معاون علمی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم: حجاب از ضروریات دین و رعایت آن در ادارات استان لازم و ضروری است

به گزارش پایگاه خبری پایش روز ، سیدمحمدتقی حسینی معاون علمی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در جلسه آموزشی توجیهی عفاف و حجاب که در بانک مسکن استان قم برگزار گردید، ضمن تبیین وجوب و ضرورت عفاف و حجاب با استناد به آیات قرآن کریم بیان کردند: آنچه که […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز ، سیدمحمدتقی حسینی معاون علمی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در جلسه آموزشی توجیهی عفاف و حجاب که در بانک مسکن استان قم برگزار گردید، ضمن تبیین وجوب و ضرورت عفاف و حجاب با استناد به آیات قرآن کریم بیان کردند: آنچه که از آیات و دستورات اسلامی استفاده می‌شود دلالت بر ضروری بودن حجاب می‌باشد.
معاون علمی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به آیات سوره نور و احزاب اظهار داشتند: در این دو سوره خداوند متعال خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم آیات حجاب را بیان فرموده که به طور روشن مسأله حجاب و فلسفه آن برای ما مشخص می‌گردد.
حسینی در ادامه به رابطه عفاف و حجاب اشاره نمود و اظهار داشت که البته عفاف به عنوان ریشه و اساس بوده و حجاب ثمره و میوه آن می باشد؛ فلذا عفاف اعم از حجاب بوده و مختص به بانوان نمی‌باشد و آقایان را نیز شامل می‌شود.
معاون علمی فرهنگی ستاد خاطر نشان کردند: مسأله عفاف و حجاب در ادارات علاوه بر شرعی بودن یک مسأله قانونی می‌باشد که باید به نحو احسن رعایت گردد.
حسینی در پایان به فواید اجتماعی رعایت عفاف و حجاب در جامعه پرداخته و گفتند: از آنجا که احکام الهی بر مدار مصالح و مفاسد صادر شده است رعایت عفاف و حجاب به نفع خود انسان و جامعه بوده که از جمله فواید آن صیانت انسان و استحکام پایه‌های خانواده و… می‌باشد.