فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) قم: نمایش فصل شیدایی آغازی جهت اقدامات ماندگار برای جبهه انقلاب است

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از ایرنا، سرتیپ دوم حسین تناور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این نمایش سه‌شنبه‌ هفته جاری به مدت ۱۵ شب تا ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۹ به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه در منطقه غدیر واقع در انتهای شهرک قدس ، پشت کوه خضر قم […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از ایرنا، سرتیپ دوم حسین تناور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این نمایش سه‌شنبه‌ هفته جاری به مدت ۱۵ شب تا ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۹ به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه در منطقه غدیر واقع در انتهای شهرک قدس ، پشت کوه خضر قم به روی صحنه می‌رود.

وی اضافه کرد: نمایش فصل شیدایی هر شب میزبان هفت هزار نفر از شهروندان قمی خواهد بود و همشهریان می‌توانند از سایت نما تیکت اقدام به رزرو صندلی به‌صورت رایگان نمایند.

وی ادامه داد: این نمایش آغازی برای اقدامات جذبی ماندگار برای جبهه انقلاب اسلامی است که با همکاری و هماهنگی نهادهای مختلف استان برگزار می‌شود.

به گفته تناور، در پنج نقطه شهر اتوبوس‌هایی برای تردد همشهریان تا محل برگزاری نمایش درنظر گرفته شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری نمایش فصل شیدایی، مجموعه نمایشگاهی از مسائل روز کشور و نیازها و دغدغه‌های مردم استان تهیه شده است که در  ۴۵ غرفه به معرض نمایش درخواهد آمد.

وی افزود: سبک زندگی، مشاوره با استفاده از کارشناسان مجرب و متخصص کشور، طرح آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، کاهش جمعیت، اشتغال جوانان و سقط‌جنین، غرفه‌های جذاب ویژه کودکان با محوریت دشمن‌شناسی و شهدا، بازی‌های رایانه‌ای، هوش برتر، موتورسواری و اسب‌سواری، ارائه مشاوره حقوقی، میز خدمت، ایستگاه صلواتی و ارائه گزارش گروه‌های برتر جهادی از جمله بخش‌های مختلف این نمایشگاه است.

نمایش فصل شیدایی روایتی زنده از سه فصل انبیا، صدر اسلام و تاریخ معاصر است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی(مهنا) نیز در این جلسه گفت: نمایش فصل شیدایی در قالب روایتی زنده سه فصل انبیا، صدر اسلام و تاریخ معاصر را مرور می‌کند و سعی داریم مخاطب را در هر کدام از صحنه‌ها قرار دهیم و درگیر نمایش نماییم.

علیرضا کوه‌فر افزود: این نمایش از تاریخ انبیا، خلقت انسان، کشتی حضرت نوح(ع)، حضرت ابراهیم(ع) و آتشی که به گلستان تبدیل می‌شود، بعثت پیامبر(ص)، غدیرخم، مباهله، واقعه آتش زدن در خانه حضرت زهرا(س) و شهادت آن حضرت، واقعه کربلا، ورود امام رضا(ع) به نیشابور، ورود حضرت معصومه(س) به قم، واقعه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم را به نمایش می‌گذارد و واقعه ظهور خاتمه کار خواهد بود.

وی بیان کرد: دکورها و اکسسوری‌های بزرگ در این نمایش به کار رفته است و با استفاده از جلوه‌های میدانی، نور و دیجیتال سعی کردیم صحنه‌ها را در ابعاد واقعی خود برای مخاطب اجرایی کنیم.

وی با اشاره به مشارکت ۱۵۰ بازیگر و هنرور در نمایش فصل شیدایی، گفت: در اجرای نمایش فصل شیدایی خودمان را موظف می‌دانیم در هر شهری ۳۰ تا ۴۰ درصد قصه بومی‌سازی شود و این مساله در شهر قم نیز به‌ویژه در روایت دفاع مقدس انجام خواهد شد.

کوه‌فر با بیان این‌که الگوسازی و قهرمان‌پروری برای قشر نوجوان از ابزارهای موفق برای انتقال پیام است، افزود: نمایش فصل شیدایی حواس پنج‌گانه مخاطب را درگیر می‌کند، جذابیت کار و اثرگذاری کار را بالا می‌رود و جریان سازی اجتماعی را به همراه دارد.