دادستان عمومی و انقلاب استان قم: موضوع مسمومیت دانش آموزان به جمع بندی نهایی نرسید

مهدی زرنوشی، حجت الاسلام حسن غریب گفت : در رابطه با اینکه چه چیزی باعث مسمومیت دانش آموزان شد به جمع بندی نهایی نرسیدیم اما افرادی که اقدام به نشر مطالب خلاف واقع در رابطه با این موضوع می کردند دستگیر شدند . غریب با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۵۰۰ پرونده برای […]

مهدی زرنوشی، حجت الاسلام حسن غریب گفت : در رابطه با اینکه چه چیزی باعث مسمومیت دانش آموزان شد به جمع بندی نهایی نرسیدیم اما افرادی که اقدام به نشر مطالب خلاف واقع در رابطه با این موضوع می کردند دستگیر شدند .

غریب با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۵۰۰ پرونده برای اغتشاشات در قم تشکیل شد بیان داشت: با افراد هنجار شکن که باعث نا امنیتی مردم می شوند برخورد قاطع صورت می گیرد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به موضوع اغتشاشات اضافه کرد: بیش از ۹۸ درصد متهمان به دنبال عفو رهبری آزاد شدند و تنها ۲ درصد که آن هم مربوط به افراد سابقه دار، اتباع و یا دارای شاکی خصوصی بودند که مورد عفو قرار نگرفتند.

دادستان استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پرونده گوهر ناز به ۴ هزار شاکی همچنان در حال رسیدگی است گفت: بیش از ۴۰ میلیارد تومان از اموال متهم فروخته و بین شکات تقسیم شد و رضایت تعدادی از شاکیان را اخذ کردیم.

غریب همچنین با اشاره به پرونده پروژه رضوان گفت: این پرونده نیز یک هزار و ۳۰۰ شاکی دارد که برای اخذ رضایت شاکیان این پروژه شش بار به مزایده گذاشته شد و در نهایت بار ششم خریدار پیدا شد.

به گفته وی در ۱۵ اسفند سال گذشته خریدار پروژه مبلغ ۱۵۸ میلیارد تومان به حساب دادگستری واریز کرد و ظرف ۲۴ ساعت مقداری از طلب شکات پرداخت شد ولی اموال شناسایی شده از سوی متهم جواب طلب شکات را نمی دهد.