مراسم هفتمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی کرمان برگزار شد

پایش روز - عصر امروز ۲۰ دی ماه، مراسم هفتیمن روز شهادت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان با حضور مردم، مسئولان و خانواده شهدا برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی اراکی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: عاشقان سردار در چهارمین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به دست جنایتکاران قصی‌القلب داعش و به دستور اربابان ستمگر جانی آنها (آمریکا و اسرائیل) به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: مردم کرمان شما با حضور در این مراسم ضمن تسلی بازماندگان روح شهید سلیمانی و همراهانش را شاد کردید و با این حرکت گفتید که ای سپهبد شهید ما هرگز از تو و آرمان‌های تو و مکتب تو دست نخواهیم برداشت.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: حادثه بسیار دلخراش و دلسوز و غم بسیار سنگین بود و همه مردم ایران و آزادگان جهان در این مصیبت قلبشان آتش گرفت و اشکهایشان جاری شد.

وی با اشاره به شهادت ۹۳ نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تصریح کرد: حدود ۳۰ نفر از شهدا زیر ۱۸ سال سن دارند و بدن حدود پنج کودک زیر پنج سال بدون گناه و جرم، قطعه قطعه شد.

حسینی اراکی افزود: این رژیم جعلی کودک کش(اسرائیل) ۷۰ هزار تن بمب بر سر مردم بی پناه غزه ریخته اما تلاشش در جهت هجرت فلسطینی‌ها از سرزمینشان بی نتیجه بوده است.

وی با اشاره به عشق خانواده‌های شهدا به حاج قاسم سلیمانی حتی پس از شهادت عزیزانشان، عنوان کرد: همه این صبر، مقاومت، استقامت، شکر و تسلیم و روحیه جهادی و انقلابی محصول معرفت و ایمان سرشاری است که خداوند متعال به مردم ما کرامت و عنایت کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان اینکه همه ما روزی طعم مرگ را خواهیم چشید و خوش به حال آنانی که بازگشتشان ویژه است، اظهار کرد: مردم مومن در دل مصیبت‌های سنگین مومنانه با مصیبت برخورد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مراسم هفتمین روز شهادت در حالی در میان ماتم مردم کرمان و خانواده‌های شهدا برگزار شد که پرچم سرخ «یالثارات الحسین » مسجد مقدس جمکران بر بلندای مسجد صاحب الزمان کرمان برافرشته شده است.

به گزارش ایسنا، پرچم سرخ «یالثارات الحسین» در مراسم وداع و تشییع شهدای حادثه تروریستی حمله به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) به نشانه خونخواهی و انتقام از جنایتکاران آمریکایی، اسرائیلی با حضور خادمان مسجد مقدس جمکران بر فراز گنبد حرم شاهچراغ به اهتزاز درآمد و اکنون پس از حادثه خونبار کرمان روی گنبد مسجدصاحب الزمان کرمان(عج) نصب شد.