ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جدید التأسیس کهک استان قم آغاز به کار کرد

سیدمحمدتقی حسینی جانشین ستاد استان در این جلسه ضمن اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهایان از منکر گفتند: بعد از تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال ۱۳۹۴ مقرر گردید در تمامی استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌های کشور ستادهای امر به معروف تشکیل گردد. جانشین ستاد […]

سیدمحمدتقی حسینی جانشین ستاد استان در این جلسه ضمن اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهایان از منکر گفتند: بعد از تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال ۱۳۹۴ مقرر گردید در تمامی استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌های کشور ستادهای امر به معروف تشکیل گردد.
جانشین ستاد استان در ادامه به ماده ۱۶ این قانون اشاره کرده و اظهار داشتند: بر اساس ماده ۱۶ قانون حمایت تعیین سیاست‌ها و خط‌مشی‌های اساسی در زمینه ترویج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی علل ترک معروف و ارتکاب منکر، زمینه‌سازی جهت مشارکت همه مردم و دستگاه‌های اداری و رسانه‌های عمومی برای ترویج فریضتین از وظایف اصلی ستادها می‌باشد.
حسینی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از سیاست‌های ستاد تدوین راهبردهای آموزشی برای سطوح مختلف جامعه و همچنین پژوهش در زمینه فریضتین و راه‌های گسترش آن می‌باشد.
ایشان در ادامه به شناسایی ظرفیت‌ها و گروه‌های مردمی پرداخته و بیان کردند: یکی دیگر از وظایف ستادها شناسایی ظرفیت‌ها و کمک به تشکیل گروه‌های مردمی جهادی و مطالبه‌گر و حمایت همه‌جانبه از آن‌ها می‌باشد.
جانشین ستاد سپس به مسأله مهم عفاف و حجاب اشاره کرده و گفتند: یکی دیگر از وظایف ستادها پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی راجع به مسأله عفاف و حجاب بوده که در این زمینه پیگیری مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ آن شورا به طور جدی از وظایف ستادها می‌باشد.
در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین صبوری فیروزآبادی امام جمعه محترم شهرستان کهک ضمن معرفی اعضای ستاد آمادگی خود و اعضا را برای هر چه بهتر نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان اعلام نمودند.
ایشان به مسأله آموزش، تبلیغات محیطی، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و عمومی کردن فریضتین در سطح جامعه را اشاره کرده و از دبیر ستاد خواستند تا با جدیت این مسائل پیگیری نمایند.