اقامت بیش از ۲۳۱هزار نفر از آغاز طرح تعطیلات نوروزی در قم

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی اعلام کرد: از ۲۳ اسفند گذشته تا پایان روز پنجشنبه سوم فروردین ماه امسال ۲۳۱هزار و ۲۴۶ نفر در این استان اقامت یافته‌اند. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم افزود: این میزان اقامت در تمامی مراکز رسمی اقامتی زیر نظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامل […]

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی اعلام کرد: از ۲۳ اسفند گذشته تا پایان روز پنجشنبه سوم فروردین ماه امسال ۲۳۱هزار و ۲۴۶ نفر در این استان اقامت یافته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم افزود: این میزان اقامت در تمامی مراکز رسمی اقامتی زیر نظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و خانه‌مسافرها هم چنین آموزش و پرورش، کمپ‌ها و بوستان‌ها، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه و حرم مطهر حضرت معصومه (س) و جمکران بوده‌ است.

او ادامه داد: روز اول فروردین ماه با اقامت ۵۴هزار و ۳۰۶ نفر بیشترین آمار اسکان نوروزی امسال در استان قم ثبت شده‌ است.

ارجمندی بیان کرد: درحال حاضر ۷۰درصد تخت‌های رسمی گردشگری استان قم اشغال است و پیش بینی می‌شود طبق روال هر سال و نیز قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان این میزان طی روزهای آینده مقداری کاهش یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم اضافه کرد: از ۱۴ اسفند گذشته تا امروز ۴۵۵ مورد بازرسی از تاسیسات اقامتی و مجتمع‌های بین‌راهی استان قم به عمل آمده‌است که در این بین ۱۴۳ واحد تذکر و شش واحد اخطار کتبی دریافت کرده‌اند.

درحال حاضر ۴۳ هتل، ۲۴ هتل آپارتمان، ۸۳ مهمانپذیر و ۱۷۰ خانه مسافر دارای مجوز از میراث فرهنگی و گردشگری، در قم پذیرای مسافران نوروزی است.