خدمت‌رسانی جمعی از مسئولان به زائران اربعین در حرم قم

به گزارش پایگاه خبری پایش روز عباس ذاکریان فرماندار قم، ابوالقاسم ،مقیمی معاون استاندار قم و حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی مدیر حرم مطهر بانوی کرامت ظهر امروز از روند خدمت رسانی در موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بازدید کردند. حجت الاسلام والمسلمین عبدی در حاشیه این بازدید در گفت و […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز عباس ذاکریان فرماندار قم، ابوالقاسم ،مقیمی معاون استاندار قم و حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی مدیر حرم مطهر بانوی کرامت ظهر امروز از روند خدمت رسانی در موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بازدید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدی در حاشیه این بازدید در گفت و گویی با بیان اینکه ظهر امروز ۸ هزار پرس غذا برای زائران تدارک دیده شده است، اظهار کرد: در وعده صبحانه هم هزار و ۲۰۰ پرس غذا بین زائران توزیع شده و علاوه بر آن ۲۵۰ لقمه صبحانه در میان زائرانی که در شبستان نجمه خاتون در حال استراحت بودند توزیع شده است.

وی افزود: موکب دیگری در حال حاضر در حرم مطهر بانوی کرامت خدمت رسانی ندارد و ما قصد داریم که اگر فردی یا نهادی قصد خدمت رسانی داشته باشد به خدمات همین موکب اضافه شود و علاوه بر غذا میان وعده نیز توزیع شود و به لطف خدا روز به روز آمار طبخ غذا نیز با مشارکت خیران افزایش داشته است.

ذاکریان فرماندار قم نیز که دقایقی را در سرو غذا برای زائران حرم بانوی کرامت در موکب این آستان مقدس خدمت کرد، ابراز داشت: هر کمکی از دست ما بر آید برای زائران انجام می دهیم و همه بسیج می شویم که این گونه خدمات افزایش پیدا کند زیرا مردمی که به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف می شوند توقعشان این است که خدمات حداقلی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ورود مدیریت حرم مطهر به بحث تغذیه و اسکان زائران اقدام بسیار خوبی است، گفت: امیدواریم که همه دست به دست هم دهیم و زائری که به شهر مقدس قم و حرم حضرت معصومه سلام الله علیها می آید راضی باشد و خدمات خوبی را دریافت کند.

همچنین مقیمی معاون استاندار قم نیز با بیان اینکه حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بزرگترین پناهگاه زائران اربعین حسینی در قلب ایران اسلامی است، افزود: حرم خیلی می تواند در حل مشکلات مرتبط با زائران مؤثر و پیشرو باشد و حرکت خوب حرم در ارائه خدمات اسکان و تغذیه می تواند الگویی برای بقیه موکب ها و فعالان ایام اربعین حسینی باشد.

وی افزود: یکی از خدمات خوب حرم مطهر استفاده از ظرفیت مردمی برای ارائه خدمت به زائران است و از مدیران حرم برای این تصمیمی که گرفته اند تشکر می کنیم.

معاون استاندار قم با اشاره به آمار حضور زائران در شهر مقدس قم اظهار کرد: در مجموع با استفاده از سکونتگاه‌های استان قم از اول ماه صفر تا به امروز که چند روزی به اربعین مانده است حدود ۱۷۲ هزار خدمات اسکان داده‌ایم و خدمات تغذیه‌ای هم غیر قابل شمارش است و چندین برابر این عدد خدمات تغذیه‌ای داده شده است.

وی گفت: مراکزی از قبیل حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، جمکران، قرارگاه های مردمی، ۳۰ مسجد و حسینیه، دو موکب اتباع، برخی امام زادگان سطح شهر و موکب های خارج از شهر قم به مردم خدمت رسانی می کنند که می توان گفت بیش از ۵۰ مرکز در شهر قم برای خدمت رسانی به زائران بسیج شده اند.

ثریا زنگنه