مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم: ریالی خارج از نیات واقف در حوزه وقف هزینه نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در مرقد علی ابن بابویه برگزار شد ؛ با اشاره به اجرای نیات واقفان این استان در یکسال گذشته گفت: در این زمینه در ۱۶ نیت، ۲۷۴ میلیارد ریال هزینه شده‌است. حجت الاسلام اسکندری با اشاره به طرح‌های سرمایه گذاری اداره کل […]

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در مرقد علی ابن بابویه برگزار شد ؛ با اشاره به اجرای نیات واقفان این استان در یکسال گذشته گفت: در این زمینه در ۱۶ نیت، ۲۷۴ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به طرح‌های سرمایه گذاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در ۶ ماه نخست سال جاری اظهار داشت: در این مدت پنج طرح با هزینه  ۴۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به اجرا درآمد.

وی افزود: برای جلوگیری از اختلاف اراضی موقوفات با اراضی مردم و تثبیت املاک وقفی و تسهیل صدور سند مالکیت برای مستاجران رقبات‌ اقدام به سند دار شدن ۵۱۰ رتبه به ارزش ریالی یکهزار میلیارد تومان در یکسال گذشته انجام شد.

وی از پیگیری دعاوی حقوقی و استیفای حقوق وقف ۸۷ پرونده طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: این اقدام در راستای جلوگیری از موقوفه خواری و رفع اختلاف‌های مستاجران موقوفات و حصول عواید موقوفه انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به فعالیت هفت موکب این اداره کل در اربعین اظهار داشت: ۱۹۴ نفر از خادمان افتخاری و مبلغان در این موکب‌ها فعال بودند و سه وعده پذیرایی صبحانه، ناهار و شام به تعداد ۲۲۳ هزار پرس غذا توزیع شد.

وی عنوان کرد: با همکاری بسیج پزشکان در امامزاده‌ها درمانگاه‌های موقت ایجاد می‌شود که به صورت رایگان بیماران ویزیت می‌شوند و داروهای مورد نیاز ارائه می‌شود همچنین درمانگاه سیار در اتوبوس‌ها برای روستاهای محروم نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم افزود: اجرای طرح شمیم خدمت در ۸ بقعه، برگزاری نشست های تخصصی وقف (موضوعی ـ صنفی)، کمک به ۱۵۰ هیئت مذهبی، معرفی فرصتهای سرمایه گذاری بقاع متبرکه و موقوفات، نمایش وقف نامه های موجود و مشاوره تخصصی وقف، برپایی برگزاری همایش یاوران وقف و استفاده از ظرفیت مبلغین اعزامی و مبلغین بومی و روحانیون مستقر در بقاع متبرکه از جمله اقدامات فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف قم بوده است.

برگزاری زنگ انشا با موضوع وقف در مدارس، تجلیل از مدافعان سلامت، ارائه خدمات رایگان دارو و درمان و برگزاری همایش یاوران وقف از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در یکسال گذشته بود که اسکندری به آن‌ها اشاره کرد.

لازم به ذکر است در پایان این نشست نمایشگاه دستاوردهای وقف در مزار مقدس شیخان افتتاح شد.