مدیرکل تامین اجتماعی قم : تحول در خدمت رسانی تامین اجتماعی به مردم در ۴۴ سال انقلاب شکوهمند اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم ، محمد عاشوری روز چهارشنبه در مراسم نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه فرزانگان شهر قم برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی افزود: ملت ما برای دستیابی به چنین جایگاهی انقلاب کرد و خوشبختانه امروز نظام اسلامی به برکت رهبری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم ، محمد عاشوری روز چهارشنبه در مراسم نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه فرزانگان شهر قم برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی افزود: ملت ما برای دستیابی به چنین جایگاهی انقلاب کرد و خوشبختانه امروز نظام اسلامی به برکت رهبری های عالمانه مقام معظم رهبری در مسیر عزت و سربلندی قرار دارد.
وی ادامه داد : امروز ایران اسلامی توانسته است با تلاش صورت گرفته خدمتگزاران مردم توطئه های دشمنان را خنثی و پایه های انقلاب را مستحکم تر نماید.
مدیرکل تامین اجتماعی قم اظهار داشت : وحدت ، رمز پیروزی و موفقیت کشور ماست و تجربه تاریخی نشان داده است که در هر جایی که با وحدت و همدلی و با روحیه جهادی حرکت کنیم در واقع به موفقیت های بزرگ دست یافته ایم.
وی افزود : دانش آموزان سرمایه های انقلاب اسلامی هستند و وظیفه ما مسئولان است که برای شکوفایی استعدادهای آنها تلاش کنیم.
عاشوری با بیان این که دهه فجر نمادی از معرفی خدمات و دستاوردهای دستگاه های اجرایی به افراد جامعه است تاکید کرد: در این ایام مردم از چگونگی ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی که در قبال حق بیمه به آنان ارائه می شود، مطلع شده و نسبت به امکان استفاده بهینه از خدمات آشنا می گردند.
وی گفت: تامین اجتماعی از جمله مهمترین سازمان های خدمتگزار به طیف وسیعی از مردم استان است که وظیفه بزرگی در زمینه خدمت رسانی به مردم از قبل از تولد تا بعد از مرگ را برعهده گرفته است.
عاشوری از تحقق کامل تامین اجتماعی الکترونیک در استان قم در آینده نزدیک خبر داد و با تاکید بر اینکه در گذشته، تمامی امور خدمت رسانی به مردم بصورت «دستی» انجام می شده تصریح کرد: در حال حاضر تحقق تامین اجتماعی الکترونیک از اولویت های کاری سازمان محسوب می شود و اقدامات بسیار خوبی نیز در این راستا صورت گرفته است.
عاشوری از میزان جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان قم گفت و اعلام کرد: میزان جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی قم از ۶۹۱ هزار تن در سال ۹۲ به ۸۱۵ هزار و ۵۱۲ تن در آذرماه سال ۱۴۰۱ رسیده و ۶۳ درصد جمعیت کل استان قم را شامل می شوند.
عاشوری تعداد مستمری بگیران اصلی تامین اجتماعی قم در آذرماه سال جاری را ۵۸ هزار و ۸۴۲ تن عنوان کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی قم خدمات این سازمان در استان را چشمگیر توصیف کرده و معتقد است: در شاخصهای رشد و توسعه تامین اجتماعی در استان قم با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو هستیم که ناشی از تلاش همکاران و نگاه خاص سازمان در بسط و گسترش تامین اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه است.
عاشوری گفت: هم اکنون ۴۵ خدمت مهم سازمان تامین اجتماعی در این استان با هدف کاهش مراجعات به ‌صورت کاملا غیرحضوری و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir ارائه شده است.
وی با بیان این‌که مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی به شماره ۱۴۲۰ نیز آماده ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به مردم است، خاطرنشان کرد: تمام این زیرساخت‌ها به ‌منظور حفظ سلامتی مردم و مخاطبان تامین اجتماعی آماده شده و دیگر برای دریافت خدمات ۴۵ گانه نیاز به مراجعه حضوری نیست.
عاشوری تاکید کرد: کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می‌توانند بدون خروج از منزل، هم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir و هم از طریق سامانه تلفنی ۱۴۲۰ تمام درخواست‌های خود را از تامین اجتماعی استان قم به ثبت برسانند و پیگیری کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: در طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» که زنان خانه‌دار، دختران و دانشجویان بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند، امسال پنج هزار و ۶۰۳ نفر در این استان جذب شدند.
محمد عاشوری افزود: اجرای طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به‌عنوان یکی از این اقدامات حمایتی سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم است که توانست گروه‌های مغفول مانده از بیمه‌های اجتماعی اعم از دانشجویان و زنان خانه‌دار را تحت حمایت این نهاد بیمه‌گر قرار دهد.
وی اضافه کرد: در این طرح فرزندان خانواده و زنان خانه‌دار می‌توانند با پرداخت مبلغی به‌عنوان حق بیمه به‌صورت ماهیانه از مزایای تامین اجتماعی بهره‌مند شده و زودتر از بقیه به سن بازنشستگی برسند و مستمری دریافت کنند.
محمد عاشوری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی همواره سعی دارد نهادی پاسخگو و در خدمت مردم به‌ویژه جامعه کار و تولید باشد، گفت: جهاد تبیین مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است و تامین اجتماعی قم درصدد است تا با برنامه ریزی دقیق و درست به این دغدغه رهبری معظم انقلاب اسلامی در حوزه تامین اجتماعی جامه عمل بپوشاند.
وی افزود: با تشکیل اتاق فکر در تامین اجتماعی استان سلسله برنامه های آگاهی رسانی در این راستا طراحی گردیده که در بخش های مختلف کارگری، کارفرمایی و بیمه شدگان در حال اجراست.
عاشوری یادآور شد: برگزاری میز خدمت جهادی در نمایشگاهها و اماکن مختلف استان، حضور در مجامع کارگری کارفرمایی و کانونهای بازنشستگی ، دیدارهای هدفمند مردمی و چهره به چهره با مخاطبان، برگزاری کارگاههای آموزشی، برگزاری میزهای خدمت جهادی در نمازجمعه و مساجد مختلف استان، برگزاری نشست های دورهمی با گروههای مختلف تاثیرگذار در جامعه، ترتیب دادن گفتمان هایی با نخبگان دانشگاهی و اجرای طرح گردشگری دانش آموزی با هدف گسترش مفاهیم بیمه ای و شنیدن مستقیم دیدگاههای مخاطبان و شرکای اجتماعی از جمله برنامه های در حال اجرای این اداره کل برای تحقق « جهاد تبیین » در حوزه تامین اجتماعی است.
گفتگوی چهره به چهره مدیرکل تامین اجتماعی استان با دانش آموزان قمی از دیگر برنامه های جنبی مراسم امروز بود.