مدیرکل تامین اجتماعی قم: ۱۴ هزار کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی قم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم محمد عاشوری افزود: سال گذشته ۷۰۶ کارگاه جدید در سطح استان شناسایی شد و کارگران شاغل در این کارگاه‌ها پس از شناسایی، زیرپوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی قرار گرفتند. وی اضافه کرد: با توجه به پراکندگی کارگاه‌ها، برای کنترل واحدهای کارگاهی برنامه‌های جدیدی در دستور کار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم محمد عاشوری افزود: سال گذشته ۷۰۶ کارگاه جدید در سطح استان شناسایی شد و کارگران شاغل در این کارگاه‌ها پس از شناسایی، زیرپوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: با توجه به پراکندگی کارگاه‌ها، برای کنترل واحدهای کارگاهی برنامه‌های جدیدی در دستور کار بازرسان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورت عدم ارسال فهرست حق بیمه برخی کارگران شاغل در کارگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی توسط کارفرما به سازمان، ضمن تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتن کارگران، نسبت به مطالبه مزایا و حق بیمه آن‌ها نیز اقدام خواهد شد.

عاشوری تاکید کرد: در راستای سیاست‌ها و نگرش‌های جدید سازمان نسبت به جلب اعتماد و رضایت کارفرمایان، بازرسان تامین اجتماعی به‌عنوان سفیران این سازمان وظیفه جلب اعتماد و انتقال اطلاعات به کارفرمایان و بیمه‌شدگان را دارند.

وی گفت: در یک سال گذشته بیش از ۳۵ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در سطح استان انجام شد که از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بود.

وی افزود: این تعداد بازرسی علاوه بر بازرسی‌های کارگران ساختمانی، قالیبافان و بازرسی‌های تحقیقی است که صورت می‌پذیرد.

عاشوری با تاکید بر لزوم دقت در بازرسی‌ها، اضافه کرد: بازرسی از کارگاه‌ها و صنوف باید با استناد به مدارک و به گونه‌ای باشد که حق‌وحقوق هیچ کارگر و یا کارفرمایی پایمال نشود.

تامین اجتماعی قم ۸۱۵ هزار و ۵۱۲ نفر تحت پوشش دارد که از این تعداد ۳۰۷ هزار و ۷۱۹ نفر بیمه‌شده اصلی و ۵۸ هزار و ۸۴۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی و سایر موارد بیمه‌ای را در این استان زیر چتر خود قرار داده است.

خدمات‌رسانی به جامعه هدف تامین اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام می‌شود.