ترافیک عبوری خودروها باید از بازار کهنه شهر حذف گردد

ثریا زنگنه، مهندس امرالهی در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در بازدید از محلات تاریخی و بازار کهنه با اشاره به مصوبه شورای ترافیک استان قم در خصوص ممنوعیت تردد وسایط نقلیه در بازار کهنه اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، تردد وسایل نقلیه شامل خودرو و […]

ثریا زنگنه، مهندس امرالهی در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در بازدید از محلات تاریخی و بازار کهنه با اشاره به مصوبه شورای ترافیک استان قم در خصوص ممنوعیت تردد وسایط نقلیه در بازار کهنه اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، تردد وسایل نقلیه شامل خودرو و موتور سیکلت در راسته بازار کهنه ممنوع است وتوسط راهور مسدود خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به معبر مجاور گذر شاه حمزه و به جهت پیاده راه شدن آن، مقرر گردید شهرداری بسته پیشنهادی ترافیکی ذیل این مهم آماده نماید و جهت بررسی کارشناسی و بازدید میدانی به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

امرالهی با اشاره به اینکه در برخی بازگشایی های به جهت تسهیل در عبور وسایل نقلیه و عابرین نیازمند تملک املاک در مسیر است، گفت: عطف به افزایش عرض معبر موجود، مصوب گردید که دو پلاک در مسیر با تعامل با صاحبان پلاک توسط شهرداری منطقه و به جهت تسهیل در تردد، تملک و تخریب گردد.

وی افزود: همچنین مقرر گردید به جهت تملک و بازگشایی کوچه شهید حسن حاج تقی، شهرداری منطقه نسبت به تملکات مورد نیاز اهتمام نماید و گزارشی از روند انجام این مهم به شورای اسلامی شهر ارسال نماید.

لازم به ذکر است در بازدید از محلات پامنار، شاه حمزه، میدان کهنه و بازار کهنه، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر و مدیر شهرداری منطقه یک حضور داشتند.