مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم خبر داد: بیش از ۹۸ درصد نسخه های پزشکی استان قم به صورت الکترونیک صادر می شود

مهدی محصل در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت هفته تامین اجتماعی با هدف تشریح اقدامات و خدمات یک ساله مدیریت درمان استان قم برگزار شد، اظهار داشت:  مهمترین اقدام سال گذشته سازمان تامین اجتماعی که آن را به عنوان یکی از اهداف استراتژیک خود تعریف کرده است ، بحث نسخه […]

مهدی محصل در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت هفته تامین اجتماعی با هدف تشریح اقدامات و خدمات یک ساله مدیریت درمان استان قم برگزار شد، اظهار داشت:  مهمترین اقدام سال گذشته سازمان تامین اجتماعی که آن را به عنوان یکی از اهداف استراتژیک خود تعریف کرده است ، بحث نسخه الکترونیک است که اکنون ۹۸ درصد نسخه هایی که در استان قم تولید می شود به صورت الکترونیک است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به پرونده های نازایی در استان قم افزود: سال گذشته ۷۷۷ پرونده نازایی تشکیل داده شد که بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بابت آن هزینه شده است.

محصل همچنین تصریح کرد: رایگان شدن تمام خدمات بیماران کرونایی و خدمات درمانی بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در بخش بستری بیمارستان های دولتی از جمله اقدامات خوب و موثر مدیریت درمان در سال گذشته بوده است.

به گفته وی در بحث اعتبار بخشی بیمارستان امام رضا موفق به کسب رتبه یک اعتبار بخشی در سطح استان گردیده و همچنین اورژانس بیمارستان امام رضا در بین بیمارستان های تامین اجتماعی و بیمارستان های استان رتبه یک را داراست.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم همچنین اضافه کرد: مقرر گردیده حدود ۶ تخت به بخش NICU  اضافه  و همچنین اتاق LDR   راه اندازی گردد که این امر در افزایش شاخص بهداشتی استان موثر بوده است.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم این بیمارستان در سال گذشته لوح دوستدار مادر و کودک را دریافت کرده است.

بیمارستان امام رضا در دوران کرونا از اصلی ترین بیمارستان هایی بود که بیماران کرونایی به آن ارجاع می شدند که سال گذشته ۲ هزار بیمار کرونایی در این بیمارستان پذیرش شده و مرگ و میر زیر ۱۰ درصد بوده است.

محصل همچنین اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵ میلیون و ۸۶۰ مراجعه در بخش سرپایی و بیش از ۶۳ هزار و ۸۷۰ مراجعه در بخش بستری به مراکز طرف قرارداد مدیریت درمان صورت گرفته است.