با حضور فرماندار؛ کارفرمایان نمونه تامین اجتماعی استان قم تجلیل شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، مدیرکل تامین اجتماعی استان قم در این مراسم که در سالن اجتماعات امام رضا ع این اداره کل برگزار شد، گفت: تامین اجتماعی استان با در اختیار داشتن چهار شعبه مادر و پنج کارگزاری، حدود ۶۳ درصد جمعیت استان را زیر پوشش خدمات خود دارد. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، مدیرکل تامین اجتماعی استان قم در این مراسم که در سالن اجتماعات امام رضا ع این اداره کل برگزار شد، گفت: تامین اجتماعی استان با در اختیار داشتن چهار شعبه مادر و پنج کارگزاری، حدود ۶۳ درصد جمعیت استان را زیر پوشش خدمات خود دارد.
محمد عاشوری افزود: دو شعبه اقماری اداره کل تامین اجتماعی استان نیز در مسافت هایی که با شعب مادر فاصله دارند ایجاد شده است و کارکنان ما در این مناطق خدمات ارایه می کنند.
وی اضافه کرد: باتوجه به غیردولتی بودن این سازمان و پرهیز از اتکا به منابع دولتی، بخش عمده ای از درآمدها از محل حق بیمه ها با مشارکت بیمه شدگان و کارفرما تامین می شود، بنابراین دارایی ها و سرمایه های آن متعلق به اقشار زیر پوشش است.
عاشوری ادامه داد: ۵۱ هزار خانوار مستمری بگیر استان شامل بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند وحدود ۲۴۵ هزار بیمه شده اصلی به همراه افراد تحت تکفل آنها در مجموع حدود ۸۱۵ هزار نفر هستند که تلاش می کنیم با ارایه خدمات به آنها، گسترده خدمت رسانی به این افراد را افزایش دهیم.
وی با اشاره به موضوعات مختلف در فعالیت اداره کل تامین اجتماعی گفت: این سازمان در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت خدمات گسترده ای را به جمعیت زیر پوشش خود ارایه می کند که پرداخت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان از جمله تعهدات بلند مدت آن است.
عاشوری گفت: تامین اجتماعی یک سازمان عمومی و غیردولتی است که هیچگونه وابستگی به بودجه دولتی ندارد و پرداخت به موقع حق بیمه از سوی کارفرمایان واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی، باعث ارتقای کیفیت خدمات و تعهدات بیمه ای و درمانی این سازمان می شود.
این مسوول با اشاره به الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات این سازمان یادآور شد: خدماتی مانند ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، ارایه فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق اینترنت و مشاهده سوابق بیمه ای از اقدامات تامین اجتماعی در این زمینه است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم افزود: تحقق کامل تامین اجتماعی الکترونیک با افزایش خدمات غیرحضوری، روان سازی امور و کاهش مراجعه حضوری از جمله اولویت ها و اهداف مهم سازمان است و تلاش می شود با برنامه ریزی و اطلاع رسانی مناسب، خدمات الکترونیکی به جامعه هدف هرچه بیشتر گسترش یابد.
در پایان این مراسم از مجموعه سرای ایرانی، شرکت شیمی قهرمان، شرکت کاسپین شیر کادوس و دندانپزشکی دکتر مهدی توکلی تبار به عنوان چهار کارفرمای نمونه استان قم در سال ۱۴۰۱ تجلیل شد.