مدیرکل تامین اجتماعی قم خبر داد؛ حذف محدودیت کمک هزینه اولاد برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، محمد عاشوری مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان در گفتگویی از حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران تحت پوشش خدمات این سازمان خبر داد و گفت: حذف این محدودیت از اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. وی توضیح […]

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، محمد عاشوری مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان در گفتگویی از حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران تحت پوشش خدمات این سازمان خبر داد و گفت: حذف این محدودیت از اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

وی توضیح داد: حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام شده و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای این قانون، بخشنامه‌ای به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ کرده است.

وی افزود: کمک هزینه اولاد به همه فرزندان دختر تحت تکفل تا زمان ازدواج یا اشتغال و فرزندان پسر تا ۱۹ سال تمام و پس از آن چنانچه صرفاً به تحصیل در مراکز دانشگاهی اشتغال داشته باشند یا طبق نظریه کمسیون پزشکی ازکارافتاده کلی باشند، تعلق می‌گیرد.

عاشوری ادامه داد: در متن اصلی قانون تأمین‌اجتماعی، موضوع پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران وجود ندارد اما از تاریخ اول فروردین سال ۱۳۷۱ با پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی به‌منظور همکاری بیشتر مالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، هیات وزیران پرداخت کمک هزینه اولاد به‌ عنوان یکی از مزایای جنبی مستمری‌بگیران را تصویب کرد.

وی یادآور شد: تاکنون به استناد بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک‌هزینه اولاد حداکثر به سه فرزند تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق می‌گرفت که با صدور بخشنامه اخیر، این محدودیت برداشته شد.