مدیرعامل آبفای استان خبر داد:

توسعه و اصلاح ۱۶۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب قم

پایش روز - مدیرعامل شرکت آبفای استان قم از توسعه و اصلاح 160 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب قم در سال گذشته خبر داد.
 به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس مهدی نظرزاده در جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت آب و فاضلاب استان قم که با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد به ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته شرکت آب و فاضلاب استان قم در حوزه‌های مختلف پرداخت و احداث ۲۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب، بهسازی، حفر، تجهیز و  کف شکنی ۱۹ حلقه چاه، لایروبی دو رشته قنات، توسعه شبکه  آب به میزان ۴۰٫۸ کیلومتر و  احداث خط انتقال آب به میزان ۱۵٫۵ کیلومتر را از جمله اقدامات شاخص در حوزه آب برشمرد.

وی همچنین توسعه شبکه فاضلاب به طول ۱۸ کیلومتر، اجرای خط انتقال فاضلاب به طول  ۲٫۶ کیلومتر، شروع احداث بسترهای لجن‌خشک‌کن تصفیه‌خانه فاضلاب و انعقاد قرارداد واگذاری فاضلاب خام جمع‌آوری شده به میزان ۱۳٫۴ میلیون مترمکعب در سال را از جمله اقدامات شاخص در حوزه فاضلاب آبفای قم اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم جداسازی مصارف فضاهای سبز از آب آشامیدنی به میزان ۷۰۰ هزار مترمکعب در سال، تکمیل قرارداد فاز یک عملیات اجرایی مجتمع شهید علی محمدی و کاهش حدود ۲۰ درصد آب بدون درآمد، تعویض بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه کنتور خراب مشترکین استان قم، پیمایش و بررسی ۱۷۰۰۰ دستگاه کنتور مشترکین و  اجرای بهسازی و بازسازی مخازن ۵ و ۱۰ هزار مترمکعبی علوی را از دیگر اقدامات آبفای قم در سال گذشته برشمرد.

وی از اصلاح بیش از ۵۰ کیلومتر از شبکه و خط انتقال آب شهر قم خبر داد و گفت: بازسازی، بهسازی و نوسازی ایستگاه پمپاژ معصومیه با افزایش بازدهی از ۴۵ به ۶۵ درصد، تعمیرات اساسی و بهسازی ۴ کیلومتر از خط انتقال ۱۵ خرداد، اصلاح شبکه فاضلاب به طول ۲۷ کیلومتر،  شستشوی خطوط اصلی و فرعی فاضلاب به طول ۵۵۱ کیلومتر و ویدئو متری خطوط اصلی و فرعی فاضلاب به طول ۶۸ کیلومتر از دیگر فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب استان در سال گذشته به شمار می‌رود.

نظرزاده همچنین راه‌اندازی پرتال خدمات مشترکین و ارائه کلیه خدمات فروش و پس از فروش از طریق پرتال و پنجره واحد خدمات کشوری، توسعه ارائه خدمات غیرحضوری از طریق دفتر ارتباط با مشتریان و توسعه نرم‌افزار CRM122 را نیز از جمله اقداماتی برشمرد که در راستای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان به انجام رسیده است.

وی در ادامه به تشریح برخی از اقدامات فرهنگی، آموزشی و ترویجی شرکت آب و فاضلاب در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از آب در جامعه پرداخت و نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مدیریت مصرف با دانشگاه‌های استان، تجلیل از حامیان آب، برگزاری همایش‌های بهره‌وری آب و ساخت موشن گرافی و همکاری با صدا و سیما را از جمله این اقدامات برشمرد.

در ادامه این جلسه، صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز با ارائه گزارش حسابرس و توضیحات مدیرعامل شرکت و اعضای هیئت‌مدیره به تصویب مجمع عمومی صاحب سهام شرکت آب و فاضلاب رسید.