جانشین فرمانده سپاه استان قم: جنگ امروز جنگ عفت و کرامت انسان است

به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری پایش روز، همایش فرهنگی «طهورا» با هدف شناسایی و هم‌افزایی بین گروه‌های مردمی فعال در امر حجاب و عفاف و معرفی برترین‌های استانی با حضور سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه امام علی‌بن ابی‌طالب(ع)، زینب عبداللهی سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم و برخی دیگر از مسئولین استان، […]

به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری پایش روز، همایش فرهنگی «طهورا» با هدف شناسایی و هم‌افزایی بین گروه‌های مردمی فعال در امر حجاب و عفاف و معرفی برترین‌های استانی با حضور سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه امام علی‌بن ابی‌طالب(ع)، زینب عبداللهی سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم و برخی دیگر از مسئولین استان، شب گذشته در سالن بعثت فرهنگ‌سرای جوان برگزار شد.

سردار مهدی کبیری‌پور در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به ما یاد داده‌اند هر کاری که می‌کنیم اگر معرفت ما را نسبت به انقلاب اسلامی افزایش دهد آن فعالیت ارزش بالایی دارد و برای حفظ انقلاب اسلامی باید جهاد کنیم، به فرمایش رهبر عزیزمان، انقلاب اسلامی میراث انبیا و گنجینه گران‌بهایی است که با تلاش و مجاهدت ۱۲۴ هزار پیامبر، معصومین (ع)، علمای بزرگ صدر اسلام و شهیدان عزیز به دست آمده است.

وی افزود: هر روز صبح باید به خود یادآوری کنیم که چه گنجینه با ارزشی را در اختیار داریم و زیر سایه کدام انقلاب زندگی می‌کنیم. این کار باعث افزایش روحیه جهادی و فردی می‌شود، از خداوند شاکر باشیم که فرصت زندگی در این دوره تاریخی را به ما داده و این مباحث در وصیت‌نامه حاج قاسم به درستی بیان شده است.

جانشین فرمانده سپاه امام علی‌بن ابی‌طالب(ع) قم تصریح کرد: انقلاب اسلامی که سال ۵۷ به پیروزی رسید یکی از جلوه‌های انقلاب جهانی اسلام است و نتیجه این انقلاب همان چیزی است که انبیا و اولیا(ع) به دنبال آن بودند و نباید تردیدی در این موضوع داشته باشیم.

وی عنوان کرد: همه دشمنی‌هایی که نسبت به انقلاب اسلامی انجام می‌شود ریشه در دشمنی‌هایی دارد که کفار با انبیا و اولیا(ع) داشتند.

کبیری‌پور در خصوص بحث عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف مربوط به مسائل فطری انسان است و ارتباطی با دین و مذهب خاصی ندارد، همه ما می‌دانیم مسئله حجاب و عفاف دشمن را آزار می‌دهد و آن‌ها می‌خواهند در این زمینه اقداماتی را انجام دهند که حجاب در جامعه کم اهمیت شود.

جانشین فرمانده سپاه امام علی‌بن ابی‌طالب(ع) قم خاطرنشان کرد: افراد با حجاب در ایران اسلامی مانند خاری در چشم دشمنان هستند به همین خاطر نمی‌توانند این موضوع را تحمل کنند، آن‌ها با زنان با حجابی که در جامعه عفیفانه زندگی می‌کنند، مشکل دارند.

وی افزود: بحث حجاب تاکید شهدا بوده است، وقتی وصیت‌نامه آنها را می‌خوانیم می‌بینیم آن‌ها زنان و مردان جامعه را به داشتن عفت و حجاب تشویق کرده‌اند. دغدغه ذهنی شهدای عزیز ما در لحظه‌های آخر هم دو بحث ولایت و حجاب بوده است و توصیه‌های فراوانی در این دو زمینه داشته‌اند.

کبیری‌پور تاکید کرد: کسانی‌ که در زمینه رعایت حجاب و عفاف و این امر الهی در جامعه اقداماتی انجام می‌دهند، اجر بسیار زیادی را از خداوند کسب می‌کنند و به نظر بنده ثوابی که این کار دارد کمتر از شهادت نیست، جنگ امروز جنگ عفت و کرامت انسان است.

جانشین فرمانده سپاه امام علی‌بن ابی‌طالب(ع) قم افزود: شما بانوان و پرچمداران این جبهه، بدانید لباس رزم امروز همین چادرها و پوشش‌ها است. همه باید کمک کنیم تا در این جنگ پیروز شویم و ما مطمئن هستیم به کوری چشم دشمنان این اتفاق رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: حجاب و عفاف امروزه با عنوان پرچم دین در دنیا شناخته شده و این موضوع در جنگ شناختی مورد استفاده دشمن قرار گرفته است، در جنگ نرم وقتی دشمن محتوایی در تضاد با عقاید ما تولید می‌کرد قابل مشاهده و حس بود اما در جنگ شناختی نمی‌توان این موضوعات را دید و این از ویژگی‌های جنگ شناختی است.

کبیری‌پور بیان کرد: دشمن در جنگ شناختی سعی می‌کند اعتماد مردم نسبت به حاکمیت را از بین ببرد و انسان را با وطن و عقیده‌اش غریبه کند، نتیجه این جنگ هم این است که جوان دینش را از دست می‌دهد و یا سکولار می‌شود و سکولاریسم هم یعنی اینکه عرصه دین و سیاست از هم جدا خواهد شد و هر دو این‌ها خطرناک است.

گفتنی است در این همایش از گروه‌های مطالبه‌گر و مردمی  سازمان‌های مردم نهاد برتر، رئیس پلیس اماکن، فعالان حوزه علمیه، فعالان حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اساتید دانشگاه و نخبگان دستگاه‌های اداری و دانشجویی فعال در زمینه حجاب تقدیر شد.