تسهیلات ویژه دولت برای بانوان روستایی و شهرهای تابعه قم

پایش روز- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قم گفت: دولت برای بانوان مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر تسهیلات ویژه بیمه‌ای در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قم، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) و روز مادر اظهار کرد: دولت در راستای حمایت از اقشار تولیدکننده و زحمتکش تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته که دو مورد آن در قالب بیمه اجتماعی حائز اهمیت است.

وی افزود: یکی از این تسهیلات که پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه اجتماعی توسط دولت است، برای بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است. دیگری رایگان‌شدن بیمه اجتماعی مادران روستایی غیرشاغل دارای سه فرزند بیشتر است.

وی گفت: تخصیص اعتبار طرح رایگان شدن بیمه مادران دارای سه فرزند بیشتر، توسط سازمان برنامه و بودجه آغاز شده و به زودی شاهد اجرای این طرح در استان قم خواهیم بود.

به گفته حجت‌الاسلام اهرمی، برای تکریم از فرهنگ فرزندآوری و حمایت از مادران روستایی که شامل این طرح می‌شوند، چنانچه بیمه شده در ایام بیمه پردازی صاحب فرزند چهارم یا پنجم شود به ازای هر فرزند دو سال سابقه متصل به سنوات بیمه پردازی ناشی از اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت اضافه می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات ویژه بانوان ۱۸ تا ۵۰ سال مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان قم است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان قم برخورداری از خدمات درمانی، مزایای پیری، مستمری از کارافتادگی، برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای را از دیگر مزایای عضویت در این صندوق برشمرد.

حجت‌الاسلام اهرمی گفت: اهالی روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان برای بهره‌مندی از تسهیلات بیمه‌ای می‌توانند به کارگزاری‌های دوازده گانه استان در شهرهای تابعه و برخی روستاهای بزرگ و یا صندوق بیمه اجتماعی استان واقع در بلوار غدیر، نرسیده به میدان ارتش، خیابان امام سجاد(ع) غربی پلاک ۲۶ مراجعه کنند.