به‌منظور بهینه‌سازی مصرف آب؛

جشنواره مشارکت دانشگاهیان در قم برگزار می‌شود

پایش روز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از برگزاری جشنواره مشارکت دانشگاهیان در استفاده بهینه از آب در قم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری با اشاره به نقش مهم مشارکت تمام اقشار جامعه در نهادینه کردن فرهنگ استفاده درست از آب گفت: ایجاد نگاه مشترک و همگرایی همه‌جانبه‌ مردم و مسئولین در برنامه‌ریزی‌ها به‌منظور بهینه‌سازی مصرف آب گامی مؤثر جهت صیانت و حفاظت از این مایه بی‌بدیل و مدیریت منابع آبی در کشور است.

وی با تأکید بر اینکه نقش «مشارکت‌های اجتماعی» در تحقق اهداف بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی جهت جلوگیری از وقوع چالش‌ها و مشکلات عدیده آبی کشور در زمان حال و آینده‌ی نه‌چندان دور، غیرقابل‌انکار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه نهادینه کردن استفاده درست از آب علاوه بر تلاش‌های حاکمیت یک وظیفه همگانی است، یادآور شد: باید با مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و آموزش‌های صحیح و به موقع، بتوانیم جهت برون‌رفت از بحران آب گامی مؤثر برداریم.

وی برگزاری جشنواره مشارکت دانشگاهیان در استفاده بهینه از آب را در همین راستا اعلام کرد و گفت: با وجود کاهش شدید منابع آبی در سال‌های اخیر و تلاش‌های گسترده برای تأمین آب شهر قم، مصرف سخاوتمندانه و بی‌رویه آب در مصارف مختلف شهری دچار رشد فزاینده  شده است.

مهندس بختیاری با بیان اینکه این جشنواره با مشارکت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف آب با به‌کارگیری ابزار و تجهیزات، تأثیر آموزه‌های دینی در مصرف آب، راهکارهای کاهش مصرف در آبیاری فضای سبز، روش‌های جداسازی مصارف آب شرب از غیر شرب، راهکارهای استفاده چندباره از آب « آب خاکستری » و… از جمله محورهای این جشنواره است.

 

یادآور می‌شود جشنواره مشارکت دانشگاهیان در استفاده بهینه از آب در رشته‌های “پیشنهاد”، “طرح و نوآوری”، “تجربه موفق” و “شعار صرفه‌جویی” ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پرتال شرکت آب و فاضلاب استان قم به نشانی www.abfa-qom.com مراجعه کنند.