هما:

 پروازهای حج عمره تعلیق شد

پایش روز - مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از تعلیق پروازهای حج عمره به دلیل عدم صدور مجوز پرواز از سوی عربستان خبر داد.

«حسام قربانعلی»  افزود: برای انجام پروازها به سرزمین وحی باید مجوز ورود از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عربستان صادر می‌شد که همچنان منتظر دریافت آن هستیم.

وی بیان‌داشت: بر این اساس همه پروازها به مقصد عربستان به حالت تعلیق درآمده است. قربانعلی خاطرنشان‌کرد: هرچند از قبل در این زمینه هماهنگی‌های لازم بین دو کشور انجام شده بود، اما به دلیل پیچیدگی‌های فنی و قانونی فرایندهای مربوطه تا این لحظه انجام نشده است.

وی گفت: از مسافران پروازهای ذکر شده عذرخواهی شده است و هیچ یک از پروازهای امروز از فرودگاه‌های مشهد و اصفهان نیز انجام نخواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تاکید کرد: مجوز یاد شده یک مجوز کلی برای ورود هواپیماهای ایرانی است و علاوه بر ایران ایر، مشمول هواپیماهای شرکت «معراج» نیز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، قرار بود نخستین پرواز حج عمره پس از هشت سال از ترمینال «سلام» فرودگاه امام خمینی (ره) در ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه (۱۳ دی‌ ۱۴۰۲) همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) انجام شود.

امسال نزدیک‌ به ۶۲ هزار زائر توسط ۲ شرکت هواپیمایی “ایران ایر” و “معراج” به خانه خدا اعزام می‌شوند.