محمد حسین مرادی مدیر عامل موسسه حقوقی بین‌المللی آینده پژوهان پارس آراء: موسسه حقوقی بین‌المللی آینده پژوهان پارس آراء به طور تخصصی در حوزه حقوق کسب و کار فعال است.

محمد حسین مرادی در گفتگو با خبرنگار ایران با اشاره به فعالیت‌های شغلی و تحصیلی اظهار داشت: اینجانب از سال ۱۳۸۵ پا به عرصه علم حقوق گذاشتم و در مقاطع مختلف تحصیل کردم و در حال حاضر در مقطع دکترای حقوق بین الملل در حال تحصیل هستم. از سال ۹۵ در عرصه وکالت مشغول به […]

محمد حسین مرادی در گفتگو با خبرنگار ایران با اشاره به فعالیت‌های شغلی و تحصیلی اظهار داشت: اینجانب از سال ۱۳۸۵ پا به عرصه علم حقوق گذاشتم و در مقاطع مختلف تحصیل کردم و در حال حاضر در مقطع دکترای حقوق بین الملل در حال تحصیل هستم. از سال ۹۵ در عرصه وکالت مشغول به فعالیت شدم و در حال حاضر مدیر عامل موسسه پارس آراء اولین و تنها استارتآپ حقوقی در استان قم هستم.

مدیر عامل موسسه حقوقی بین‌المللی آینده پژوهان پارس آراء افزود: این موسسه در سال ۹۴ تاسیس شد و با تمرکز بر روی خدمات حقوقی برای واحدهای کسب و کار به طور تخصصی به این کار می پردازد، از سال ۹۵ با ایده جدید آینده پژوهی حقوقی وارد پارک علم و فناوری قم شدیم و ، ایده ی ما در راستای پیشگیری از دعاوی حقوقی می باشد تا به واحدهای کسب و کار کمک کنیم تا درگیر مسائل حقوقی نشوند. در این راستا سیستمی را به نام ایمن سازی حقوقی واحدهای کسب و کار ایجاد کردیم و این سیستم در حال ارائه خدمات به کسب و کارها در استان قم است.

وی در مورد سیستم ایمن سازی حقوقی توضیح داد: این سیستم در سال ۹۸ در تالار بزرگ شهر با حضور مسئولان استانی و جمعی از کارآفرینان استان قم ، رونمایی و به جامعه معرفی شد. ما از سال ۹۸ تاکنون این محصول را به واحدهای کسب و کار وکارآفرینهای استان ارائه دادیم.دکتر مرادی عنوان کرد: سیستم ایمن سازی حقوقی دارای ۳ فاز است: فاز نخست عارضه یابی حقوقی می باشد ، در این فاز ما به دنبال پیدا کردن مشکلات حقوقی آن واحد کسب و کار هستیم . همیشه مثال ما برای این فاز ، مثال یک شخصی هست که هیچ درد و مشکلی به ظاهر ندارد و جهت بررسی و چکاب به پزشک مراجعه می نماید و اعلام میدارد جهت اطمینان از سلامت بدنش درخواست بررسی می نماید . که به جهت کشف امراض احتمالی ، پزشک اقدام به نوشتن آزمایش نموده و پس از انجام اینکار و اخذ جواب آزمایش هست که متوجه چربی بالا و یا سایر مشکلات نهفته در بدن  می شود . دقیقا اقدام ما همچون پزشک در مرحله آزمایش خون می باشد و ما در این فاز به دنبال این هستیم گسل های خطرهای حقوقی را در کسب و کار پیدا کنیم و به صاحب کسب و کار معرفی کنیم، قبل از اینکه تبدیل به دعوا ومعضل حقوقی شود.

وی در خصوص فاز دوم سیستم ایمن سازی حقوقی تصریح کرد: ما در فاز دوم بعد از اینکه چکاب انجام شد و متوجه شدیم کدام بخش های حقوقی واحد کسب وکار مشکل دارد اقدام به رفع عارضه های شناسایی شده در واحد کسب و کار به لحاظ حقوقی می نماییم. دقیقا همچون پزشکی که بعد از رویت جواب آزمایش و متناسب با آن ، اقدام به نسخه نویسی درمان می نماید و داروهای مورد نیاز را تجویز مینماید .

مدیر عامل موسسه حقوقی بین‌المللی آینده پژوهان پارس آراء خاطرنشان کرد: ما طی ۹ سرفصل حقوقی مرتبط با حقوق کسب و کار اعم از حقوق مالکیت فکری ، حقوق قراردادها ، حقوق کار و تامین اجتماعی ، حقوق تجارت و..، آن کسب و کار را بررسی می نماییم ، این ۹ حوزه حقوقی دقیقا سرفصل هایی هستند که یک کسب و کار با آن درگیر است و ما می توانیم ادعا کنیم که تمامی حوزه های حقوقی مورد نیاز یک کسب و کار را پوشش می دهیم.

وی در مورد فاز سوم سیستم ایمن سازی حقوقی گفت: فاز سوم پشتیبانی حقوقی است ما در این فاز به دنبال این هستیم دستاوردی که ایجاد شده است و کسب و کار را واکسینه یا ایمن کردیم را حفظ کنیم و با پشتیبانی حقوقی این اتفاق می افتد و کسب و کار امنیت حقوقی که برایش ایجاد شده در مسیر فعالیت تجاریش حفظ می شود و با خیالی آسوده به فعالیت می پردازد.

دکتر مرادی افزود: ما در پارس آراء ۴ دپارتمان تخصصی داریم که روی آن تمرکز کرده تا بهترین خدمات را به صاحبان کار ارائه دهیم . یکی از این دپارتمان ها حقوق مالکیت فکری است با توجه به ضرورت رسیدگی به این موضوع یک دپارتمان اختصاصی داریم که منحصر به فرد است در آن انواع خدمات حقوقی اعم ثبت علائم تجاری و ثبت اختراع و طرح های صنعتی و نشانه های جغرافیایی در داخل و خارج از کشور ارائه می شود.

وی بیان کرد: همچنین خدمات تخصصی دعاوی حقوقی مالکیت فکری که در مراجع قضایی اختصاصی در تهران است در این دپارتمان ارائه می شود و وکلای حاضر در این دپارتمان دارای روزمه های قوی می باشند.

مدیر عامل موسسه حقوقی بین‌المللی آینده پژوهان پارس آراء اظهار داشت: دپارتمان تخصصی حقوق کسب و کار نسبت به ارائه خدمات حقوقی و پیگیری های پرونده های وکالت در سرفصل های مختلف از جمله حقوق شرکت ها ، اسناد تجاری ، چک ، حقوق سرمایه گذاری ، دعاوی بانکی ، دعاوی اداره کار و دعاوی قراردادها را در آن دپارتمان ارائه خدمات می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دپارتمان دیگر ما املاک است با توجه به اینکه دعاوی مربوط به املاک کاملا تخصصی است در این حوزه همکاران متخصص اعم از وکلا و کارشناسان و مهندسین مرتبط با بحث را دور هم جمع کردیم تا اینکه بتوانیم خدمات حقوقی متناسب و تخصصی را ارائه دهیم.

دکترمرادی عنوان کرد: در انواع دعاوی که در حوزه املاک وجود دارد از بحث های املاک و اراضی که در طرح های عمومی قرار گرفتند تا املاکی که به عنوان منابع طبیعی شناخته شدند و یا قرارداد های مرتبط با ساخت و سازها که در املاک اتفاق می افتد، خدمات حقوقی ارائه میگردد.

وی بیان کرد: در مورد سازوکار پیگیری دعاوی در موسسه این گونه است که حتما کار گروهی اتفاق می‌افتد و علاوه براینکه دو وکیل پرونده حقوقی را پیگیری می‌کنند در کنار وکلا، تیم مشاوران نیز حضور دارند این مشاوران الزاما همیشه وکیل نیستند گاهی به دلیل تخصصی بودن موضوع از مهندسین و متخصصین و کارشناسان غیر حقوقی ولی مرتبط با موضوع استفاده می کنیم.

مدیر عامل موسسه حقوقی بین‌المللی آینده پژوهان پارس آراء گفت : برای مثال در دعاوی املاک گاهی نیاز داریم به حضور مهندسین نقشه برداری و مهندسین عمران و مهندسین سازه برای اینکه بتوانند آن دیتاهای فنی را در اختیار تیم حقوقی بگذارند تا وکیل بتواند دفاع کامل تر و دقیق تری انجام دهد به این دلیل دپارتمان های ما با حضور وکلا و حقوقدانان و غیر حقوقدانانی که مرتبط با موضوع هستند در برمی گیرد و این خدمات کاملا نوین است و یک ابتکار است که در این موسسه اتفاق افتاده است .

در ادامه دکتر مرادی بیان کرد : ما در سال ۱۴۰۰ با ایجاد دپارتمان بین الملل ، اقدام به همکاری با وکلاء سایر کشورها نمودیم و طی تفاهم نامه های همکاری امضا شده ، توانایی ارائه خدمات حقوقی در کشورهای دیگر از جمله امارات متحده عربی ، آفریقا و افغانستان هستیم و ضمنا بنا داریم در سال ۱۴۰۱ این خدمات را به سایر کشورها توسعه دهیم . در دپارتمان بین الملل ما انواع خدمات حقوقی از جمله انعقاد قرارداد های حقوقی تجار ایرانی و کشورهای دیگر را با حضور وکلاء ایرانی و خارجی به صورت مشترک انجام می دهیم تا بهترین تضمین ها را برای موکلین اخذ نماییم .

وی پیرامون حضور در پارک علم و فناوری قم بیان کرد: به عنوان یک واحد فناور در پارک علم و فناوری قم حضور داریم تنها شرکت و موسسه حقوقی در قم هستیم که مجوزهای لازم را از مرکز رشد علوم انسانی مستقر در پارک علم و فناوری قم اخذ نمودیم و مفتخر هستیم خدمات حقوقی ما به عنوان یک خدمات حقوقی نوآورانه شناخته شده و مورد تائید پارک علم و فناوری قرار گرفته و یکی از دفاتر ما مستقر در پارک علم و فناوری است و به شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری به ارائه خدمات حقوقی می پردازیم .