همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت؛

مراسم اعطای کارنامه تحصیلی به سوادآموزان استان قم

مهدی محمودی- همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با حضور معاون سوادآموزی استان قم، در مراسمی به سوادآموزانی که با موفقیت دوره آموزشی خود را طی کرده بودند، کارنامه تحصیلی اعطا شد.
به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش قم، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با حضور معاون سوادآموزی استان قم، در مراسمی به سوادآموزانی که با موفقیت دوره آموزشی خود را طی کرده بودند، کارنامه تحصیلی اعطا شد.

غلامرضا رضایی معاون سواد آموزی در این مراسم با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خدمات مفسر و فیلسوف عالی مقام علامه محمدحسین طباطبایی، اظهار داشت: سرانه مطالعه و میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت و در واقع از شاخص‌های مهم توسعه‌ هر جامعه محسوب می شود و اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه، یکی از راه‌های مهم نیل به توسعه فرهنگی است.

وی با تاکید بر اهمیت سوادآموزی در جامعه گفت: سواد آموزی نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشرفت جامعه دارد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۸ نهضت سوادآموزی بر پایه تدبیر حضرت امام خمینی (ره) به عنوان وظیفه‌ای همگانی مطرح و برای دستیابی به این مهم، به دستور ایشان سازمان نهضت سواد آموزی تشکیل شد و امروز به برکت آن تدبیر و فرمان حیاتی بیش از ۹۷ درصد مردم عزیزمان باسواد هستند و جامعه‌ای که باسواد باشد می‌تواند رشد و تعالی بیشتری داشته باشد.

رضایی با تقدیر از سوادآموزانی که با وجود همه سختی ها، ضرورت و اهمیت علم آموزی را درک کرده و قدم در این مسیر مقدس گذاشته اند، خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که تا حد بسیاری می‌تواند نقش موثری در پیشرفت تحصیلی فرزندان داشته باشد، سطح سواد والدین است.

وی ادامه داد: برخورداری پدر و مادر از موقعیت اجتماعی مناسب، به نوبه خود بر روی نگرش فرزندان، احساس امنیت و اعتمادبه‌نفس آن‌ها، نقش موثری دارد و در نتیجه چنین فرزندانی بهتر می‌توانند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند، به یادگیری بپردازند و در نتیجه استعدادهای خود را شکوفا گردانند.

معاون سوادآموزی استان با بیان اینکه مدیران مدارس باید در شناسایی و جذب اولیای بی سواد همراه و مددکار نهضت سوادآموزی باشند، اظهار داشت:سوادآموزی مدرسه محور با تاکید بر نقش و مسئولیت مدیران مدارس باید به طور جدی دنبال شود.

وی از مدیران مدارس به عنوان سفیران نهضت سوادآموزی یاد کرد و افزود: در جلساتی که در آینده نزدیک با مدیران مدارس، روسا و همچنین مسئولین سوادآموزی نواحی و شهرستان ها خواهیم داشت ، به سیاست ها، اهداف، نقش و نحوه همکاری و تعامل مدیران مدارس بیشتر خواهیم پرداخت.

در خاتمه این مراسم که با حضور و همراهی روسای ادارات معاونت سوادآموزی استان و مسئولین آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم برگزار گردید، ضمن تجلیل از مدیر و همکاران آموزشگاه شهدای مرصاد، به سوادآموزانی که با موفقیت دوره آموزشی خود را طی نمودند، کارنامه تحصیلی و بسته ملزومات تحریری اهداء شد.