰ شهید گردان امام سجاد (ع) که در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در دورانی قرار داریم که حق و باطل درهم دیگر ممزوج است و بجز انسان‌های بصیر، کسی قدرت تشخیص حق را ندارد. وی بیان کرد: اکثر […]

سردار ابوالفضل شکارچی شب گذشته در مراسم گرامیداشت ۵۰۰ شهید گردان امام سجاد (ع) که در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در دورانی قرار داریم که حق و باطل درهم دیگر ممزوج است و بجز انسان‌های بصیر، کسی قدرت تشخیص حق را ندارد.

وی بیان کرد: اکثر کسانی که روز عاشورا برعلیه امام حسین (علیه‌السلام) ایستادند، مسلمان بودند اما راه حق را با باطل اشتباه گرفته و یزید را به‌جای امام، انتخاب کرده بودند و این خطری‌ست که در طول تاریخ بشر را تهدید کرده و امروز نیز ما را بیشتر از گذشته تهدید می‌کند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح تصریح کرد: برجسته‌ترین ویژگی شهدا بصیر بودن آنها بود؛ شهدا برای پذیرش کار پرخطر التماس می‌کردند و از یکدیگر سبقت می‌گرفتند. اکثر شهدا چهره امام راحل را از نزدیک ندیده بودند اما امام خمینی (ره) در جماران فرمان می‌دادند و شهدا در میدان نبرد علیه باطل جان خود را فدا می‌کردند.

وی گفت: وقتی انسان جای حق و باطل را تغییر دهد، دل‌سنگ و بی‌رحم می‌شود و ما در جریان عاشورا شاهد این دل‌سنگی‌ها و بی‌رحمی‌های یزدیان هستیم؛ داعش نیز نمونه بارز قساوت قلب داشتن و بی‌رحم بودن است که خودشان را حق می‌دانستند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهدای عزیز وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند، افزود: شهدا دینی را بر گردن ما گذاشتند و همیشه سفارش می‌کردند «پرچمی را که ما برافراشتیم، نگذارید بر زمین بیفتد»، «پشتیبان ولی فقیه باشید» و «به خیانتکاران علیه نظام و انقلاب اسلامی میدان جولان ندهید». وقتی ما وصیتنامه شهدا را مرور می‌کنیم، این‌گونه جملات موج می‌زنند.

وی ابراز کرد: اجر شهید و اجر و پاداش خانواده‌های معظم شهدا را فقط خدای متعال می‌تواند بدهد؛ بشر به هیچ وجه نمی‌تواند تاوان شهید و شهادت و ایثارگری رزمندگان را جبران بکند.

شکارچی ادامه داد: شهدای گرانقدر ما با آگاهی کامل و دل روشن به صحنه نبرد علیه رژیم بعث عراق رفتند و با عشق برای دفاع از میهن اسلامی حاضر می‌شدند؛ امروز ما با یک وضعیت متلاطم و دشمنانی سخت‌تر از دشمنان گذشته روبه‌رو هستیم. دشمن در دوران دفاع مقدس خیلی پیچیده نبود اما جنگ امروز جنگ ناجوانمردانه‌ای بوده و بزرگترین تهدید برای دین مقدس اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: جنگ امروز که مقام معظم رهبری فرمودند جنگ نرم و جنگ ترکیبی است، اعتقادات و باورهای دینی مردم و جوانان را نشانه گرفته است. این جنگ بدون خون و خونریزی حجاب را از سر زنان و دختران جامعه ما برمی‌دارد، بدون فشار جوانان را از مسجد و نماز جمعه جدا می‌کند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح خطاب به پیشکسوتان دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شما که پرچمداران این عرصه هستید و دوره دفاع مقدس و زمان جنگ فعلی را درک کرده‌اید، رسالت سنگینی به دوش دارید؛ بایستی نسل‌هایی که جنگ و امام راحل را ندیده‌اند و برخی از فراز و نشیب‌های انقلاب را تجربه نکرده‌اند، هدایت‌گری شوند.