مدیرکل تامین اجتماعی قم: ۸۷۰ هدیه ازدواج به بیمه‌شده‌های تامین‌اجتماعی قم پرداخت شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم از ایرنا، محمد عاشوری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امکان مراجعه به کارگزاری‌های رسمی سازمان تامین اجتماعی قم برای دریافت هدیه ازدواج از درگاه غیرحضوری فراهم است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این درگاه به نشانی اینترنتی es.tamin.ir درخواست خود را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم از ایرنا، محمد عاشوری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امکان مراجعه به کارگزاری‌های رسمی سازمان تامین اجتماعی قم برای دریافت هدیه ازدواج از درگاه غیرحضوری فراهم است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این درگاه به نشانی اینترنتی es.tamin.ir درخواست خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته و در قالب تعهدات کوتاه‌مدت سه میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان هدیه ازدواج به بیمه‌شده‌ها پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بهره‌مندی از شرایط مقرر در قانون تامین اجتماعی و وجود اطلاعات مربوط به ازدواج متقاضی در سامانه ثبت‌احوال، سند پرداخت هدیه ازدواج به‌صورت هوشمند صادر و برای واریز به اداره کل امور مالی سازمان تامین اجتماعی ارسال می‌شود.

عاشوری ادامه داد: در صورتی که اطلاعات مربوط به ازدواج بیمه‌شده در سامانه ثبت‌احوال موجود نبوده یا با اطلاعات عقدنامه مغایر باشد، متقاضی باید با مراجعه به مرکز ثبت‌احوال نسبت به ثبت یا اصلاح اطلاعات ازدواج اقدام کند تا در مراحل بعدی زمینه پرداخت هدیه ازدواج از طریق درگاه غیرحضوری فراهم شود.

وی با تشریح شرایط کلی برخورداری از این خدمت، یادآور شد: کمک‌هزینه ازدواج هدیه‌ای است که از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان واجد شرایطی که برای نخستین بار تشکیل خانواده می‌دهند، پرداخت می‌شود و میزان آن نیز معادل یک ماه متوسط حقوق بیمه شده است.

وی اضافه کرد: بیمه شده باید در پنج سال پیش از ازدواج، حق بیمه ۷۲۰ روز کاری خود را به شعبه تامین اجتماعی پرداخت کرده باشد تا کمک‌هزینه ازدواج به وی تعلق بگیرد.

خدمات‌رسانی به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی در قم از طریق ۴ شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و ۵ واحد کارگزاری انجام می‌شود.

جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی قم به بیش ۸۱۵ هزار نفر می‌رسد، که از این تعداد ۳۰۷ هزار و ۷۱۹ نفر بیمه شده اصلی و ۵۸ هزار و ۸۴۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی هستند.