نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
محمدحسن کلهری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل و نقل در سالن جلسات اداره کل راهداری استان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد؛ اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن استان قم در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور که جزء پرترددترین استان های کشور بوده، بیش از ۵۰ درصد […]
محمدحسن کلهری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل و نقل در سالن جلسات اداره کل راهداری استان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد؛ اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن استان قم در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور که جزء پرترددترین استان های کشور بوده، بیش از ۵۰ درصد حجم ترددهای عبوری از محورهای مواصلاتی استان قم مربوط به ناوگان غیربومی است.
این مقام مسئول گفت : افزایش تصادفات در محورهای مواصلاتی قم از جمله مشکلاتی است که به دلیل حجم بالای تردد در محورهای این استان رخ میدهد؛ بهگونهای که سال گذشته ۱۷۱ نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.
کلهری همچنین در این زمینه ادامه داد: بیشترین تصادف ها در استان قم به ترتیب در آزادراه قم- تهران، قم- سلفچگان و کمربندی امام علی(ع) رخ میدهد که تردد در این محورها نسبت به سایر محورها بیشتر است.
وی بیان کرد: در سالهای گذشته ۶۶ نقطه حادثهخیز در استان قم شناسایی شده بود که ۵۰ نقطه اصلاح و در سال ۹۸ این نقاط بار دیگر بازنگری شده و در این راستا ۱۲ هزار کروکی تصادف از پلیسراه بررسی شد.
وی با اشاره به اینکه ۳۰ نقطه پرحادثه در این استان شناسایی شده است، تصریح کرد: در صورت جذب اعتبارات برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز اقدامات لازم مبذول خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان قم در ادامه سخنان خود به بیان گزارش عملکرد این اداره کل پرداخت و همچنین اضافه کرد : سال گذشته با بهرهبرداری از محور چهار خطه سلفچگان- ساوه به طول هشت کیلومتر، سه نقطه حادثهخیز شامل تقاطع روستای جندآب، تاج خاتون و پل راهآهن و همچنین پل روستای خورآباد در محور قدیم لنگرود – کهک اصلاح شد.
کلهری همچنین ادامه کرد: طرح جایگزینی نیوجرسی مفصلی بتنی در آزادراه قم- تهران که از سال گذشته در چهار فاز آغاز شد، امسال افتتاح میشود.
وی بیان کرد: روشنایی محور سلفچگان- راهجرد به طول ۳۵ کیلومتر از طرحهای تأثیرگذار بر افزایش ایمنی جادههاست که در گذشته قراردادی در این زمینه منعقد شد که به علت نوسانات قیمت ناتمام مانده و امیدوار هستیم تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
کلهری همچنین اضافه کرد: در قالب طرح ابرار که اقدامی برای بهسازی راههای اولویتدار روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، احداث چهار پل لولهای، بهسازی و تعریض پل روستایی در بخش قاهان، بهسازی محور روستایی ونارچ به طول ۱.۵ کیلومتر و صفرآباد به طول ۶ کیلومتر انجام شد.
مدیر کل حمل و نقل جاده ای استان قم ضمن مطلوب دانستن راه های مواصلاتی استان قم در مقایسه با دیگر استان های کشور ادامه داد: برای نظارت و کنترل راه ها ۲۳ دستگاه دوربین نظارت تصویری برخط، ۷۵ دستگاه دوربین ترددشمار، یک سامانه توزین در حین حرکت، ۱۲۵ دستگاه ردیاب خودرویی، ۷۹ دستگاه بیسیم خودرویی و دستی، ۱۰ دستگاه تابلوی پیام متغیر خبری، ۲ دستگاه تابلوی ترافیک نما، سه دستگاه تابلوی کنترل سرعت و سه دستگاه دوربین ترددشمار در محورها نصب شده است.
کلهری در رابطه با وضعیت محور جعفریه نیز عنوان کرد : با توجه به اینکه این محور دارای بیشترین تردد موتورسیکلت و عابر پیاده است و همچنین رفع محورهای حادثه خیز پر هزینه است، در حال حاضر شرایط ایمنی این محور مطلوبتر شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان در پایان با اشاره به حمل و نقل کالا و مسافر در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: امسال ۴۱۲ هزار تن کالا در درون استان قم و سه میلیون و ۶۴۰ هزار تن کالا نیز به سایر استانها حمل شده که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۳ درصد افزایش و ۶ درصد کاهش نشان میدهد.
.
Δ