جشنواره فجر امسال اتفاق‌های خوبی رقم خواهد زد

پایش روز - کارگردان سینمای مستند کشور با اشاره به حضور تعداد چشمگیری از کارگردان‌های کار اولی در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: جشنواره‌های بین‌المللی فجر و سینما حقیقت امسال اتفاق بزرگی را رقم خواهند زد.

محسن اسلام‌زاده اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های جشنواره فجر و سینما حقیقت امسال این است که جوان‌ها و کار اولی‌ها کارهای جدی با خود به این رویدادها آورده‌اند. بچه‌های تازه‌کار و فیلم‌اولی به همراه با تجربه‌ها در فجر امسال حضور دارند.

در ژانرهای مختلف آثار خوبی به جشنواره‌های امسال آمده است

کارگردان مستند تنها میان طالبان برنده تندیس شهید آوینی در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با بیان این که تنوع ژانر هم در این دوره از جشنواره حقیقت و فجر خوب است، گفت: در ژانرهای مختلف آثار خوبی به جشنواره‌های امسال آمده است.

اسلام‌زاده تصریح کرد: بعد از کرونا، این اولین سالی است که جشنواره فجر شکوفا شده و فصل گرم سینمایی را داریم.

برنده بهترین فیلم بلند مستند جشنواره بین‌المللی فیلم آتن در سال ۲۰۱۷ گفت: یکی از مسائلی که من دیدم این بود که مستندسازانی مانند مهدی شاه‌محمدی فیلم ساخته‌اند که انگیزه دارند و سال‌های سال سوژه داشتند. اینها با درک سینمای مستند وارد سینمای داستانی شدند و چند اتفاق خوب در جشنواره امسال را شاهدیم.

زندگی میان پرچم‌های جنگی، اسرار زندان ابوسلیم و به دنبال صلح از جمله آثار اسلام زاده در حیطه مستندسازی هستند.

با توجه به راه‌یابی بیش از ۳۰ فیلم به بخش‌های اصلی جشنواره چهل‌دوم، پیش‌بینی می‌شود، برج میلاد از یازدهم بهمن ماه و حداقل با سه سانس در هر روز میزبان اکران فیلم‌های جشنواره برای اصحاب رسانه باشد.

سال گذشته پردیس سینمایی ملت، خانه اصحاب رسانه در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر بود و احتمال می‌رود امسال این سینما میزبان منتقدان باشد.