روح الله رضا پور تنها مربی قمی اعزامی به تیم ملی تکواندو : حمایت از مربیان تکواندو نقش مهمی در شناسایی استعدادهای نوجوان و جوان در این رشته دارد/ ۳ رای بنده و شاگردان قهرمانم در مجمع انتخابات تکواندو استان قم به مدیری با لیاقت و از جنس خانواده ورزش که دارای برنامه عملیاتی باشد است

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از ایران، روح الله رضا پور در گفتگو با خبرنگار ما ضمن معرفی خود در مورد فعالیت هایش اظهار داشت: این جانب متولد سال ۱۳۵۸ دارای مدرک تحصیلی دیپلم مکانیک هستم و رشته ورزشی تکواندو را در سال ۱۳۷۳ زیر نظر استاد محبوب نصیروند آغاز کردم. روح […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از ایران، روح الله رضا پور در گفتگو با خبرنگار ما ضمن معرفی خود در مورد فعالیت هایش اظهار داشت: این جانب متولد سال ۱۳۵۸ دارای مدرک تحصیلی دیپلم مکانیک هستم و رشته ورزشی تکواندو را در سال ۱۳۷۳ زیر نظر استاد محبوب نصیروند آغاز کردم.

روح الله رضا پور افزود: بنده طی سالیان گذشته شاگردان زیادی در سطح استان و ملی معرفی نموده ام لذا هدفم این بوده از نظر قهرمانی و اخلاقی بتوانم روی این جوانان که قهرمانان آینده و افتخار استان می باشند کار کنم تا الگوی خوبی برای نوجوانان عزیز باشند که الحمدوالله در تحقق این هدف والا موفق بوده ام.

وی پیرامون اعم فعالیت های شکل گرفته در این سالها توضیح داد: از سال ۱۳۸۲ که مربی رسمی فدراسیون تکواندو شده ام توانسته ام در این راه بزرگ با هدف آینده نگری قدم بگذارم در نتیجه با تلاش و کوشش فعالیتم را ادامه داده تا توانستم حکم مربی گری از فدراسینون دریافت کنم و با خواست خداوند متعال و کمک خانواده با دریافت مدرک مربیگری همزمان یک باشگاه در استان قم راه اندازی کنم.

این مربی برتر تکواندو در قم بیان کرد: هدفم از راه اندازی باشگاه در سال ۱۳۸۲ این بود بتوانم رشته تکواندو را به خوبی برای خردسالان ، نونهالان، نوجوانان و جوانان در استان فراگیر نموده تا به بهترین شکل  آموزش های اختصاصی برای علاقمندان این رشته ورزشی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه حمایت از مربیان تکواندو نقش مهمی در شناسایی استعدادهای نوجوان و جوان در این رشته دارد عنوان کرد: بنده از هادی صاعی قهرمان ارزنده تکواندو ایران تقاضا دارم با توجه به اینکه مربیان پایه مختلفی در سطح کشور فعال هستند تا قهرمان در این رشته ورزشی تولید کنند از این مربیان پایه که در استانها واقعا زحمت می کشند در سطح ملی استفاده کنند تا انگیزه این مربیان چندین برابر گردد و برای دیگر مربیان نیز انگیزه ایجاد شود تا در استان خودشان به خدمت بپردازند.

روح الله رضا پور در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص سوابق حرفه ای خود اظهار داشت:بنده کمربند مشکلی دان ۶ فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران را دارم همچنین دان ۵ کوکی وان را از کره جنوبی دریافت کردم و درجه مربی گری بین المللی را از کره جنوبی دریافت کرده تا داور درجه ۱ فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی باشم.

وی ادامه داد:در شرایط کنونی هیات تکواندو استان قم چند ماه است که دارای سرپرست می باشد  لذا قرار است مجمعی برگزار شود تا ریاست هیات تکواندو استان قم برای ۴ سال آینده انتخاب گردد امیدوارم رئیس هیات دوره جدید در راستای پیشرفت تکواندو در استان قم و در نتیجه پیشبرد اهداف و برنامه های مسئولین ورزش استان قم تلاش مضاعفی داشته باشند.

رضاپور با بیان اینکه تا بحال سابقه نداشته در هیچ مجمعی یک مربی ۳ رای داشته باشد گفت در مجمع آینده که ۲۳ رای باید اخذ گردد یکی از آراء برای من و دو رای از شاگردان قهرمانم است.

این مربی تکواندوی قم تصریح کرد: در این انتخابات یک نفر از شاگرد قهرمانم که ده سال نماینده ورزشکاران استان بودند جهت حق رای انتخاب شدند و همچنین یکی دیگر از شاگردان بنده به عنوان مدیر باشگاه که بیشترین بیمه شده را در هیات پزشکی در بین  تمامی باشگاههای استان به نام خود ثبت کرده است جهت این انتخابات مبنی بر اخذ رای دعوت گردیده است  .

وی خاطرنشان کرد: بنده زحمات زیادی را در این سالها کشیده ام تا بتوانم در این مجمع با ۳ رای خود و شاگردانم تلاش کنیم شخصی که انتخاب میگردد مدیری با لیاقت و از جنس خانواده ورزش باشد و در راستای خدمت به ورزش استان برنامه عملیاتی ارائه نماید.

روح الله رضا پور گفت: در طول این سالها فعالیت حرفه ای در حوزه ورزش افتخارات زیادی را به دست آورده ام و بنظر خودم مهم ترین افتخارم این بود که بنده به عنوان مربی تیم ملی تکواندوی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۳ انتخاب شدم و اولین مربی بوده ام که از قم به اردوی تیم ملی دعوت و به مسابقات آسیایی اعزام شده ام.

وی افزود: جناب آقای استاد علی افکاری در زمان های قدیم یک دوره به اردوی تیم ملی با عنوان مربی دعوت شده بود ولی بنده اولین مربی قمی هستم که به عنوان مربی تیم ملی تکواندو اعزام به مسابقات برون مرزی داشتم.

رضاپور با بیان اینکه جناب آقای سید محمد فولادگر بنیانگذار تکواندو قم از سال ۶۲  در قم فعالیت داشتند افزود از دهه ۶۰ تاکنون سابقه نداشته  مربی  قمی برای تیم ملی انتخاب و جهت مسابقات قهرمانی آسیا اعزام گردیده باشد.

این مربی تکواندوی قم بیان کرد: بنده همچنین مسئولیت امور کمیته شهرستان ها و نماینده هیئت استان در شهر جعفریه از سال ۹۱ تا ۹۴ را برعهده داشتم.

آقای رضاپور با بیان اینکه حدود ۲۵ سال است در کنار فعالیت حرفه ای در زمینه ورزش جهت امرار و معاش یک تعمیرگاه خودرو را دایر نموده ام گفت بنده حدود ده سال در نمایندگی ایران خودرو و پارس خودرو فعالیت داشته سپس از ۱۵ سال پیش یک تعمیرگاه اختصاصی خودرو را با اشتغالزایی مناسب راه اندازی نموده و در حال فعالیت است.

استاد روح الله رضاپور اظهار داشت: جا دارد در پایان از مرحوم پدرم یاد کنم که زحمات ویژه ای برای من کشید، همچنین از مادرم قدردانی می کنم و دستانش را می بوسم که برای ما خیلی تلاش کرده است و از خانواده عزیزم بابت همراهی شان ممنونم.

رضا پور بیان کرد: بزرگانی در تکواندو بوده و هستند که زحمات زیادی برای تکواندو استان قم کشیده اند از جمله جناب اقای استاد سید محمد پولادگر بنیانگذار تکواندوی استان قم و اساتید عزیز و پیشکسوتی که در تکواندوی استان هستند تشکر ویژه دارم، از طرفی ابراهیم سانی خانی مدیرکل جدید ورزش و جوانان قم و همکاران اداره کل تربیت بدنی استان مقدس قم تقدیر مینمایم و امیدوارم حامی ورزشکاران استان قم باشند.

وی عنوان کرد: از استاد محمد جمشیدی نیز که زحمات زیادی در دوره ۸ ساله ریاست تکواندو استان قم کشیده اند قدردانی می کنم همچنین از استاد محبوب نصیروند که مربی پایه بنده بوده و در حال فعالیت همچنان هستند زحمات زیادی برای ورزشکاران استان کشیده نیز بی نهایت سپاسگزارم ، جا دارد از استاد هادی صاعی قهرمان ارزند کشور نیز تقدیر نمایم و امیدوارم با درایتی که دارند تکواندو را به روزهای خوش بازگردانند.

تهیه و تنظیم: میر ابوالحسن میرهادی