دهناد خبرداد؛

کمبود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم

پایش روز - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه برای تسهیل حمل و نقل عمومی در قم به 500 دستگاه اتوبوس نیاز داریم، گفت: امروز تنها 200 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی قم فعال است.

محمد حسین دهناد در نخستین نشست از سلسله نشست‌های خدمت مسجد محور و منطقه‌ای که در مسجد محمدیه خیابان باجک برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله و معضل در بحث حمل و نقل قم کمبود ناوگان اتوبوس‌رانی است.
وی با اشاره به اینکه برای تسهیل حمل و نقل عمومی در قم به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم، مطرح کرد: امروز تنها ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی قم فعال است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: سال گذشته در شورای اسلامی شهر ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس تخصیص دادیم که با این اعتبار ۵۰ دستگاه خریداری شد، امسال نیز ۱۶۰ میلیارد تومان برای این منظور بودجه اختصاص دادیم.
وی با بیان اینکه تعدادی پارکینگ در سطح منطقه یک در دست احداث است، عنوان کرد: اصلی‌ترین پروژه‌های مرتبط با حمل و نقل ترافیک احداث تقاطع، تکمیل معابر و … است.
دهناد با اشاره به اینکه فاز نخست خط a متروی قم به طول ۶ کیلومتر تنها نیازمند واگن است تا به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: در منوریل نیز باتوجه به رویکرد دولت سیزدهم امیدواریم بهترین تصمیم برای منوریل گرفته شود.
وی با بیان اینکه یک راهکار، ادامه منوریل تا شهرک پردیسان است، تصریح کرد: برای اتخاذ تصمیم مناسب، در شورای اسلامی شهر قم مشاور گرفته شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه باید نقاطی که تقاضای سفر بیش‌تری دارند، بازنگری شود، یادآور شد: بنای دولت سیزدهم تعیین و تکلیف منوریل است.
وی اضافه کرد: شورای ششم تلاش دارد پس از تکمیل مطالعات، بهترین تصمیم را بگیرد.
دهناد در پاسخ به پرسشی درخصوص حفاری مجدد خیابان‌های آسفالت شده، بیان کرد: باتوجه به اینکه قیمت غیر افزایش داشته است حساسیت‌هایی برای اجرای آسفالت به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که طول عمر آسفالت‌ها با انتخاب نوع مصالح بیش‌تر باشد، ابراز کرد: شهرداری پیش از آسفالت معابر به تمام دستگاه‌های حفار مانند شرکت آب، برق، گاز و… اطلاع می‌دهد ولی بعضا به دلیل تعویض انشعابات حفاری مجدد انجام می‌شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه حل این مسئله نیازمند همکاری بیش‌تر دستگاه‌های حفار است، اظهار داشت: تلاش ما بر این است که زیرساخت‌های شهری طول عمر بیش‌تری داشته باشند.