مدیرکل تامین اجتماعی قم: ۳۵ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در قم انجام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم به نقل از ایرنا محمد عاشوری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد بازرسی علاوه بر بازرسی‌های کارگران ساختمانی، قالیبافان و بازرسی‌های تحقیقی است که صورت می‌پذیرد. وی با تاکید بر لزوم دقت در بازرسی‌ها، اضافه کرد: بازرسی از کارگاه‌ها و صنوف […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم به نقل از ایرنا محمد عاشوری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد بازرسی علاوه بر بازرسی‌های کارگران ساختمانی، قالیبافان و بازرسی‌های تحقیقی است که صورت می‌پذیرد.

وی با تاکید بر لزوم دقت در بازرسی‌ها، اضافه کرد: بازرسی از کارگاه‌ها و صنوف باید با استناد به مدارک و به گونه‌ای باشد که حق‌وحقوق هیچ کارگر و یا کارفرمایی پایمال نشود.

وی با بیان این‌که مشاوره صحیح به کارفرمایان در حین بازرسی بخشی از وظائف بازرسان تامین اجتماعی است، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با حفظ حقوق قانونی کارگران و کارفرمایان در راستای توسعه اشتغال پایدار در جامعه حرکت می‌کند.

عاشوری بیان کرد: با بازرسی صحیح و همراه با دقت می‌توان از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد و اصول فعالیت واحدهای بازرسی در سازمان باید حرکت در این مسیر باشد.

وی تصریح کرد: بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در راستای صیانت از حق‌وحقوق بیمه‌شده‌های صورت می‌گیرد.

وی در خصوص کارگاه‌هایی که لیست حق بیمه خلاف ارسال می‌کنند، خاطرنشان کرد: ارسال لیست اشتباه و یا بیمه گریزی از جمله رفتارهای خلاف قانون بوده که در صورت مشاهده و اثبات برابر ماده ۹۷ قانون تامین اجتماعی با کارگاه متخلف برخورد خواهد شد.

تامین اجتماعی قم ۸۱۵ هزار و ۵۱۲ نفر را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۳۰۷ هزار و ۷۱۹ نفر بیمه‌شده اصلی و ۵۸ هزار و ۸۴۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی و سایر موارد بیمه‌ای را در این استان زیر چتر امیدآفرین خود قرار داده است.

خدمات‌رسانی به جامعه هدف تامین اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام می‌شود.