مدیرکل تامین اجتماعی قم: قم بیش از ۱۴۰ هزار کارگر بیمه شده دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم ، محمد عاشوری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تبریک هفته کارگر افزود: این تعداد کارگر شاغل در صنایع و فضای کسب‌وکار و تولید در استان قم هستند که نوع بیمه آن‌ها اجباری است. وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۱۷۳ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم ، محمد عاشوری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تبریک هفته کارگر افزود: این تعداد کارگر شاغل در صنایع و فضای کسب‌وکار و تولید در استان قم هستند که نوع بیمه آن‌ها اجباری است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۱۷۳ کارگر ساختمانی در قم فعالیت می‌کنند و تعداد یک هزار و ۴۴۰ کارگر نیز مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌نمایند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی از طریق سامانه es.tamin.ir بیش از ۴۰ خدمت ارائه می‌کند، ضمن اینکه شهروندان می‌توانند تمام سوالات خود را از طریق سامانه ۱۴۲۰ بپرسند.

عاشوری بیان کرد: امروز کارگران به‌عنوان سربازان عرصه اقتصادی در بخش تولید و خدمات پیشگام هستند و نقش این قشر زحمتکش در تحقق شعار سال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی انکارناپذیراست.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین گروه‌های جامعه هدف در دولت مردمی سیزدهم، جامعه کارگری است و وظیفه ما خدمت‌رسانی به جامعه کارگری می‌باشد، چرا که آنان ستون‌های انقلاب هستند و دولت سیزدهم تلاش می‌کند فضای کسب‌وکار و تولید و هم معیشت کارگران را بهبود ببخشد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، کارگران در بخش اقتصاد و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و اشتغال گام‌های بزرگی برداشته‌اند، تاکید کرد: نباید توجه به خواسته‌های این قشر از جامعه محدود به هفته کارگر باشد و همچنان راه زیادی در مسیر تکریم مقام کارگر پیش‌روی جامعه و به‌ویژه مسوولان است‌.

استان قم تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۵۱ هزار و ۸۹۴ نفر بیمه شده اصلی دارد که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۲.۴ را در تعداد بیمه‌شده‌های اصلی نشان می‌دهد.

بر اساس آخرین آمار، مجموع تعداد بیمه‌شده‌های اصلی و تبعی تامین اجتماعی در استان قم به ۸۲۴ هزار و ۳۱۰ نفر می‌رسد.