مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم خبر داد: بیش از ۵۸ درصد مردم قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

سید مهدی محصل امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی و با هدف تشریح آخرین اقدامات و تلاش های مدیریت درمان تامین اجتماعی با حضور خبرنگاران در سالن جلسات بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، عنوان کرد: جمعیت استان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می باشد که بیش از ۸۲۶ هزار […]

سید مهدی محصل امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی و با هدف تشریح آخرین اقدامات و تلاش های مدیریت درمان تامین اجتماعی با حضور خبرنگاران در سالن جلسات بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، عنوان کرد: جمعیت استان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می باشد که بیش از ۸۲۶ هزار نفر از این جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

محصل با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی با یک بیمارستان ملکی و سه پلی کلینیک در بخش درمان مستقیم فعالیت می کند اظهار داشت: خدمات درمانی سرپایی در مدیریت درمان استان قم از طریق سه مرکز درمانی ملکی استان شامل پلی کلینیک بوعلی، کلینیک ۲۲ بهمن و دی کلینک غرضی و خدمات درمانی بستری از طریق بیمارستان ملکی امام رضا به بیمه شدگان ارائه می گردد.

وی تصریح کرد : به دلیل کافی نبودن  چهار مرکز ملکی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان استان، در بخش درمان غیر مستقیم با خریداری خدمات درمانی از طریق انعقاد قرارداد با ۸۰۰ مرکز تشخیصی و درمانی به بیمه شدگان ارائه خدمت می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در بخش درمان مستقیم گفت : مهمترین اقدام سال گذشته کسب درجه یک اعتبار بخشی بیمارستانی بوده که از مهمترین  شاخصه های وزارت بهداشت برای ارزیابی عملکرد بیمارستان های سطح کشور به شمار می رود.

وی اضافه کرد:: در حوزه توسعه فیزیکی موفق به توسعه بخش NICU با افزایش ۶ تخت و با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال شدیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همچنین افزود: در راستای اهداف پیشگیرانه ، اجرای طرح غربالگری با هدف پیشگیری از بیماری های صعب العلاج ، شناسایی بیماران دیابتی ، فشار خون و بیماران اعصاب و روان و …. کلینک های بیماری ها ی  مزمن احداث شده است.

وی  همچنین تاکید کرد: سال گذشته دو میلیون ۴۲۰ هزار بار مراجعه در حوزه سرپایی و ۱۱ هزار  بار بستری در بیمارستان امام رضا(ع) داشتیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان امام رضا در ایام کرونا پایین ترین آمار مرگ و میر را داشته است تصریح کرد: اعمال جراحی‌های بزرگ ۸۲ درصد رشد داشت و به طور کلی ۴۲ درصد رشد در حوزه اعمال جراحی را  شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف کلان سازمان های بیمه گر رشد نسخه الکترونیک بود؛ تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان رشد نسخه الکترونیک ۶۰ درصد بوده است که  که با قطعیت میتوان گفت : در سال جاری هیچ گونه نسخه کاغذی نداریم.

محصل با اشاره به اجرای طرح حفاظت مالی  بیماران بالای ۶۵ سال گفت: این طرح به منظور پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه بستری بیماران سالمند بالای ۶۵ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی انجام گرفته است که با اجرای این طرح بیماران سالمند رایگان درمان می شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم بیان کرد: سال گذشته بیش از ۳ میلیارد تومان در حوزه ناباروری هزینه کردیم که در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز بیش از ۴۳۰ پرونده و بیش از ۷۶۷ میلیون تومان برای درمان زوج های نابارور هزینه شده است.

وی تاکید کرد: درمانگاهی در ضلع شمالی بیمارستان امام رضا (ع) به مساحت ۳ هزار متر مربع  در حال احداث است که در صورت تامین اعتبار فرآیند اجرایی آن شروع شده و در ۳ سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ایجاد سه اتاق LDR در راستای استاندارسازی فضای بلوک زایمان و انجام مقدمات لازم و رایزنی‌های اولیه جهت راه‌اندازی بخش ام. آر. آی در بیمارستان امام رضا را از دیگر اهداف توسعه‌ای مدیریت درمان معرفی کرد.

گفتنی است :بیست و یکم تا بیست و هفتم تیر ماه به عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.