رکورد تاریخی صادرات قم ثبت شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم  بیان کرد: حجم صادرات استان در سال گذشته ۳۵۴ میلیون دلار بوده است و نسبت به سال‌های پیش صادرات قم رکورد تاریخی خود را ثبت کرد.

فخرالادین یوسف پور، اکبر ابدالی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم  امروز در نشست خبری با اصحاب  رسانه که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در ساختمان معصومیه سازمان صمت برگزار شد ، بیان کرد: حجم صادرات استان در سال گذشته ۳۵۴ میلیون دلار بوده است و نسبت به سال‌های پیش صادرات قم رکورد تاریخی خود را ثبت کرد.

ابدالی با اشاره به اینکه فعالیت‌های صنعتی استان قم رو به افزایش است ؛ عنوان داشت: ما همواره در تلاش هستیم  با تسهیل حضور سرمایه‌گذاران، در بخش تولید پوشاک ایرانی-اسلامی، محصولات دانش‌بنیان و همچنین صنایع پاک، به جایگاه‌ مطلوب برسیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه پیگیری تولید پوشاک ایرانی-اسلامی را در قم به صورت جدی دنبال کرده و آماده ارائه تسهیلات لازم به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش هستیم ، اظهار داشت: با گروه‌های جهادی و مردمی و تولیدکنندگان در راستای پیگیری و مطالبه گری در ارتباط هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، نامگذاری دهه تولید و تجارت از ۱ تا ۱۰ تیرماه را به ترتیب؛ روز اصناف، روز تشکل ها، روز تجارت و خدمات، رسانه ها، زیر ساخت های مورد بخش تولید، صادرات، حمایت قضایی از تولید، حمکرانی مردمی، روز معدن و روز صنعت عنوان کرد.

وی  همچنین برگزاری تور رسانه‌ای ، رونمایی از عملیات عمرانی و تکمیل زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی، بازدید سازمان بازرسی استان از واحدهای صنعتی و نشست با رئیس دادگستری و دادستان استان از جمله برنامه‌های دهه تولید و تجارت دانست.

اابدالی در ادامه افتتاح دو معدن فلزات، افتتاح ۶ واحد صنعتی با ارزش سرمایه گذاری ۲ هزار  ۳۲۰ میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال ۳۰۰ نفر در حوزه‌های لوازم بهداشتی، لوازم یکبار مصرف پزشکی، ماشین آلات تولید الیاف شیشه و آجر نسوز  را از دیگر برنامه۲های دهه تولید و تجارت عنوان کرد.

احیای ۶۵ واحد صنعتی راکد

رئیس سازمان صمت قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سال گذشته  ۶۵ واحد صنعتی راکد استان با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان قم با ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و  با ظرفیت اشتغالزایی برای ۸۰۰ نفر در قم احیا شد .

ابدالی  همچنین با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته توسط سازمان، صنعت، معدن و تجارت قم در سال‌گذشته، بیان کرد: در سال گذشته ،‌ ۶۱۶ فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی میزان سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان در قم صادر شد.

وی همچنین  اضافه کرد :در سال گذشته ۱۲۴ مورد پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۳‌ هزار و ۶۸۸ نفر در بخش صنعت و ۱۱ فقره پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۴۱۶ هزار تُن و اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در بخش معدن استان صادر شد.

وی در تشریح دیگر اقدامات سازمان صمت در سال گذشته، بیان کرد: ۴۲۷ جواز صنعتی دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد و اشتغال ۱۳ هزار نفر، اجرایی شدن ۹۱ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بخشی از اقدامات سازمان صمت در سال گذشته بوده است.

وی  در ادامه با انتقاد از عدم همکاری بانک های عامل استان قم اضافه کرد: امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش تولید استان مصوب شده‌است که امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان پرداخت شود چرا که تسهیلات برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی همچون خون برای بدن حیاتی است.