مشاور وزیر نیرو تأکید کرد؛

استفاده از ظرفیت بانوان توانمند در صنعت آب و برق

پایش روز - مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده بر ضرورت شناسایی بانوان توانمند در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو و  زمینه‌سازی رشد آن‌ها تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، سمیه خداپرست مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در سفری یک‌روزه به قم ضمن حضور در گردهمایی زنان شاغل در صنعت آب و برق این استان، در جمع مدیران شرکت‌های آب و برق نیز به تبیین سیاست‌های وزارت نیرو در حوزه بانوان پرداخت.

وی در جمع بانوان شاغل در صنعت آب و برق استان، هدف از سفر به قم را بررسی مسائل مربوط به بانوان شاغل برشمرد و به  تشریح برنامه‌های وزارت نیرو در این حوزه پرداخت.

بانوان شاغل در شرکت‌های آب و برق نیز در ادامه به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند و مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده نیز ضمن ارائه توضیحات لازم در خصوص مسائل مطرح شده، قول پیگیری برخی از این مطالبات را داد.

خداپرست در ادامه سفر به قم در جمع مدیران صنعت آب و برق قم حاضر شد و ضمن تبیین سیاست‌های وزارت نیرو در حوزه بانوان، خواستار توجه ویژه مدیران استانی به این سیاست‌ها و اجرای دستورالعمل‌های وزارت نیرو در این زمینه شد.

وی با اشاره به مطالبات بانوان شاغل در شرکت‌های آب و برق قم، از مدیران خواست تا همراهی لازم را برای رفع دغدغه آن‌ها داشته باشند.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در ادامه بر ضرورت شناسایی بانوان توانمند در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو و زمینه‌سازی رشد آن‌ها تأکید کرد و ارتقا مدیریتی زنان صنعت بر اساس توانمندی، مشارکت زنان صنعت در بحث مدیریت مصرف آب و برق و نقش بانوان در تحکیم خانواده بر اساس ارزش‌های اسلامی و انسانی از سیاست‌های وزارت نیرو در حوزه بانوان برشمرد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو در یک سال و نیم گذشته در حوزه توانمندسازی و شناسایی بانوان توانمند در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو گفت: با یک کار تیمی منسجم ۱۰۳ نفر از بانوان شاغل توانمند به عضویت هیئت‌مدیره این شرکت‌ها درآمده‌اند و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این نشست با ارائه آماری از بانوان شاغل، اظهار داشت: تلاش کردیم نقش بانوان را در مجموعه شرکت تقویت کنیم و بر همین اساس از بانوان در رده‌های مدیریتی بهره بردیم.

مهندس حسن بختیاری با تأکید بر اینکه بانوان شاغل باید ظرفیت های خود را در بخش‌های مختلف کاری به منصه ظهور برسانند، آموزش و گفتمان سازی نقش دهی به بانوان شاغل را برای مسئولیت‌پذیری مهم ارزیابی کرد، اذعان داشت: توجه به ظرفیت بالقوه بانوان باید به عنوان یک موضوع اساسی مورد توجه قرار گیرد که در این مسیر متولیان دستگاه‌ها باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا از ظرفیت موجود به درستی استفاده شود.

مدیران شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آب منطقه‌ای استان قم نیز در این نشست به تشریح گزارشی از وضعیت بانوان شاغل در این شرکت‌ها پرداختند.