صنعت کفش ایران به دستگاه تزریق مستقیم کفش مجهز شد

پایش روز - یک تولیدکننده ایرانی توانست با استفاده از تکنولوژی ۲۰۲۰ دنیا، دستگاه تزریق مستقیم کفش (Direct injection Pio) را بسازد، این دستگاه که با کیفیت ایتالیایی اما با قیمت چینی در اختیار صنعت‌گران قرار می‌گیرد در نمایشگاه «مترکس» در قم رونمایی شده است.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه «مترکس»، جواد شعبان‌زاده رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم با اشاره به برپایی نمایشگاه «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» از ۳۰ آبان‌ماه تا سوم آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی قم گفت: تلاش ما در این نمایشگاه توجه بیشتر به تولیدات داخلی و معرفی دستاوردهای جوانان ایرانی بوده است.

وی از حضور بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه مترکس یاد کرد و گفت: محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه به نمایش درآمد و بخشی از آنان توسط تولیدکنندگان از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها خریداری شد.

شعبان‌سازی با اشاره به حضور شرکت ماشین‌سازی اسدی در نمایشگاه مترکس عنوان کرد: دستگاه تزریق مستقیم کفش (Direct injection Pio) یکی از محصولات رونمایی شده در این نمایشگاه است که توسط شرکت ماشین‌سازی اسدی ساخته شده و در فرایند تولید کفش ماشینی تاثیر بسیاری دارد.

*صنعت کفش ایران به تکنولوژی ۲۰۲۰ جهان مجهز شد

حمید اسدی با اشاره به فعالیت شرکت ماشین سازی اسدی از سال ۱۳۵۲ در ایران گفت: این شرکت تا کنون نزدیک به ۱۵ دستگاه صنعتی چون پرس لاستیک، فیلتر هوای خودرو، ماشین کفش و… تولید کرده است و دستگاهی که در این نمایشگاه رونمایی شد، تکنولوژی ۲۰۲۰ جهان است که فرایند طراحی و نقشه کشی و تولید آن حدود سه سال طول کشیده است.

مدیر شرکت ماشین‌سازی اسدی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی دستگاه تزریق مستقیم کفش گفت: تمامی مراحل طراحی و ساخت این دستگاه در ایران انجام شده و فقط ۵ درصد کارهای برنامه نویسی و ظریف کاری‌مانده است که به زودی اتمام می‌یابد.

وی اضافه کرد: اولین بار این دستگاه در آلمان ساخته شد و بعد از آن ایتالیا و در ادامه مدل چینی آن ساخته شد و ایران به عنوان چهارمین کشوری در جهان است که دست به تولید آن زده است؛ این دستگاه در این نمایشگاه رونمایی شد و انتظار می رود در عرصه صادرات بتوانیم موفق باشیم.

اسدی درباره کیفیت محصول تولیدی دستگاه تزریق مستقیم کفش گفت: این دستگاه به صورت بسته تزریق انجام می‌دهد که زیره تولیدی آن به هیچ عنوان نمی شکند و محصولی ساخته شده حباب ندارد، چون محصول تولیدی از جنس سیلیکونی است، کثیف نمی شود.

مدیر شرکت ماشین سازی اسدی ادامه داد: کار دیگر این دستگاه، چسباندن زیره به رویه کفش است که به گونه ای این کار را می کند که اگر کفش سال ها هم مورد استفاده قرار بگیرد، به هیچ وجه از هم جدا نمی شوند.

*تولیدی با کیفیت ایتالیایی اما با قیمت چینی

وی با بیان این که اکثر برندهای معتبر جهان از این روش تولید کفش استفاده می کنند، درباره به صرفه بودن ماشین تولید شده در ایران گفت: نمونه آلمانی دستگاه تزریق مستقیم کفش، یک میلیون ۲۰۰ هزار دلار، نمونه ایتالیایی آن ۸۰۰ هزار یورو و چینی آن ۵۰۰ هزار دلار است که محصول چینی کیفیت پایین ترین دارد؛ محصولی تولیدی شرکت ما در کیفیت نمونه ایتالیایی است که با قیمت نمونه چینی فروخته می‌شود.

اسدی خاطرنشان کرد: این دستگاه ساعتی ۱۸۰ زیره را تولید می کند و در مرحله بعد آن را به رویه می چسباند.

وی با ابراز امیدواری از استقبال تولیدی های کفش در کشور گفت: امروز در جهان کفش ایران به عنوان کفش ارزان قیمت صادر می شود و همه تولید کنندگان بر ارزان بودن کفش تولید شده رقابت می‌کنند؛ در حالی که با توجه به ظرفیت تولید در ایران، امید می رود کفش ایران به عنوان برند برتر و با کیفیت در جهان شناخته شود، چراکه ارزش افزوده آن نیز بسیار بالاتر است.

آرمین اسدی، کارشناس فروش و تحقیقات و بازاریابی شرکت اسدی درباره ساخت دستگاه تزریق مستقیم کفش (Direct injection Pio) گفت: این دستگاه به‌صورت مهندسی معکوس در داخل کشور ساخته شده، دستگاه تزریق مستقیم است که به‌صورت فضای بسته قالب با فشار و ۱۶ هزار دور، موارد را تزریق می‌کند.

وی درباره مزایای این دستگاه که توسط شرکت اسدی ساخته شده است، گفت: از مزایای این دستگاه، به وجود نیامدن حباب در محصول نهایی، وزن پایین‌تر است و کیفیت تمام شده بسیار بالاتر محصول و افزایش چسبندگی زیره به رویه و در نهایت مقاوم‌تر شدن کفش است.

فروش و تحقیقات و بازاریابی شرکت اسدی خاطرنشان کرد: این دستگاه اولین نمونه‌اش توسط ما در داخل کشور ساخته شده و ایران چهارمین کشور است که آن را تولید کرده است.