راه‌اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی برای عرضه محصول انگشترسازان قم

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از ایران آنلاین ، روح‌الله ابراهیمی در نشست مشترک با خوشه‌های صنعتی استان قم به فعالیت خوشه انگشتر استان قم اشاره و ابراز کرد: اشتغال‌زایی بالا و هزینه‌کرد پایین نسبت به سایر صنوف، از ویژگی‌های این خوشه است. وی افزود: قم به عنوان شهر ملی انگشتر معرفی […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از ایران آنلاین ، روح‌الله ابراهیمی در نشست مشترک با خوشه‌های صنعتی استان قم به فعالیت خوشه انگشتر استان قم اشاره و ابراز کرد: اشتغال‌زایی بالا و هزینه‌کرد پایین نسبت به سایر صنوف، از ویژگی‌های این خوشه است.

وی افزود: قم به عنوان شهر ملی انگشتر معرفی شده و همین مسئله، زمینه را برای توسعه هنر اصیل و قدیمی انگشترسازی بیش از گذشته فراهم کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به فعالیت افراد مختلف در صنف انگشترسازی عنوان کرد: باید در حوزه بازاریابی محصولات هم برنامه‌های توسعه‌ای در دستور کار قرار گیرد زیرا نمی‌توان با اتکا به بازارهای موجود، به افزایش تولید و بزرگ‌تر کردن این صنف اندیشید.
در ادامه سید محمدرضا یوسفی نائب رئیس انجمن زیورآلات سنتی استان قم نیز در سخنانی اظهار کرد: حمایت‌های خوبی طی سال‌های اخیر از صنف انگشترسازی در قم صورت گرفته و انتخاب قم به عنوان شهر ملی انگشتر هم بر رونق کار فعالان این حوزه افزوده است.
وی افزود: به دنبال ثبت نشان جغرافیایی بین‌المللی انگشتر قم نیز هستیم و اقداماتی را در این زمینه شروع کرده‌ایم.
نائب رئیس انجمن زیورآلات سنتی استان قم با بیان اینکه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی، یکی از برنامه‌های آتی این انجمن است گفت: همچنین به دنبال نصب المان‌های شهری و نصب تابلوی شهر ملی انگشتر در ورودی شهر قم هستیم.
وی ادامه داد: حمایت از بازار اینترنتی چارسوی هنر که ده‌ها نفر از فعالان صنف انگشترسازی در آن حضور دارند، یکی از مهمترین درخواست‌های این صنف از شرکت شهرک‌های صنعتی است.
یوسفی با بیان اینکه با هماهنگی صورت گرفته به زودی درگاه پرداخت اروپایی این سایت راه‌اندازی می‌شود گفت: ارائه کاتالوگ‌ها به زبان‌های سوئدی و آلمانی هم در دستور کار قرار دارد هر چند نیاز به توسعه زبان‌های خارجی این بازار اینترنتی هستیم.
نائب رئیس انجمن زیورآلات سنتی استان قم تصریح کرد: لازم است بسترسازی لازم برای تبدیل قم به شهر جهانی انگشتر هم انجام شود و در این زمینه تقویت برندهای تولید انگشتر در قم ضروری است زیرا عقیده داریم زیورآلات سنتی به خصوص انگشتر، چاه نفتی بی انتها هستند که می‌توانند بهره اقتصادی بالایی هم برای کشور و استان قم داشته باشند.
در بخشی دیگر از این نشست هم مصطفی صابری عامل توسعه خوشه انگشتر قم در سخنانی گفت: خوشه انگشتر نیازمند تقویت بدنه فعالان این صنف است.
وی افزود: با اقدامات انجام شده، قم به عنوان شهر ملی انگشتر معرفی شد و این نخستین گام برای برندسازی انگشتر استان است که در گام‌های بعدی با برگزاری همایش و مسابقه ملی طراحی و ساخت انگشتر تکمیل شد.