رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم :

گردشگری قم، گنجینه ای از تاریخ و فرهنگ ایران را به نمایش می گذارد

پایش روز - رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم گفت : قم با وجود آثار تاریخی متعدد می تواند به عنوان قطب گردشگری ،گنجینه ای از تاریخ و فرهنگ ایران را به نمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری پایش روز ، سید محسن قریشی زاده ، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم عصر امروز در گفتگو با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه قم ، یکی از مراکز بسیار مهم گردشگری زیارتی است اظهار داشت: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به عنوان دو قطب معنوی ، سالانه پذیرای میلیون ها زائر از سراسر جهان می باشد.

قریشی زاده  با بیان اینکه گردشگری سلامت در استان قم گمنام مانده است ، عنوان کرد: مراکز درمانی شهر قم به عنوان مقصد گردشگری سلامت شناخته خواهد شد.

وی همچنین با افزودن این نکته که استان قم دارای ۳ ویژگی مهم است افزود: وجود مراکز درمانی ، بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی در استان و نیز پزشکان مجرب چشمگیر است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم همچنین اضافه کرد:  قم با وجود آثار تاریخی متعدد می تواند به عنوان قطب گردشگری ، گنجینه ای از تاریخ و فرهنگ ایران را به نمایش بگذارد.

قریشی زاده با بیان اینکه توسعه گردشگری در استان قم می تواند به اشتغالزایی و معرفی فرهنگ و تاریخ استان به دنیا کمک کند ، افزود: توسعه زیرساخت های گردشگری، ارائه خدمات باکیفیت به زائران و گردشگران ، برگزاری تورهای متنوع ، ایجاد تسهیلات برای سفر و اقامت گردشگران از جمله راهکارهای توسعه صنعت گردشگری در استان قم می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری تورهای گردشگری برای خبرنگاران خاطرنشان کرد : ۸۰ درصد نیروهای گردشگری استان در ایام کرونا به خاطر تعطیلی صنعت گردشگری به سمت مشاغل دیگر رفتند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم گفت : باتوجه به اینکه درخواست ۱۰ هتل پنج ستاره در استان قم داده ایم ۳ هتل پنج ستاره در حال ساخت است که تا یک سال دیگر به بهره برداری می رسد.