ملایی:

مطالبات ما با عملکرد شهرداری متفاوت است

پایش روز - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت: امروز مطالبه ما با آن چیزی که شهرداری انجام می‌دهد بسیار فاصله دارد.

مصطفی ملایی در نخستین نشست از سلسله نشست‌های خدمت مسجد محور و منطقه‌ای که در مسجد محمدیه خیابان باجک برگزار شد، اظهار کرد: شهر مقدس قم جایگاه ویژه‌ای دارد و باید حرم و حریم شهر حفظ شود.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ حدیث در شأن شهر قم داریم، مطرح کرد: شهر قم خواستگاه انقلاب و پایگاه انقلاب و به تعبیر مقام معظم رهبری شهر قیام و اقامه است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه از سویی قم درگیر جنگ نرم است، عنوان کرد: تکلیف سنگینی در این شهر داریم و این تکلیف در امور فرهنگی حساس‌تر است.
وی با اشاره به اینکه دشمن با شعارهای مختلف می‌خواهد مسئولیت زن را بگیرد و جایگاه خانواده را از بین ببرد، خاطرنشان کرد: به همین منظور در شورای اسلامی شهر قم طرحی با عنوان شهربانو را تهیه کرده‌ایم.
ملایی با بیان اینکه وزارت کشور نیز ابلاغ کرده است که در بوستان‌ها موضوع عفاف و حجاب با شهرداری است، تصریح کرد: در طرح شهربانو پاکبانان و رانندگان تاکسی و اتوبوس را آموزش می‌دهیم که در مواجهه با بی‌حجابی چه عملکردی داشته باشند.
وی اضافه کرد: در قم بی‌حجابی صرفا یک پدیده است و مانند تهران به یک روند تبدیل نشده است و به این دلیل است که خوشبختانه مجموعه‌های مختلف و قرارگاه ۱۹ دی به صورت ماهیانه رصد انجام می‌دهند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در زمینه‌های فرهنگی تفاوت دیدگاه وجود دارد، یادآور شد: امروز مطالبه ما با آن چیزی که شهرداری انجام می‌دهد بسیار فاصله دارد.
وی با بیان اینکه برخی از اعضای شهرداری می‌گویند متولی اقدامات فرهنگی و اجتماعی با سازمان تبلیغات و حوزه علمیه است، ابراز کرد: ما فریاد می‌زنیم که اولویت کارهای فرهنگی باید با کودک و نوجوان باشد ولی شهرداری به کارهای رونمایی و پوسترها بسنده کرده است.
ملایی با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم که شهرداری به مسئولیت‌های فرهنگی خود عمل کند، بیان کرد: از دوره چهارم بر بحث ورودی‌های شهر قم تاکید داشته‌ایم.
وی افزود: در ورودی‌های شهر قم با مشکلات بسیاری مواجه هستیم ولی استاندار مصوب کردند که از شعاع ۲۵ کیلومتری قم تابلوهای تبلیغاتی نباشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه ازجمله وظایف شورا برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، راهبری و عزل و نصب شهردار است، اظهار داشت: هویت قم به عنوان یک اولویت قرار دارد و مهم‌ترین دغدغه ما در شورا، هویت است و دوم بهره گیری از ظرفیت کنش‌گران است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پیوست فرهنگی و شادی و نشاط اجتماعی ازجمله مطالبات ما از شهرداری قم است.