استاندار قم: ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی قم جذب بازار کار می‌شوند

سید محمدتقی شاهچراغی در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه قم، با اشاره به وجود نظام مسائل مختلف استان در حوزه‌های صنعتی، عمرانی، فرهنگی و زیرساختی، بیان کرد: دانشگاه و مراکز علمی مکان هایی است که می‌تواند این نظام مسائل را به نحو منطقی و بنیادین حل کند. استاندار قم با تاکید بر […]

سید محمدتقی شاهچراغی در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه قم، با اشاره به وجود نظام مسائل مختلف استان در حوزه‌های صنعتی، عمرانی، فرهنگی و زیرساختی، بیان کرد: دانشگاه و مراکز علمی مکان هایی است که می‌تواند این نظام مسائل را به نحو منطقی و بنیادین حل کند.

استاندار قم با تاکید بر رویکرد استان قم از ارتباط و ایجاد پیوند بین صنعت و دانشگاه، بیان داشت: توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از جلوه‌های مهم در افزایش ارتباط بین صنعت و مراکز علمی و تولیدی است.

وی ظرفیت قم در علوم اسلامی و انسانی را مورد اشاره قرارداد و تصریح کرد: استان قم با دارابودن تعداد بالای مراکز علمی، اساتید و دانشجو از ظرفیت کم‌نظیری در این حوزه برخوردار است که آثار علمی آن در سطح ملی و جهانی الهام‌بخش است.

استاندار قم در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت از پژوهشگران، خاطرنشان کرد: نظام مسائل استان مشخص‌شده و قابل‌ارائه به دانشگاه‌ها برای اتخاذ راهکارهای علمی و اجرایی جهت بهبود شرایط و عبور از وضعیت موجود است.

شاهچراغی در پایان با تاکید دوباره بر حمایت از ایده و ظرفیت پژوهشگران در حوزه‌های مختلف دانشی، نسبت به استفاده حداکثری از مزیت علوم اسلامی و انسانی پربار در استان قم تاکید کرد.